تبیان، دستیار زندگی

اگر مایوس شده‌اید، بخوانید‌

خیلی وقتها برای انجام یک کار چنان انگیزه پیدا می کنم که فکر می کنم هرگز آن را رها نخواهم کرد و در آن کار یکی از استادهای معروف جهان خواهم شد ولی...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مایوس شدن، ناامیدی، ناراحتی، افسردگی، روح و روان،
شاید خیلی از اوقات در دلتان می گویید، مدتهاست که می خواهید هدفی در زندگی پیدا کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید اما به هر دری که می زنید نهایتا به همین ناامیدی و ناراحتی می رسید. کسانی که زیاد از این شاخه به آن شاخه می شوند و دائم هدفشان را در زندگی تغییر می دهند علاوه بر عدم موفقیت در زندگی، همواره دچار افسردگی و ناراحتی های روحی روانی هستند. اینها رنج زیادی تحمل می کنند اما ریشه ی اصلی این ناراحتی ها را پیدا نمی کنند. مشکل اصلی، چیزی در درون خودشان است. اول باید آن مشکل را حل کنند تا باقی مسائل، خود به خود در مسیر درست خودش قرار گیرد.

معجونی از خوب،بد، زیبا

از بزرگی کار نترسید. شما هم انسان بزرگی هستید و برای کارهای بزرگی خلق شده‌اید. اگر قرار باشد یک کوه را هم از جا بکنید کافی است کار را شروع کنید بدون آن که به بزرگی کوه خیره شوید

حقیقت این است که در همه ی کارهای دنیا قضیه به همین شکل است. همه چیز مخلوطی از خوب و بد و زشت و زیباست. هر کاری وقتی نتیجه می دهد که زحمت های زیاد و پشتکار و همتی سخت آن را بدرقه کرده باشد. تا زحمت کشیده نشود و روزهای سخت نگذرد، به موقعیت دلخواه نخواهیم رسید.

اگر طالب رونق کسب و کارتان هستید یا اگر در رابطه با کسی طالب روزهای طلایی آن رابطه هستید باید حوصله داشته باشید. وقتی تصمیمی گرفته شد دیگر جای شک و تردید نیست.

به جلو نگاه کنید

هدف که مشخص شد مرحله ایست که فقط باید به جلو نگاه کرد. وقتی از مرحله ی انتخاب عبور کردید و به مرحله ی عمل رسیدید مقایسه ها  و تردیدها را کنار بگذارید و فقط به جلو نگاه کنید. اگر می دانید حرف زدن با فلان فرد شما را سست می کند با چنین کسی حرف نزنید. اگر احساس می کنید حرف دیگران روی شما تاثیر می گذارد فقط با کسانی صحبت کنید که باعث محکم شدن عقیده تان می شوند.

مشکل جایی در خودتان است

بعضی از افراد دچار یک سیکل روانی هستند. زود دل می دهند سریع جلو می روند، خیالپردازی می کنند و وقتی با واقعیت و مشکلات پیش بینی نشده کار روبرو می شوند، سست شده و پشیمان می شوند. اگر شما چنین سیکلی را در خودتان می بینید بپذیرید که مشکل از خودتان است. کارتان یا هدفی که انتخاب کرده اید مشکلی ندارند. به جای مایوس شدن و تغییر موضع، روی خودتان کار کنید. مدتی در مقابل جنگ روانی خودتان مقاومت کنید. با وجود آنکه دوست ندارید، بازهم به راه تان ادامه دهید. بیشتر به همان دلایلی که روز اول باعث شروع این راه شدند فکر کنید و به هر چیزی که می تواند احساس شما را دوباره اصلاح کند چنگ بزنید. اگر حوصله کنید و زود ابراز یاس و پشیمانی نکنید دوباره به مسیر خوب قبلی برمی گردید.

فقط و فقط هدف

بعضی افراد زود دل می‌دهند، سریع جلو می‌روند، خیال‌پردازی می‌کنند و وقتی با واقعیت و مشکلات پیش بینی نشده کار روبرو می شوند سست شده و پشیمان می‌شوند

هدفتان را در زندگی انتخاب کنید. اهدافتان چیزی باشد که هم دوستش داشته باشید و هم درست و مفید باشد. دیگر حاشیه ها، مهم نیستند. وقتی چیزی را انتخاب کردید دیگر وقت تحقیق و تردید تمام شده است. هدفتان هر چند بزرگ و سخت باشد باز هم با تلاش و پشتکار دست یافتنی است.

از بزرگی کار نترسید. شما هم انسان بزرگی هستید و برای کارهای بزرگی خلق شده اید. اگر قرار باشد یک کوه را هم از جا بکنید کافی است کار را شروع کنید بدون آن که به بزرگی کوه خیره شوید. مشغول کار شوید و از طول مسیر لذت ببرید کم کم کار پیش می رود و یک روز از راه می رسد که آن کوه با همه ی عظمتش در مقابل اراده ی شما خرد می شود. روی اصول درستتان پافشاری کنید و به احساسات وسوسه انگیز توجه نکنید مدتی خودتان را مجبور به تحمل کنید تا زمان این احساسات و سردرگمی ها سپری شود و از لحاظ روانی در وضع بهتری قرار گیرید. به این نکته توجه داشته باشید که فرصت عمر آدمیزاد کوتاه است و انسان انقدر وقت ندارد تا دائم از این شاخه به آن شاخه شود. باید دل یک دله کرد و با قدرت به سمت جلو حرکت کرد. اگر یک بار بتوانید بر این سیکل روانی آزار دهنده غلبه کنید در مراتب بعدی این کار برایتان آسانتر خواهد شد.
از همین امروز برای رسیدن به هدفتان بدون شک و تردید حرکت را آغاز کنید و به سست کننده ها توجه نکنید. حتما موفق خواهید شد.


 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.