تبیان، دستیار زندگی
در دیدار معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مشاور شهردار تهران و مدیرعامل موزه دفاع مقدس مقرر شد تفاهم نامه همکاری بین این دو مجموعه منعقد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نماد مذهبی، دفاعی و ملی

در دیدار معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مشاور شهردار تهران و مدیرعامل موزه دفاع مقدس مقرر شد تفاهم نامه همکاری بین این دو مجموعه منعقد شد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
دکتر عباس خامه‌یار

دکتر عباس خامه یار معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: موزه دفاع مقدس نماد مذهبی، دفاعی و ملی ماست و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تمامی تلاش خود را در جهت معرفی این مجموعه فرهنگی به ملل سایر کشورها به کار خواهد بست.
وی اظهار کرد: میزان تأثیرگذاری موزه بر مخاطبان خارجی را با تمام وجود لمس کرده ام و شاهد بوده ام که بازدیدکنندگان خارجی پس از بازدید موزه دفاع مقدس از آن به عنوان یک الگوی برای کشورشان یادکرده اند.

دفاع مقدس دو بخش دارد که یک بخش آن حوزه تاکتیکی و نظامی است که قابل طرح در دانشگاه های نظامی است اما بخش دیگر آن که ناظر به ابعاد معرفتی و رفتاری دفاع مقدس است مهجور واقع شده و کمتر به آن پرداخته شده است

دکتر خامه یار افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی باهدف استفاده از ظرفیت های موجود در موزه دفاع مقدس و همچنین بهره گیری موزه از ظرفیت رایزنی های فرهنگی ایران در سایر کشورها آماده انعقاد تفاهم نامه همکاری با موزه دفاع مقدس است.
در ادامه سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس ضمن قدردانی از همکاری های قبلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در هماهنگی بازدید هیئت های خارجی از موزه بیان کرد: دفاع مقدس دو بخش دارد که یک بخش آن حوزه تاکتیکی و نظامی است که قابل طرح در دانشگاه های نظامی است اما بخش دیگر آن که ناظر به ابعاد معرفتی و رفتاری دفاع مقدس است مهجور واقع شده و کمتر به آن پرداخته شده است.
وی افزود: ساخت موزه، برگزاری جلسات تدقیق اطلاعات و احصای تاریخ شفاهی دفاع مقدس در قالب 13 کارگروه و جمع آوری بخش اعظمی از اسناد و مدارک فرهنگی مربوط به دفاع مقدس در راستای معرفی ابعاد معرفتی دفاع مقدس است که خوشبختانه طی سه سال گذشته موفقیت مطلوبی در این حوزه داشته ایم.
سردار خضرایی خاطرنشان کرد: موزه دفاع مقدس آمادگی دارد تا از پایان نامه های دانشجویی مرتبط با دفاع مقدس در حوزه فعالیت های دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حمایت کند.
وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد: با حضور دکتر خامه یار در معاونت بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شناختی که از ایشان دارم ان شاءالله بتوانیم سهمی در معرفی ابعاد معرفتی دفاع مقدس به سایر ملل داشته باشیم.
گفتنی است: در این جلسه دکتر خانیان مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی، دکتر موسوی زاده مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد، دکتر جعفری ملک مدیرکل توسعه همکاری های دانشگاهی و دکتر موافق مشاور معاونت بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتر خامه یار را همراهی می کردند.



منبع: روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس