تبیان، دستیار زندگی
شاید مریخ و کره ماه مکان های جذابی برای یک سفر ماجراجویانه باشند ولی مکان های دیگری نیز وجوددارد که عجیب و غریب تر از آن چه فکر می کنید هستند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 مکان عجیب در فضا (قسمت اول)

5 مکان عجیب در فضا (قسمت اول)

شاید مریخ و کره ماه مکان های جذابی برای یک سفر ماجراجویانه باشند ولی مکان های دیگری نیز وجوددارد که عجیب و غریب تر از آن چه فکر می کنید هستند. ممکن است شما در آن جا یخ بزنید و یا منفجر شوید! ولی اگر بتوانید به آن جا بروید چه سفر هیجان انگیزی خواهد شد؟ خب حالا همراه ما به 5 مکان جالب برویم:

 جایی آفتابی

5 مکان عجیب در فضا (قسمت اول)

اولین سفرمان به مقصد سیاره کپلر- 16 بی است، سیاره ای که 200 سال نوری با زمین فاصله دارد. یک سال نوری برابر حدود 5/9 تریلیون کیلومتر یا 9500 میلیارد کیلومتر است! خب الان غروب شده و ما به این جا رسیده ایم و خورشید در حال غروب کردن است. یک اتفاق عجیب: یک خورشید دیگر، یک خورشید کوچک و قرمز در آسمان پیدا شد. این سیاره در سال 2011 میلادی کشف شده و اولین سیاره ای است که دور دو خورشید می چرخد. این دو خورشید دور یکدیگر می جرخند و این سیاره دور هر دو می چرخد. هر 41 روز یک بار یک دور کامل را طی می کند. ما انسان ها نمی توانیم در این سیاره زندگی کنیم زیرا جو آن از گازهای تشکیل شده که برای تنفس ما نامناسب است. دمای آن تا 60 درجه سانتی گراد زیر صفر می رسد و به گفته لارنس دویس ( یکی از دانشمندانی که این سیاره را کشف کرده است) چیزی شبیه یک زمستان یخی وحشتناک است.


منظره رو به اقیانوس

5 مکان عجیب در فضا (قسمت اول)

بعضی از عجیب ترین مکان ها در همین منظومه شمسی خودمان قرار دارند. بیایید سوار سفینه شویم و برویم اروپا. اروپا یکی از قمرهای سیاره مشتری است. سفینه ما زیردریایی هم هست. این قمراز بیرون شبیه یک کاموای طوسی رنگ است ولی دانشمندان می گوشند که در اعماق 15 کیلومتر این سیاره، یک اقیانوس عظیم وجود دارد. دانشمندان امیدوارند روزی بتوانند فضاپیمایی به سوی این قمر بفرستند که بتواند یخ ها را شکافته و با زیردریایی به عمق اقیانوس رود. به جستجوی موجودات ناشناخته که ممکن است در این اقیانوس زندگس کنند، بپردازند.

ادامه دارد...

تنظیم: فهیمه امرالله

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.