تبیان، دستیار زندگی
قرعه کشی مرحله نهایی مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا 2016 که برای نخستین بار با شرکت 24 تیم (به جای 16 تیم قبلی) برگزار می شود، شنبه شب در فرانسه کشور میزبان این پیکارها و در میان تدابیر شدید امنیتی انجام شد و تیم ها به 6 گروه 4 تیمی تقسیم شدند و گروه پن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرعه کشی یورو 2016

قرعه کشی مرحله نهایی مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا 2016 که برای نخستین بار با شرکت 24 تیم (به جای 16 تیم قبلی) برگزار می شود، شنبه شب در فرانسه کشور میزبان این پیکارها و در میان تدابیر شدید امنیتی انجام شد و تیم ها به 6 گروه 4 تیمی تقسیم شدند و گروه پنجم با دربرداشتن ایتالیا، بلژیک (تیم اول جدول فیفا)، سوئد و ایرلندجنوبی چیزی شبیه به گروه مرگ شد.

بخش ورزشی تبیان
یورو2016

پس از اینکه فرانسه همراه با اسپانیا، آلمان، انگلیس، پرتغال و بلژیک به عنوان سرگروه ها تعیین شدند، قرعه ها برداشته شد و هر یک از گروه های شش گانه شکل گرفتند. اسپانیا قهرمان هر دو دوره قبلی (2008 و 2012) این مسابقات در گروه چهارم و کنار کرواسی، ترکیه و چک قرار گرفت تا کارش نه سخت و نه بسیارآسان باشد و در حالی که فرانسه میزبان صاحب قرعه ای آسان شد، آلمان یک بار دیگر با لهستان یعنی تیم رابرت لواندوفسکی در یک دسته قرار گرفت. در نهایت شش دسته ذیل برای مرحله گروهی یورو 2016 شکل گرفت:
ï گروه اول: فرانسه، رومانی، سوئیس و آلبانی
ï گروه دوم: انگلیس، ولز، اسلواکی و روسیه
ï گروه سوم: آلمان، اوکراین، لهستان و ایرلند شمالی
ï گروه چهارم: اسپانیا، کرواسی، ترکیه و چک
ï گروه پنجم: بلژیک، ایتالیا، ایرلند جنوبی و سوئد
ï گروه ششم: پرتغال، اتریش، ایسلند و مجارستان.
دل بوسکه و لو نگرانند، هاجسون و توران خوشبین
روز گذشته مربیان تیم های مختلف اروپا نسبت به قرعه کشی مرحله نهایی پیکارهای یورو 2016 واکنش نشان دادند. ویسنته دل بوسکه سرمربی اسپانیا فاتح هر دو دوره قبلی این رقابت ها گفت برخلاف تصورات رایج کرواسی، چک و ترکیه همگروهی های کشورش و تیم هایی قوی هستند و او احساس نگرانی می کند و یواخیم لو سرمربی آلمان قهرمان جهان نیز در گفتاری مشابه متذکر شد که بازی با لهستان و اوکراین در گروه سوم آسان نخواهد بود. وی افزود: باید بجنگیم، بخصوص مقابل لهستان که کیفیت بالای آن را بخوبی می شناسم. دیدیه دشان سرمربی فرانسه نیز برخلاف تمامی اظهارنظرهای کارشناسان متذکر شد که طولانی شدن مسابقات باشگاهی فصل جاری وقت تمرین و تدارک فرانسوی ها را به حداقل می رساند و همین مسأله سبب دشواری کار آنان مقابل امثال سوئیس و آلبانی در «یورو» خواهد شد. روی هاجسون سرمربی انگلیس و اردا توران هافبک ترکیه برخلاف نفرات فوق با امیدواری از صعود تیم خود گفتند. هاجسون که تیمش و 10 مسابقه خود را در مرحله مقدماتی برد، افزود: از گروه بندی مان راضی ام و حس می کنم صعود خواهیم کرد. توران نیز اظهار داشت: درست است که با اسپانیا همگروه شده ایم اما می توانیم شگفتی ساز شویم و به مرحله بعدی برسیم.


منبع : ایسنا