تبیان، دستیار زندگی
رسانه های اجتماعی به دلیل مقیاس پذیری و پتانسیل خود، برای بیشتر برندها عنصر محوری در استراتژی های بازاریابی و دستیابی به طیف گسترده ای از مخاطبان هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برندها هر چند وقت یکبار باید برای ارسال پست در رسانه های اجتماعی اقدام کنند؟

روابط عمومی در رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی به دلیل مقیاس پذیری و پتانسیل خود، برای بیشتر برندها عنصر محوری در استراتژی های بازاریابی و دستیابی به طیف گسترده ای از مخاطبان هستند.
رسانه های اجتماعی به دلیل مقیاس پذیری و پتانسیل خود، برای بیشتر برندها عنصر محوری در استراتژی های بازاریابی و دستیابی به طیف گسترده ای از مخاطبان هستند.
اما هر پست نباید در درآمد خالص و سود و زیان کسب و کار شما شرکت داده شود شما باید به رسانه های اجتماعی به عنوان یک فرصت برای شخصی سازی ارتباطات خود با مشتریان هدف خود توجه کنید. اما در این معنی این کار باید هر چند وقت یکبار انجام شود؟ بسیاری از برندها در رابطه با ارسال و به روز رسانی پست های رسانه های اجتماعی دچار اشتباه شده و بیش از آنچه که مورد علاقه و توجه مشتریان است این کار را انجام می دهند و این اشتباه ممکن است برای برندها گران تمام شود به دلیل آنکه اذیت و آزار مشتریان آنها را از برند شما دور می کند.


ایجاد تعادل سالم بین اطلاعات و فراوانی آنها

به روز رسانی برند شما یا حتی پیام ها برای مصرف کنندگان باید به شیوه ای باشد که به حفظ توجه مشتری منجر شود. حتی اگر به معنی ارسال کمتر پست ها باشد چراکه هدف آن است که به منظور حفظ تعامل به ایجاد روابط با مشتریان خود بپردازید. به خاطر بیاورید که پست های با کیفیت بالا و پرمعنی به مراتب بسیار بیشتر پست های مکرر هر چند ساعت یکبار در ذهن مصرف کنندگانتان طنین انداز خواهد شد. به روز رسانی برند نباید باعث آزار مشتریان شما شود آنها باید در هر زمان اطلاع یابند و به آنها آموزش داده شود.
بازاریابی رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان انجام می شود. گام اول قبل از آنکه شما به ارسال اولین به روز رسانی برند خود توجه کنید پیش بینی فراوانی مطالبی است که باید ارسال شود. به منظور انجام این کار، لازم است تحقیقاتی در سایت های شبکه های اجتماعی که مورد توجه شما هستند انجام دهید بررسی کنید که برندهای دیگر چند بار اقدام به بروز رسانی هر سایت می کنند و آن را به عنوان نقطه شروع برای کار خود مورد استفاده قرار دهید.
مطالعات دروغ نمی گویند
Socialbakers ، یک شرکت مشهور انتشار و تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی که در سال 2008 تاسیس شد، مطالعه ای را برروی برندهای مختلف و فراوانی به روز رسانی آنها در شبکه اجتماعی فیس بوک انجام داد. مطالعه انجام شده نشان داد که برندهای برتر برای حفظ تعامل خود با مخاطبانشان و به منظور جلوگیری از آزار آنها بیش از یک بار در روز اقدام به ارسال مطلب نمی کنند. ارسال هر مطلبی بیش از یکبار در روز پتانسیل شما برای آزار مخاطبانتان را افزایش می دهد.
وقتی این بررسی در مورد توییتر انجام می شود، شرکت SocialBakers برای این کار 11 هزار توییت تصادفی از برندها را مطالعه و توصیه کرد که سه توییت در هر روز مقدار مناسبی برای حفظ تعامل با مخاطبان است.
برای بسیاری از سایت های رسانه های اجتماعی، طول عمر یک مطلب طولانی و برای برخی دیگر کوتاه است براساس مطالعات طول عمر یک توییت تنها 18 دقیقه است درحالیکه طول عمر پست های فیس بوک حدود 90 دقیقه است. برای همین است که ارسال توییت بیشتر اغلب یک ضرورت برای استراتژی بازاریابی است.
برای آنکه مطالب ارسالی شما موثرتر باشد، نیاز به یک برنامه زمانی برای به روز رسانی آنها در رسانه های اجتماعی دارید تا با حضور آنلاین مخاطبان هدف خود همگام شوید. به عنوان مثال کاربران بعد از ساعات کار، هنگام عصر و در شب بیشتر آنلاین و اجتماعی هستند. این شاید بهترین زمان ارسال مطلب برای تعامل با مخاطبانتان است. تعطیلات و آخر هفته نیز فرصت های خوبی برای ارتباط برقرار کردن با آنها است.
خلاصه اینکه استراتژی های رسانه های اجتماعی همیشه سیاه و سفید نیستند. در حقیقت آنها به تحقیقات مداوم و ثابت برای ماندگاری نیاز دارند. سعی کنید به روز رسانی مطالب خود را تعاملی سازید بنابراین قادر به سنجش پاسخ مخاطبان خود خواهید بود. این به شما کمک می کند تا در بیشتر مواقع و به صورت مداوم متوجه نیازها و خواسته های آنها شوید.

معصومه رشیدی

تنظیم: هومن بهلولی