تبیان، دستیار زندگی
فلسفه خوبی است؛ اگر آنها به سمتی پیش بروند و شما سعی کنید که متوقفشان کنید به دنبال راه دیگری می گردند:بالا می روند، پایین می روند، دور می زنند. آنها به جست و جو خود برای یافتن راه دیگر ادامه می دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فلسفه مورچه دارای 4 بخش است
فلسفه مورچه دارای 4 بخش است

بخش اول

((مورچه ها هرگز تسلیم نمی شوند.))


فلسفه خوبی است؛ اگر آنها به سمتی پیش بروند و شما سعی کنید که متوقفشان کنید به دنبال راه دیگری می گردند:بالا می روند، پایین می روند، دور می زنند. آنها به جست و جو خود برای یافتن راه دیگر ادامه می دهند. چه فلسفه کار آمدی! اینکه هرگز از جست و جوی راهی که تو را به مقصد مورد نظر می رساند دست نکشی.

بخش دوم

((مورچه ها کل تابستان را به زمستان می اندیشند.))
این نگرش مهمی است. نمی توان انقدر ساده لوح بود که گمان کرد تابستان برای همیشه ماندگار است؛ پس مورچه ها وسط تابستان درحال جمع آوری غذای زمستانشان هستند.
می خواهیم بگوییم که آینده نگری اصلی، مهم است و باید در زمستان و هنگام تعطیلات، فکر روزهای امتحان نیز بود. باید مدیریت زمان داشت تا در روزهای نزدیک آزمون سراسری، نگران و در زیر فشار کاری خرد نشوید.

بخش سوم

((مورچه ها کل زمستان را مثبت می اندیشند.))
این هم نکته ای مهم است. در طول زمستان مورچه ها به خود یادآور می شوند که این دوران زیاد طول نمی کشد و بزودی از اینجا بیرون خواهیم رفت و در اولین روز گرم، مورچه ها بیرون می آیند. اگر هوا دوباره سرد شد آنها بر می گردند به پناه گاهشان؛ ولی باز در اولین روز گرم بیرون می آیند. آنها برای بیرون آمدن نمی توانند زیاد منتظر بمانند.

بخش چهارم

((مورچه ها در حد توانشان تلاش می کنند.))
یک مورچه در تابستان چه قدر برای زمستان خود جمع می کند؟
هر چه قدر که در توانش باشد.
چه فلسفه  باور نکردنی ای! فلسفه: "هر چه قدر در توانایی ات است."


فلسفه فوق العاده ای است که هرگز:
تسلیم نشوی؛
آینده را ببینی؛
مثبت بمانی؛
همه تلاشت را بکنی.


مرکز یادگیری سایت تبیان

تنظیم: علی سرمدی