تبیان، دستیار زندگی
: باید بیش از این به جودو بانوان بها داد. " دنیا حجاب" اولین داور زنA جهانی جودو از قاره آفریقا كه در دوازدهمین دوره مسابقات جودو جام فجر اكثر رقابتها را به عنوان داور وسط قضاوت كرد ، پیش از عزیمت به كشورش درباره ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دنیا حجاب ، اولین داور زن جودو جهان:

باید بیش از این به جودو بانوان بها داد.

" دنیا حجاب" اولین داور زنA جهانی جودو از قاره آفریقا كه در دوازدهمین دوره مسابقات جودو جام فجر اكثر رقابتها را به عنوان داور وسط قضاوت كرد ، پیش از عزیمت به كشورش درباره این مسابقات گفت: شاید برای شما جالب توجه باشد ، ولی در كشور ما برای زنان و مردان تفاوتی وجود ندارد، درالجزایر زنان آزاد هستند و می توانند در مسابقات آسیایی شركت كنند.

به گزارش ایسنا، دنیا حجاب درباره نحوه برگزاری این رقابتها گفت: مسئولان برگزاری به خوبی توانستند در طول دو روز این مسابقات را برگزار كنند.

داور خانم الجزایری مسابقات جام فجر گفت: پیش از سفرم به ایران شنیده بودم زنان ایرانی در شرایط سختی به سر می برند ، ولی دیدم آنان می توانند ورزش كنند، رانندگی كنند و بسیاری ازكارهای مردان را انجام دهند. وی در مورد سطح قضاوتها در این دوره گفت: در طول مسابقات مشكل خاصی ندیدم. به نظر من داوران خانم ایرانی با توجه به اینكه برای نخستین بار در مسابقات جودو جام فجر قضاوت می كردند . اعتماد به نفس زیادی داشتند و امیدوارم به زودی آنها را به عنوان داوران وسط ببینیم.

دنیا حجاب ادامه داد: باید به جودوی  بانوان بیشتر از این بها داد تا بتوانند از انزوا خارج شوند.

وی در پاسخ به این سوال كه نحوه برخورد با شما به عنوان یك داور خانم چگونه بود گفت: برخورد خوب مردم و تماشاگران وبرگزاركنندگان باعث تشویق من در امر ورزش بانوان شد.

حجاب در پایان گفت: من درسهای خوبی از این مسابقات گرفتم و هدفی به جز توسعه ورزش جودو ندارم و خوشحال می شوم بتوانم به داوران خانم ایرانی كمك كنم.

گفتنی است دنیا حجاب از الجزایر اولین داورA جهانی جودو از قاره آفریقا، دارنده كمربند مشكی دان3، خبرنگار ورزشی تلویزیون الجزایر، از سال 1990 تا كنون نایب رییس كمیته ملی المپیك و نایب رییس فوتبال زنان الجزایر، منشی فدراسیون جودوی  آفریقا و دارنده مدالهای مختلف از تورنمنتهای جودو اردن، تونس، مراكش، الجزایر و سنگال است.