تبیان، دستیار زندگی
یکی از مهارتهایی که در سنین 3 الی 5 سال در خردسالان بایستی مورد توجه قرار گرفته و تقویت شود آموزش دوخت می باشد. آموزش دوختن برای خردسالان می تواند به روش های متنوع و مختلفی صورت گیرد، در این پست کودک و بازی یک نمونه قابل چاپ برای رد کردن رشته های...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش دوختن برای خردسالان

یکی از مهارتهایی که در سنین 3 الی 5 سال در خردسالان بایستی مورد توجه قرار گرفته و تقویت شود آموزش دوخت می باشد. آموزش دوختن برای خردسالان می تواند به روش های متنوع و مختلفی صورت گیرد، در این پست "کودک و بازی" یک نمونه قابل چاپ برای رد کردن رشته های بند کفش از سوراخ های مدل به شما عزیزان ارائه می نماید. با استفاده از الگوهای چاپی روی مقوا می توانید کودک را برای رد کردن و دوخت به روش های مختلف آموزش داده و تشویق نمایید.

این آموزش به عنوان یک بازی بسیار سبک و بدون کثیف کاری و ریخت و پاش برای مسافرت، ماشین و مهمانی مناسب می باشد. همانطور که در ادامه مشاهده می کنید وسایل پیچیده و زیادی نیاز ندارند و در حالیکه کودک را سرگرمی می کند.

آموزش دوختن برای خردسالان

آنچه نیاز داریم:

تعدادی بند کفش رنگی
کاغذ ضخیم
پانچ
و نمونه قابل چاپ مدل ما

دانلود فایل پی دی اف

روش کار آموزش دوختن برای خردسالان
پس از آن که مدل ها را چاپ کردید بایستی ابتدا دور الگوهای دوخت را قیچی کرده و لمینیت کنید. سپس با دقت قسمت های اضافی را دوباره قیچی نمایید، سعی کنید اطراف محل برش هیچگونه زایده یا تیزی نداشته باشد تا کودک در هنگام کار اذیت نشود.

آموزش دوختن برای خردسالان

بعد از اتمام برش زدن دور تا دور الگوها را با دقت با فواصل مناسب پانچ کنید. برای اینکه سوراخ ها به صورت یکنواخت و مرتب بر روی مدل ها قرار گیرند می توانید ابتدا جای سوراخ ها را مشخص نمایید.

آموزش دوختن برای خردسالان

می توانید وسایل این بازی را در یک کیف پارچه ای کوچک یا پلاستیک زیپ دار قرار دهید.

شبکه کودک و نوجوان تبیان -  تهیه و تنظیم: نسرین صادقی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.