تبیان، دستیار زندگی
حضور ستاره های سابق فوتبال جهان در لیگ های حوزه خلیج فارس به جذابیت های لیگ قهرمانان آسیا اضافه کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به گروه های نمایندگان ایران در آسیا

حضور ستاره های سابق فوتبال جهان در لیگ های حوزه خلیج فارس به جذابیت های لیگ قهرمانان آسیا اضافه کرده است.

بخش ورزشی تبیان
لیگ قهرمانان

به طوری که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان روی تقابل با ستاره های سابق جهان حساب کرده بودند. مثلاً یحیی گل محمدی، سرمربی ذوب آهن گفته بود دوست دارد تیمش جلوی ژاوی بازی کند، اما بعد از قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا مردان گل محمدی به مصاف مردان فابیو کاناوارو خواهند رفت.
کاناوارو مدافع و کاپیتان سابق ایتالیاست که در جام جهانی 2006 آلمان جام قهرمانی را بالای سر برد. او چندی پیش سرمربی النصر عربستان شد؛ تیمی که در لیگ عربستان از 9 بازی خود 4 امتیاز کسب کرده و در رده هفتم جدول رده بندی قرار دارد. هیگوئیتا، دروازه بان سابق تیم ملی کلمبیا که نمایش خیره کننده و غیرمنتظره اش در یاد علاقه مندان به فوتبال مانده نیز عضو تیم النصر است و با این تیم به اصفهان سفر خواهد کرد. در منطقه غرب آسیا ذوب آهن در گروه دوم علاوه بر النصر با تیم های لخویای قطر و برنده دیدار بنیاد کار ازبکستان و الشباب امارات دیدار خواهد کرد. ذوب آهن در حال حاضر تیم سوم جدول لیگ برتر است و البته فینالیست جام حذفی نیز به حساب می آید.

سپاهان با اشتیماج، در لیگ قهرمانان

سپاهان دیگر نماینده ایران از اصفهان که در سال های گذشته به همراه ذوب آهن بیشترین موفقیت را در لیگ قهرمانان آسیا داشته، در گروه نخست با النصر امارات، لکوموتیو ازبکستان و برنده الاتحاد عربستان و الوحدات اردن همگروه است. برخلاف گروه ذوب آهن، احتمال دارد سپاهان با تیم های بدون ستاره بازی کند.
تنها این موضوع مطرح شده بود که احتمالاً ابراهیم توره در ترکیب النصر امارات قرار بگیرد. اما مهاجم سنگالی از فهرست این تیم کنار گذاشته شده تا همه چیز درباره حضور توره در مقابل سپاهان مبهم باشد. سپاهان، آخرین قهرمان لیگ برتر، امسال با حسین فرکی نتوانست به موفقیتی دست یابد و علاوه بر نتایج ضعیف در لیگ برتر از جام حذفی هم کنار رفت. اکنون ایگور اشتیماچ سرمربی سپاهان شده تا کمی امیدواری به این تیم باز گردد.

تراکتورسازی در گروه مرگ

از آنجایی که ژاوی همچنان بازی می کند، حضورش در لیگ قهرمانان ظاهراً جذابیتی بیشتر از بقیه ستاره های سابق فوتبال جهان دارد. البته این شانس به تراکتور سازی رسید تا ستاره سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا مقابل نماینده تبریزی فوتبال ایران قرار بگیرد، موضوعی که به نظر می رسد کمی از سختی های حضور در گروه مرگ برای تراکتور سازی بکاهد.
 ژاوی در تیم السد قطر بازی می کند و البته السد در مرحله پلی آف حضور دارد و با پیروزی مقابل الجزیره امارات می تواند حریف تراکتورسازی شود. همچنین همگروهی با الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان کار را برای تراکتورسازی سخت می کند چرا که تراکتورسازی به دلیل نتایج ضعیف در لیگ برتر دستخوش تغییرات در کادر فنی شده و با جدایی تونی اولیویرا، امیر قلعه نویی سرمربی این تیم شده است.

نفت به دنبال موفقیت سال قبل

نفت تهران، بهترین نماینده ایران در لیگ قهرمانان 2015 حالا حضورش در مرحله گروهی این رقابت ها مشخص نیست. زیرا مردان علیرضا منصوریان بار دیگر در مرحله پلی آف به مصاف الجیش قطر می روند. نفت برخلاف فصل گذشته در این فصل از جام حذفی کنار رفته و مدعی قهرمانی در لیگ برتر هم نیست.
برای همین علیرضا منصوریان هدف اصلی تیمش را موفقیت در لیگ قهرمانان عنوان کرده است. اگر نفت از مرحله پلی آف با موفقیت بگذرد با العین امارات، نسف قارشی ازبکستان و الاهلی عربستان همگروه می شود و العین امانوئل آمونیکه، ملی پوش نیجریه و در الاهلی نیز سوما، بازیکن سوریه ای- سوئدی بازی می کند. رقابت های این فصل لیگ قهرمانان آسیا از چهارم و پنجم اسفندماه آغاز خواهد شد.

گروه بندی کامل لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2016:

*گروه بندی غرب آسیا به شرح زیر است:
گروه A: سپاهان ایران، پلی آف یک (برنده الاتحاد عربستان و الوحدات اردن)، لوکوموتیو ازبکستان، النصر امارات
گروه B: ذوب آهن ایران، النصر عربستان، پلی آف 3 (برنده بنیادکار ازبکستان و الشباب امارات)، لخویا قطر
گروه C: تراکتورسازی ایران، الهلال عربستان، پاختاکور ازبکستان، پلی آف 4 (برنده الجزیره امارات و السد قطر)
گروه D: پلی آف 2 (برنده الجیش و نفت ایران)، الاهلی عربستان، نسف قارشی ازبکستان، العین امارات
*گروه بندی شرق آسیا به شرح زیر است:
گروه E: چونبوک موتورز کره، جیانگسو چین، بکامکس ویتنام، پلی آف 2
گروه F: سانفرس هیروشیما ژاپن، اف سی سئول کره، بوریرام تایلند، پلی آف 3
گروه G: ملبورن ویکتوری استرالیا، تیم دوم ژاپن، سوان سامسونگ کره، پلی آف 4
گروه H: گوانگژو چین (مدافع عنوان قهرمانی)، سیدنی استرالیا، تیم سوم ژاپن، پلی آف یک


منبع : همشهری