تبیان، دستیار زندگی
مادر شهید مهدی نوروزی، از شهدای مدافع حرم گفت: پسرم علاقه زیادی به قرائت قرآن داشت و سوره یس را هر صبح تلاوت می کرد و درعین حال می گفت عمل به قرآن از خواندن آن مهم تر است و سعی داشت پیرو هر آیه کلام الله مجید باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایه های زندگی استوار بر عمل به قرآن

مادر شهید مهدی نوروزی، از شهدای مدافع حرم گفت: پسرم علاقه زیادی به قرائت قرآن داشت و سوره یس را هر صبح تلاوت می کرد و درعین حال می گفت عمل به قرآن از خواندن آن مهم تر است و سعی داشت پیرو هر آیه کلام الله مجید باشد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
شهید مهدی نوروزی

فاطمه بهشتی، مادر شهید مهدی نوروزی که 20 دی سال گذشته در دفاع از حرم عسکریین (ع) در سامرا به شهادت رسید، بابیان اینکه مهدی علاقه زیادی به قرائت قرآن داشت و سوره یس را هر صبح تلاوت می کرد و درعین حال می گفت عمل به قرآن از خواندن آن مهم تر است و سعی داشت پیرو هر آیه کلام الله مجید باشد، عنوان کرد: مهدی دائم الوضو بود و در مسجد اذان می گفت و مکبری می کرد. بسیار معتقد به انجام نوافل بود و انس شدیدی به قرآن داشت تا آنجا که وقتی نیمه های شب از محل کار به خانه می آمد تا طلوع آفتاب بیدار می نشست و به نماز و قرائت سوره یس، زیارت علقمه و زیارت عاشورا می پرداخت.
بهشتی ادامه داد: مهدی در زمان شهادت فقط 32 داشت و یک پسر به نام محمدهادی از وی به یادگار مانده است.

مهدی علاقه زیادی به شهادت داشت و وقتی شنیدم شهید شده خدا را شکر کردم که به آرزوی بزرگش رسیده است

وی با اشاره به اینکه شهید مهدی نوروزی به صورت مداوم اشعار مداحی امام حسین (ع) و روضه حضرت زهرا (س) را بر لب داشته، گفت: وی سومین فرزند خانواده بود. آن قدر به حسن اخلاق شهرت داشت که وقتی خبر شهادتش منتشر شد همه عزادار شدند. پدرش جانباز و حدود 22 سال بی حرکت بود، در این مدت مهدی در تمام کارها کمک پدر بود. پدر مهدی قبل از شهادت، دو ماه در کما بود و مهدی در این مدت جز برای نماز از کنار تخت پدر کنار نرفت و تمام زندگی حتی شغلش را در این مدت رها کرده بود. در این مدت یادم است حتی 40 روز حمام نکرد و شبانه روز از پدرش پرستاری کرد.

مراسم باشکوه عزاداری

بهشتی به علاقه خاص مهدی به حضرت زینب (س) اشاره کرد و ادامه داد: هرسال مراسم باشکوهی را برای عزاداری حضرت زینب (س) برگزار می کرد و ماتمکده ایشان را در منزلمان تدارک می دید.
وی تأکید کرد: مهدی علاقه زیادی به شهادت داشت و وقتی شنیدم شهید شده خدا را شکر کردم که به آرزوی بزرگش رسیده است.

مادر شهید نوروزی توضیح داد: سال گذشته بعد از بازگشت از سامرا، ما را برای اربعین حسینی به کربلا برد، بعد از زیارت ما را تا مرز رساند و خودش به سامرا رفت. این دیدار آخر بود که وقتی برای آخرین بار از وی وداع کردم اشک ریختم و به دلم برات شد که دیگر برنمی گردد. شب شهادتش خواب دیدم مرده و در غسالخانه ام، مهدی پشت در است و در کوچه قدم می زند، صبح که بیدار شدم دیدم کوچه پر از جمعیت شده و مهدی به شهادت رسیده است. همان موقع خدا را شکر کردم که پسرم به مقامی که لایقش بود، رسیده است.

شهید مهدی نوروزی

فدایی رهبر

وی بابیان اینکه شهید نوروزی فدایی مقام معظم رهبری بود، گفت: جسارت، تقوا و رعایت بیت المال از ویژگی های اخلاقی بارز مهدی بود. بااینکه یک ماشین در اختیارش گذاشته بودند، از آن استفاده نمی کرد و با موتور ارزان قیمت خودش رفت وآمد می کرد.

فرازی از شهادت نامه

شهید مهدی نوروزی چند صباحی قبل از شهادتش در سامرا، تنها فرزند و کودک شیرخواره خود «محمدهادی نوروزی» را در آغوش گرفت و وصیت خود به وی را میان خانواده و در مقابل دوربین بیان کرد که فرازی از آن به این شرح است: «اگر ما یک روزی شهید شدیم و آقا محمدهادی این فیلم را دید ان شاءالله منتقم خون امام حسین (ع) است. ان شاءالله آمده است انتقام حضرت زهرا (س) را بگیرد. ان شاءالله یار امام زمان (عج)، یار رهبر و یار آقای سید علی خامنه ای باشد. ان شاءالله همیشه مدافع نظام باشد. مدافع انقلاب باشد. تهدید بزرگی برای دشمنان نظام، انقلاب و اهل بیت (ع) باشد.»


منبع: خبرگزاری ایکنا