تبیان، دستیار زندگی
نمرات بازیکنان نشان می دهد کدام بازیکنان در این فصل و تا پایان هفته سیزدهم بیشترین سهم را در موفقیت تیمشان داشتند.گروه آنالیز وب سایت رسمی برنامه نود هر هفته پس از انجام بازی های لیگ برتر به بازیکنان بر اساس سیستم نمره دهی نشریه کیکر نمره می دهد. بر اساس
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین بازیکن هر تیم کدام ستاره است؟

نمرات بازیکنان نشان می دهد کدام بازیکنان در این فصل و تا پایان هفته سیزدهم بیشترین سهم را در موفقیت تیمشان داشتند.گروه آنالیز وب سایت رسمی برنامه نود هر هفته پس از انجام بازی های لیگ برتر به بازیکنان بر اساس سیستم نمره دهی نشریه کیکر نمره می دهد. بر اساس این نمرات می شود بهترین بازیکنان هر تیم را شناسایی کرد. البته بازیکنانی در جدول کلی حضور پیدا می کنند که حداقل در هفت بازی لیگ برتر بازی کرده باشند.با بهترین بازیکن هر تیم آشنا شویم؛

بخش ورزشی تبیان
بهترین بازیکن ، ستاره

 استقلال؛ امید ابراهیمی
در جمع آبی ها، صدرنشین لیگ برتر امید ابراهیمی بهترین جایگاه را در بین بازیکنان دارد. پنجمین بازیکن لیگ با نمره ۲،۵۷ تنها نماینده استقلال تهران در جمع ۱۰ بازیکن برتر لیگ است. بعد از ابراهیمی نوبت به خسرو حیدری می رسد با ۲،۷۸ در رده ۱۸ جدول کلی قرار دارد. برای آشنایی با بازیکن سوم استقلال باید به رده سی و چهارم رفت جایی که کاپیتان استقلال مهدی رحمتی قرار دارد.
استقلال خوزستان؛ فرناندو ده خسوس
طبیعی است که دروازه بان بهترین خط دفاعی لیگ، بازیکن برتر این تیم باشد. فرناندو ده خسوس، دروازه بان برزیلی استقلال اهواز با نمره ۲،۶۹ علاوه بر اینکه بهترین بازیکن تیمش است بهترین دروازه بان لیگ هم محسوب می شود. استقلال خوزستان پدیده این فصل لیگ برتر در بین ۲۰ بازیکن برتر یک نماینده دیگر هم دارد. حسن بیت سعید، مهاجم آبی های خوزستان با نمره ۲،۷۷ در جایگاه پانزدهم دیده می شود.روح الله سیف اللهی مهاجم استقلال هم با حضور در مکان سی و یکم سومین بازیکن تیمش به شمار می رود.
ذوب آهن؛ کاوه رضایی
جدول بازیکنان لیگ برتر تحت تاثیر درخشش فوق العاده شاگردان یحیی گل محمدی قرار دارد. ذوبی ها در بین ۱۰ بازیکن برتر لیگ سه نماینده دارند. کاوه رضایی مهاجم ملی پوش ذوب آهن با نمره ۲،۵۷ بهترین بازیکن لیگ برتر تا پایان هفته سیزدهم به شمار می رود. احسان پهلوان ششمین بازیکن لیگ است. مهدی رجب زاده کهنه کار هم در جایگاه دهم دیده می شود. ذوبی ها در بین رتبه ۱۰ تا ۲۰ هم دو بازیکن دیگر دارند.
 صبا؛ حامد لک
تیم چهارم لیگ در بین ۱۰ بازیکن لیگ برتر نماینده ای ندارد. بهترین بازیکن صبا حامد لک ، دروازه بان این تیم است که در رده پانزدهم بازیکنان قرار دارد. بعد از لک نوبت به کریم اسلامی مهاجم صبا می رسد که دومین بازیکن تیمش و نوزدهمین بازیکن لیگ است. برای انتخاب سومین بازیکن صبا باید به پله بیست و چهارم جدول بازیکنان رفت جایی که جلال الدین علی محمدی و ابوالفضل ابراهیمی به طور مشترک در آن قرار دارند.
