تبیان، دستیار زندگی
هفته پژوهش و فناوری، هفته ای است كه فرصت مناسبی برای توجه و تمركز روی ابعاد مختلف امر پژوهش وفناوری در كشور فراهم می آورد تا كلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت موجود در كشور برای آینده، برنامه ریزی و اقدامات بهتری را در دستور كار خود قرار دهند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درباره هفته ملی پژوهش و فناوری


هفته پژوهش و فناوری، هفته ای است كه فرصت مناسبی برای توجه و تمركز روی ابعاد مختلف امر پژوهش وفناوری در كشور فراهم می آورد تا كلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت موجود در كشور برای آینده، برنامه ریزی و اقدامات بهتر و مهم تری را در دستور كار خود قرار دهند.

درباره هفته ملی پژوهش و فناوری

انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آنها و همچنین ایجاد فرصت تعامل بین ذی نفعان این حوزه به شیوه های مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه، فن بازار، همایش ملی، مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی فضایی را در كشورایجاد و به آن دامن می زند كه ضمن ارتقاء شأن و جایگاه پژوهش و فناوری و فعالین در این عرصه، بسترسازی مستحكمی را برای ادامه راه تقویت و توسعه پژوهش و فناوری كه ضامن پیشرفت واقعی كشور و ایجاد ثروت،رفاه و امنیت برای مردم است در ابعاد اجتماعی و فرهنگی فراهم نماید.
به همین منظور ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری، همه ساله برنامه های متعددی را با همكاری سازمانها، نهادها، دانشگاهها و مؤسسات مرتبط با پژوهش و فناوری برگزار می نماید.

سابقه برگزاری هفته پژوهش:

از سال 1379 به منظور ترویج فرهنگ پژوهش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چهارمین هفته آذرماه را با توجه به نامگذاری 25آذرماه به نام روز پژوهش از طرف شورای فرهنگ عمومی، به نام هفته پژوهش نام نهاد و مسئولیت برگزاری این هفته را به معاونت پژوهشی این وزارت سپرد. به همین منظور ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری، همه ساله برنامه های متعددی را با همكاری سازمانها، نهادها، دانشگاهها و مؤسسات مرتبط با پژوهش و فناوری برگزار می نماید.
در همین راستا امسال نیزپانزدهمین نمایشگاه هفته پژوهش از مورخ 23لغایت 26 آذرماه 1393در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران و مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر سال در مورخ 25آذرماه 1393در محل سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری

شناسایی توانمندی های پژوهش و فناوری مراکز تحقیقاتی
 شناسایی و معرفی پژوهشگران برتر
 امکان تجاری سازی یافته های پژوهش و فناوری(فن بازار)
 فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران
 برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی
 نهادینه کردن پژوهش در سطح جامعه

بخش پژوهش های دانش آموزی سایت تبیان

منبع: وزرات علوم، تحقیقات و فناوری