تبیان، دستیار زندگی
ثبت نام نامزدهای مجلس خبرگان رهبری از فردا به مدت ۷ روز کاری و همزمان در فرمانداری ها و وزارت کشور آغاز می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعلام زمان ثبت نام نامزدهای مجلس خبرگان رهبری

ثبت نام نامزدهای مجلس خبرگان رهبری از فردا به مدت ۷ روز کاری و همزمان در فرمانداری ها و وزارت کشور آغاز می شود.

بخش سیاست تبیان
انتخابات مجلس

ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از فردا در فرمانداری شهرستان های کشور و نیز در وزارت کشور آغاز می شود و افرادی که تمایل به کاندیدا شدن در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری را دارند، می توانند تا روز چهارشنبه دوم دی ماه به مدت 7 روز کاری و در ساعت اداری، به محل فرمانداری شهرستان ها مراجعه کنند.
همچنین گفته می شود که هر کدام از چهر ه های شاخص سیاسی کشور که قصد کاندیدا شدن در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را دارند، در وزارت کشور حضور می یابند.
فعالیت هیئت های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری از روز 21 آذرماه آغاز شده است که به این ترتیب، این هیئت ها پس از پایان مهلت ثبت نام در روز دوم دی ماه، در مدت 10 روز، طبق استعلامات از مراجع چهارگانه نظیر، ناجا، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و سازمان ثبت احوال، صلاحیت داوطلبان را مورد بررسی قرار می دهند.
همچنین، طبق قانون اساسی پس از اتمام مهلت 10روزه فعالیت های اجرایی انتخابات خبرگان رهبری برای بررسی صلاحیت کاندیداها، هیئت های نظارت صلاحیت افراد را بررسی کرده و سپس شورای نگهبان نظر نهایی اش را درباره صلاحیت کاندیداها اعلام می کند.
قرار است در روز هفتم اسفندماه، 88 نفر برای عضویت در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نیز 290 نفر برای نمایندگی مجلس با رأی مستقیم مردم انتخاب شوند.



منبع: تسنیم