تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: متأسفانه تعامل کمتری میان ما و دست اندرکاران جشنواره شکوفا وجود دارد و همین امر سبب بروز مشکلات بسیاری می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کریمی قدوسی:

تعامل کم جشنواره شکوفا با بنیاد ملی بازی های رایانه ای سبب مشکلات می شود

حسن کریمی قدوسی

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: متأسفانه تعامل کمتری میان ما و دست اندرکاران جشنواره شکوفا وجود دارد و همین امر سبب بروز مشکلات بسیاری می شود.
حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در گفت وگو با خبرنگانان، با اشاره به قراردادن بازی های ضد اسلامی در جشنواره شکوفا اظهار کرد: وجود چنین بازی هایی در فضای مجازی بسیار است و بنیاد ملی بازی های رایانه ای با مشکلاتی روبروست و تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این بوده که تک تک این بازی ها را بررسی و در صورت تخلف، با دست اندرکاران آن برخورد کنیم.

وی افزود: پس از آنکه خبرگزاری ایکنا چندین خبر مبنی بر وجود بازی های ضداسلامی در جشنواره شکوفا منتشر کرده بود، طی نامه ای از دست اندرکاران جشنواره درخواست کردیم که عناوین بازی های جشنواره را برای تأیید ارسال کنند و در صورت عدم تأیید نمی توانند چنین بازی هایی را منتشر کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تصریح کرد: ما در مورد نسخه ها با دست اندرکاران جشنواره شکوفا صحبت نکردیم و تنها عناوین را برای شان ارسال کردیم.

وی ادامه داد: صرفا دبیر بخشی از جشنواره شکوفا بودن به منزله آن نیست که هر اتفاقی در جشنواره شکوفا رخ می دهد، در جریان آن باشم. متأسفانه تعامل کمتری میان ما و دست اندرکاران جشنواره شکوفا وجود دارد.

کریمی قدوسی اظهار کرد: با توجه به آنکه جشنواره شکوفا جشنواره بزرگی است و مخاطبان بسیاری را دارد، به همین دلیل مسئولیت ویرایش برخی از بازی های نامناسب را در اختیارشان قرار دادیم  که متأسفانه هم اکنون شاهد این موضوع شده ایم که برخی از بازی های بارگذاری شده از نسخه مناسبی برخوردار نیستند.

وی بیان کرد: بازی آسمان دژ؛ تنها بازی ایرانی است که در این جشنواره قرار داده شده است و ما به دلیل آنکه این بازی، یک بازی قدیمی است، دو بازی ارتش های فرازمینی و خروس جنگی را به آنها پیشنهاد دادیم که متأسفانه اجرایی نشد.

کریمی قدوسی اظهار کرد: جشنواره شکوفا باید تعامل بیشتری با بنیاد ملی بازی های رایانه ای داشته باشد تا شاهد پیشرفت این صنعت و معرفی بازی های بومی در میان کاربران باشیم.

تنظیم: هومن بهلولی