 سایپا: مهدی ترابی
مهدی ترابی ملی پوش جوان سایپا بهترین بازیکن تیمش در این فصل بوده. ترابی با نمره ۲،۶۴ در رده چهارم جدول بازیکنان قرار دارد. غلامرضا رضایی، بازیکن ۲۷ لیگ دومین سایپایی است. سومین بازیکن سایپا کسی نیست به غیر از جواد نکونام که بازیکن شصت و سوم لیگ است.
گسترش فولاد؛ داریوش شجاعیان
در صدر بازیکنان گسترش فولاد تبریز باید منتظر داریوش شجاعیان بود. هافبکی تکنیکی که مدنظر استقلال تهران هم هست. شجاعیان، با نمره ۲،۷۷ در پله پانزدهم بازیکنان دیده می شود البته به صورت مشترک با دو بازیکن دیگر. دومین و سومین بازیکن گسترش دو تراکتوری سابق اند. مهدی کیانی و محمد ابراهیمی که به ترتیب بازیکنان ۲۷ و ۳۲ لیگ برتر اند.
 سپاهان؛ محمدرضا خلعتبری
سپاهان، مدافع عنوان قهرمانی در جمع ۲۰ بازیکن برتر لیگ حتی یک نماینده هم ندارد، برخلاف همشهری شان که بالای جدول را در اختیار گرفته اند. بهترین بازیکن سپاهان محمدرضا خلعتبری است که در رده بیست و دوم دیده می شود. پس از خلعتبری نوبت به علی کریمی هافبک جوان سپاهان می رسد که در پله بیست و هفتم قرار دارد. برای پیدا کردن سومین بازیکن سپاهان باید تا رده ۶۱ پایان رفت جایی که وریا غفوری حضور دارد.
پرسپولیس؛ مهدی طارمی
طبیعی است که بهترین بازیکن پرسپولیس مهدی طارمی باشد، این بازیکن که با ۷ گل آقای گل لیگ تا اینجای کار است با نمره ۲،۶۸ در رتبه ششم مشترک حضور دارد. اگر طارمی در دو بازی اخیر کمی دقت می کرد الان در جدول وضعیتش خیلی بهتر هم بود. بعد از طارمی نوبت به احمد نوراللهی می رسد هافبک جوان پرسپولیس با وجود افتی که در هفته های اخیر داشته بازیکن دوم تیمش و سیزدهم لیگ است. پرسپولیس در بین ۱۰ بازیکن برتر لیگ یک نماینده دارد. در بین بازیکنان ۱۰ تا ۲۰ هم یک پرسپولیسی دیده می شود. سومین بازیکن قرمزها در این فصل فرشاد احمدزاده است که در جایگاه ۲۱ حضور دارد.
تراکتورسازی؛ محمدرضا اخباری
در جمع بازیکنان تراکتورسازی چند بازیکن تا اینجای کار واقعا فصل خوبی داشته اند. سرآمد آنها محمدرضا اخباری دروازه بان جوان این تیم است. اخباری با نمره ۲،۷۳ در رده یازدهم بازیکنان لیگ قرار دارد. بازیکن دوم تراکتورسازان هم در یک قدمی اخباری قرار دارد. سروش رفیعی هافبک تکنیکی تبریزی ها بازیکن سیزدهم لیگ برتر است. بعد از این دو سرباز آگوستو سزار دوسانتوس با قرار گرفتن در رده بیست و هفتم بازیکنان، سومین بازیکن تراکتورسازی است.
 ملوان؛ پژمان نوری
بهترین بازیکن انزلی چی ها، کاپیتان کهنه کار این تیم است. پژمان نوری این فصل هم تا اینجای کار بهترین بازیکن تیمش است. پژمان با نمره ۲،۸۳ در مکان بیست و دوم بازیکنان قرار دارد. انزلی چی ها در این فصل در دفاع تیمی مستحکمی بودند. بازیکنان دوم و سوم ملوان دو مدافع اند. محمدحسین کنعانی زادگان و حسین ماهینی که به ترتیب بازیکنان ۳۲ و ۵۰ لیگ هستند.
