تبیان، دستیار زندگی
پرسپولیس با برتری یک بر صفر مقابل گسترش فولاد به رده ششم جدول رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ادامه روند صعودی پرسپولیس و ذوب آهن


پرسپولیس با برتری یک بر صفر مقابل گسترش فولاد به رده ششم جدول رسید.


پرسپولیس - استقلال اهواز

پرسپولیسی ها که در نیمه اول با حمله به سمت دروازه حریف موفق شده بودند فرصت های خوب گلزنی به وجود آوردند به گل برتری توسط جری بنگستون دست یافتند و در نهایت نیمه دوم را برخلاف بازی های گذشته با استراتژی جدیدی آغاز کردند. تیم برانکو با حضور در زمین خودی و دفاع برخلاف همیشه برای گل دوم نجنگید تا سرمایه خود را حفظ کند و چشم به ضدحملات هم دوخته بود.

گسترش فولاد که عرصه را برای حمله به دروازه سرخ ها مهیا دیده بود در نهایت توسط ابراهیمی، بابتیستا و شجاعیان و گودرزی حملات خود را روی دروازه این تیم آغاز کرد و با دفاع منطقی عناصر دفاعی پرسپولیس ناکام ماند. در نهایت پرسپولیس در روزی که نیمه دوم را بدون توجه به بازی احساسی و همیشگی دنبال می کرد موفق نیز شد از آن سود ببرد و سه امتیاز شیرین از فراز کمالوند کسب کند که در فصل گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت برابر آنها عملکرد بهتری داشت.
جری بنگستون بعد از بازگشت به ترکیب پرسپولیس موفق شد تک گل سه امتیازی این تیم را به ثمر برساند تا نقش پررنگی در این برد داشته باشد. البته نمی توان از بازی فوق العاده محسن مسلمان در خط میانی و پاس های فوق العاده او در نیمه اول که بارها سرخ ها را صاحب فرصت گلزنی کرد به سادگی گذشت.

محسن بنگر نیز در خط دفاعی با توجه به تغییر استراتژی سرخ ها برای بازی دفاعی به خوبی توانست خط دفاعی تیمش را رهبری کند و اگر کمی خوش شانس بود می توانست در آستانه تولدش گلی زیبا نیز به ثمر برساند که داور آن را آفساید اعلام کرد. با تمام این شرایط عنوان برترین بازیکن زمین با احترام به هر 11 مرد جنگنده برانکو به بنگستون تعلق می گیرد که با گلش سه امتیاز شیرین به هواداران این تیم تقدیم کرد.

استقلال خوزستان در اهواز میزبان پدیده مشهد بود و موفق شد این تیم را با 3 گل از پیش رو بردارد تا صدرنشین جدید لیگ برتر شود.در این مسابقه حساس که استقلال خوزستان را به صدر جدول رساند زبیدی یک گل و حسن بیت سعید دو گل به ثمر رساندند.

در این مسابقه پدیده چندان حرفی برای گفتن نداشت و مقهور بازی فوق العاده شاگردان ویسی شده بود. استقلالی های خوزستان با این پیروزی 3 بر صفر 29 امتیازی شدند و با اختلاف 2 امتیاز به نسبت هم نام تهرانی خود به صدر جدول تکیه دادند. حسن بیت سعید بازیکن گلزن این تیم هم با 8 گل به صدر جدول گلزنان رسید و بالاتر از مهدی طارمی بازیکن پرسپولیس ایستاد.

ذوب آهن اصفهان  نیز به روند خوب خود ادامه داد و همچنان شرایط خوبی در لیگ برتر دارد.در این مسابقه ذوبی ها بازی را خوب آغاز کردند و می تواتنستند در همان دقایق ابتدایی به گل برسند، اما رجب زاده دقت کافی را نداشت. در ادامه این نیمه هم باز موقعیت هایی برای دو تیم وجود داشت؛ اما در نهایت این حسن زاده بود که در دقیقه 45 و در واپسین ثانیه های نیمه اول دروازه سیاه جامگان را باز کرد.

نیمه دوم شاگردان فرهاد کاظمی برای جبران گل آمدند؛ اما به نتیجه خاصی دست نیافتند و بی دقتی در ضربات پایانی باعث شد که در نهایت ذوبی ها به رده سوم جدول برسند.