تبیان، دستیار زندگی
رقابت های یورو 2016 برای اولین بار در تاریخ خود با حضور 24 تیم برگزار خواهد شد. شنبه شب با قرعه کشی مرحله گروهی این رقابت ها 24 تیم حاضر در این رقابت ها رقبای خود را شناختند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدعیان یورو 2016 از نگاه ستارگان

رقابت های یورو 2016 برای اولین بار در تاریخ خود با حضور 24 تیم برگزار خواهد شد. شنبه شب با قرعه کشی مرحله گروهی این رقابت ها 24 تیم حاضر در این رقابت ها رقبای خود را شناختند.

بخش ورزشی تبیان
ستارگان فوتبال

در پانزدهمین دوره رقابت های یورو مثل هر سال تیم هایی هستند که به عنوان مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی کار خود را آغاز می کنند؛ تیم هایی مثل اسپانیا که می خواهد برای سومین بار متوالی این جام را به خانه برد. فرانسه هم خیلی دوست دارد که با استفاده از امتیاز میزبانی قهرمان شود، آلمان هم به عنوان فاتح جام جهانی با تیم یک دست خود حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت و ایتالیا هم با آنتونیو کونته به بلندپروازی در قلب اروپا می اندیشد. در این بین تیم هایی هم هستند که به عنوان مدعی خاموش می توانند در مهمترین تورنمنت ملی قاره سبز شگفتی خلق کنند. سایت آلمانی SPORT1 3 سوال مشترک درباره یورو 2016 را مطرح کرده و اسطوره های فوتبال اروپا پاسخگوی این 3 سوال بوده اند.
1. مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی؟
2. تیم شگفتی ساز؟
3. ستاره یورو 2016؟
 فرانتس بکن باوئر: بسیاری بر این باورند که آلمان بیشترین شانس را برای قهرمانی در یورو 2016 فرانسه دارد. من هم با این عده موافق هستم. من معتقدم که تیم کنونی یواخیم لو از همه تیم های قبلی تاریخ فوتبال آلمان بهتر و کامل تر است. ما در حال حاضر 23 بازیکن داریم که هر کدام از آن ها شایسته رسیدن به ترکیب اصلی هستند. هیچگاه قبلا آلمان در چنین شرایطی قرار نگرفته بود. ستاره تورنمنت هم می تواند از آلمان باشد. توماس مولر در اوج است و می تواند نمایشی بهتر از همیشه داشته باشد. اما این که کدام تیم می تواند به عنوان شگفتی ساز تا مراحل پایانی پیش برود را نمی توان از الان گفت اما به نظر من بلژیک با تیم جوانش توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد.
 مارکو فان باستن: شاید زمان آن رسیده باشد که انگلیس را مدعی اول یورو بدانیم. آن ها در مرحله انتخابی فوق العاده بودند. انگلیس تیم کاملی است و با این تیم می توان به هر هدفی رسید. شاید وین رونی به عنوان یک کاپیتان بتواند در موفقیت تیمش نقش تعیین کننده ای را ایفا کند و ستاره یورو 2016 لقب بگیرد. اگر بخواهم تیم شگفتی ساز جام پانزدهم را انتخاب کنم قطعا نام ترکیه را بر زبان می آوردم. آن ها با فاتح تریم به تیمی تبدیل شده اند که 90 دقیقه می دوند و می جنگند. بردن ترکیه برای هیچ تیمی آسان نخواهد بود.
 پائولو مالدینی: اسپانیا به دنبال جبران ناکامی خود در جام جهانی است و به همین خاطر هم با تمام توان پا به یورو 2016 خواهد گذاشت. آن ها دیگر آن تیم پیر جام جهانی برزیل نیستند و با بازیکنان جوان خود می توانند یک بار دیگر در فوتبال اروپا خودشان را نشان دهند. من اسپانیا را مدعی اصلی قهرمانی می دانم. خیلی دوست دارم جی جی بوفون را به عنوان ستاره یورو 2016 انتخاب کنم. احتمالا این آخرین تورنمنت ملی یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ خواهد بود. بوفون در یووه ثابت کرده که هنوز هم یک ستاره هست و امیدوارم در یورو همین اتفاق رخ دهد. شگفتی ساز این دوره از رقابت ها می تواند ولزی باشد که بازیکنان فوق العاده خوبی دارد.
 پیتر اشمایکل: انگلیس با شرایط خوبی به یورو 2016 رسیده و با حفظ همین شرایط می تواند در فرانسه به جام قهرمانی هم برسد. اگر انگلیس به عنوان یک تیم عملکرد خوبی داشته باشد قطعا ستاره جام هم یک انگلیسی خواهد بود. بازیکنی مثل جیمی واردی همه چیز برای تبدیل شدن به یک ستاره را دارد. تیم شگفتی ساز رقابت ها را هم از میان تیم های لهستان و جمهوری ایرلند انتخاب می کنم. هر 2 تیم در دفاع مستحکم هستند و در خط حمله هم بازیکنان فرصت طلبی دارند.
 زین الدین زیدان: فرانسه در جام جهانی نشان داد که در خانه تیم متفاوتی است. البته برای قهرمانی در تورنمنتی مثل یورو نمی توان صرفا روی امتیاز میزبانی حساب کرد. من شرایط تیم هایی مثل آلمان، اسپانیا و انگلیس را برای قهرمانی بهتر می بینم. رقابت های یورو می تواند شروع درخشش خیلی از ستارگان جوان دنیای فوتبال باشد و گینگسلی کومان یکی از این بازیکنان جوان خواهد بود. او در بایرن فوق العاده بوده و در یورو هم می تواند به عنوان ستاره بدرخشد. بلژیک هم به احتمال زیاد یکی از سورپرایزهای این دوره از رقابت ها خواهد بود.
 آندری شوچنکو: آلمان به مانند جام جهانی می تواند مدعی شماره یک این رقابت ها باشد. من برای ستاره این جام یک مهاجم آماده را انتخاب می کند. جیمی واردی فوق العاده است. من می دانم که بازی در پست مهاجم در لیگ برتر چقدر سخت است و واردی به عنوان مهاجم 2 ماه است که عنوان بازیکن برتر فوتبال جزیره را از آن خود می کند. پس او یک ستاره است و می تواند در یورو هم بدرخشد. انتخاب تیم شگفتی ساز از حالا تقریبا غیرممکن است. باید ببینیم تیم ها با چه میزان آمادگی پا به رقابت ها می گذارند.


منبع : خراسان