پدیده ؛محسن یوسفی
پدیده در جمع ۴۰ بازیکن برتر لیگ یک نماینده دارد. محسن یوسفی بازیکن این فصل پدیده در این سیزده هفته خوش درخشیده و هم اکنون در رده سی و ششم قرار دارد. بازیکن دوم پدیده هم یک هافبک باتجربه دیگر است. حسین بادامکی که در رده پنجاه و چهارم قرار دارد. برای نفر سوم باید تنها یک پله پایین رفت و با مهدی خیری برخورد کرد.
نفت تهران؛ پیام صادقیان
نفت تهران هم برخلاف حال و روز نه چندان مطلوبش در جدول لیگ در بین برترین بازیکنان نماینده دارد. پیام صادقیان با نمره ۲،۶۳ سومین بازیکن لیگ است . پیام بهترین هافبک لیگ تا اینجای کار بوده است. نفتی ها تا پله بیست و ششم نماینده ای ندارد تا اینکه در رده ۲۶ به وحید امیری، ملی پوش نفت می رسیم.وحید شیخ ویسی، دروازه بان نفت هم در غیاب بیرانوند خوب کار کرد و در رده سوم تیمش و سی و ششم لیگ قرار دارد.
راه آهن: مهرداد محمدی
درست است که راه آهن یکی از تیم های پایین جدولی است اما جایگاه دومین بازیکن برتر لیگ در اختیار یک راه آهنی است. مهرداد محمدی مهاجم جوان راه آهن که تا هفته پیش بهترین بازیکن لیگ بود هم اکنون در رده دوم دیده می شود. دومین بازیکن راه آهن برادر دوقلوی مهرداد است. البته جایگاه میلاد در جدول کلی خیلی هم خوب نیست و او در رده ۶۸ حضور دارد. بازیکن سوم راه آهنی هم بهادر عبدی، کاپیتان این تیم است که در مکان ۷۳ دیده می شود.
 فولاد خوزستان؛ ماتیاس چاگو
جالب است که در بین بازیکنان تیم بحران زاده فولاد خوزستان یک بازیکن در جمع بهترینهای لیگ حضور دارد. ماتیاس چاگو هافبک کامرونی فولاد از همان ابتدای فصل برای تیمش خوب بازی کرده و هم اکنون در رده هشتم بهترین های لیگ قرار دارد. چاگو یکی از بهترین خارجی های لیگ هم بوده است.بین بازیکن دوم فولاد و چاگو فاصله زیادی است و باید به رده ۶۸ و ساسان انصاری رسید. حسین ابراهیمی هم که بازیکن نود و چهارم لیگ است سومین فولادی فصل به شمار می رود.
 سیاه جامگان؛ امید سینگ
برای پیدا کردن بهترین بازیکن سیاه جامگان در جدول خیلی باید پایین رفت و تا رده هفتاد و چهارم پایین رفت. در رده ۷۴ امید سینگ قرار دارد.سیاه جامگان در جمع ۱۰۰ بازیکن لیگ برتر دو بازیکن دیگر هم دارد که بازیکنان دوم و سوم این تیم محسوب می شوند.محسن فروزان که در رده هشتاد و چهارم است دومین بازیکن این تیم به شمار می رود. بازیکنی که این تیم را ترک کرده است. بازیکن سوم سیاه جامگان هم حسین زامهران است که در رده ۹۹ حضور دارد.
 استقلال اهواز؛ پرویز کریمی
برای پیدا کردن بهترین بازیکن استقلال اهواز باید تا رده ۶۱ پایین رفت. پرویز کریمی دروازه بان این تیم انتهای جدولی بهترین بازیکن تیمش بوده است.حسین بهرامی دومین بازیکن استقلال اهواز و با رتبه ۷۴ است.برای پیدا کردن بازیکن سوم استقلال اهواز باید از رتبه صدم هم عبور کرد. فرزاد آشوبی که بازیکن صدو چهارم است سومین بازیکن استقلال محسوب می شود.


منبع: نود