تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاهی از آرش فنائیان در قالب چیدمان (اینستالیشن)، به مناسبت هفته مولانا، ۲۶ آذر ساعت ۱۷، در نگارخانه استاد «میرمیران» خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اینستالیشن به مناسبت هفته مولانا

نمایشگاهی از آرش فنائیان در قالب چیدمان (اینستالیشن)، به مناسبت هفته مولانا، ۲۶ آذر ساعت ۱۷، در نگارخانه استاد «میرمیران» خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود.

بخش هنری تبیان
اینستالیشن

در این نمایشگاه که در قالب اینستالیشن به کارگردانی و طراحی آرش فنائیان برگزار می شود؛ نگارخانه استاد "میرمیران" به مدت یک هفته همزمان با هفته بزرگداشت مولانا در قونیه (۱۷ دسامبر)، میزبان اثری با عنوان "رومی" در قالب هنر فقیر (Arte Povera) خواهد بود.
همچنین، الهام دهقان نیری کار خط نمایشگاه را بر عهده داشته است. بهنام معیریان، بابک بهزادی، زهرا سنگیان، مونا مجاوری، کیانا وحیدی منش، رؤیا شاهنده، نیما گچ پز و مهدی عسگری هنرمندان چیدمان اثر هستند و آرزو خیری و ندا خیری کار گرافیک این اثر را انجام داده اند.

این نمایشگاه تا ۴ دی ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می توانند برای دیدن این اثر همه روزه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه کنند

گفتنی است، اصطلاح هنر فقیر در وصف گروهی از هنرمندان ایتالیایی ساخته شد که با ساده ترین وسایل، آثار شاعرانه ای بر پایه وقایع زندگی روزمره خلق می کردند. ابزار کار در این قالب به سادگی هر آن چیزی بود که ما در طی روز با آن مواجه هستیم و به آن وسیله دغدغه ها بر ما مسلط می شوند. از آن به بعد، این قالب جهت انعکاس دیدگاه و برداشت هنرمند از موضوعات و مضامین مختلف به کار گرفته شده است.
پیش از این آثاری چون "آن سوی دیوار"، "ساعت شنی"، "برخورد نزدیک از نوع دوم" و ... در خانه هنرمندان و باغ موزه قصر در قالب Arte Povera به اجرا رسیده است.
این نمایشگاه تا ۴ دی ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می توانند برای دیدن این اثر همه روزه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه کنند.


منبع:
روابط عمومی خانه هنرمندان ایران