تبیان، دستیار زندگی
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر شریفی امروز در نشست خبری در وزارت علوم گفت: مراسم تقدیر از پژوهشگران برگزیده ۲۵ آذرماه در سال اجلاس سران برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقدیر از پژوهشگران برگزیده در هفته پژوهش
تقدیر از پژوهشگران برگزیده در هفته پژوهش

مدیر کل دفتر سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم گفت: در هفته پژوهش امسال از ۲۵ پژوهشگر برگزیده تقدیر خواهد شد.


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر شریفی امروز در نشست خبری در وزارت علوم گفت: مراسم تقدیر از پژوهشگران برگزیده ۲۵ آذرماه در سال اجلاس سران برگزار می شود.


وی تاکید کرد: از رئیس جمهور دعوت شده تا در این مراسم حضور یابد و امیدواریم که این مراسم با حضور وی برگزار شود.


مدیر کل دفتر سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: در سالهای گذشته ملاک انتخاب پژوهشگران برتر تنها تولید مقاله بود اما در سال جاری فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی افراد نیز مورد بررسی قرار گرفت و نفرات برگزیده بر این اساس انتخاب شدند.


دکتر شریفی بیان کرد: همچنین در جشنواره امسال شاخص ها و استانداردهای مربوط به انتخاب پژوهشگران دستگاه های اجرایی نیز تفاوت هایی داشته و برای انتخاب این افراد محورهای جدیدی تعیین شده است.


مدیر کل سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم اضافه کرد: در مجموع پرونده ۱۷۱ پژوهشگر از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، دستگاه های اجرایی و مراکز فناوری به وزارت علوم ارسال شد که پس از بررسی های انجام شده، حدود ۲۵ پژوهشگر به عنوان پژوهشگر برگزیده انتخاب شدند.


دکتر پیری مدیر کل فناوری وزارت علوم نیز در این نشست گفت: در نمایشگاه هفته پژوهش امسال به موضوع ایده های برتر نیز توجه شده است و برای این امر سامانه ثبت ایده ها طراحی شد.


وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳ هزار و ۵۳۹ ایده در این سامانه ثبت نام کرده اند که در نهایت پس از بررسی ها و داوری های صورت گرفته، تعداد ۱۰ ایده برتر برای حضور در نمایشگاه هفته پژوهش انتخاب خواهند شد.


مدیر کل فناوری وزارت علوم خاطرنشان کرد: بستری را فراهم کردیم تا ایده های برتر به پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد معرفی شوند تا زمینه تجاری سازی برای آنها فراهم شود.

سایت تبیان بخش پژوهش های دانش آموزی، تنظیم: نیلوفر یاقوتی

منبع: وزرات علوم، تحقیقات و فناوری