تبیان، دستیار زندگی
پوشیدن ساپورت که چند سالی است در بین دختران ایرانی رواج پیدا کرده است آنها را در معرض خطر قرار داده است حالا اگر شما هم ساپورت پوش هستید اول این مطلب را بخوانید بعد اگر خواستید ساپورت بپوشید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساپورت پوشان در معرض خطر

پوشیدن ساپورت که چند سالی است در بین دختران ایرانی رواج پیدا کرده است  آنها را در معرض خطر قرار داده است حالا اگر شما هم ساپورت پوش هستید اول این مطلب را بخوانید بعد اگر خواستید ساپورت بپوشید...

فرآوری: ه-هدایتی-بخش اجتماعی تبیان
ساپورت پوشان

این از خاصیت های جامعه ی آوانگارد و مدپرست است که برای ذائقه سازی و هویت بخشی به پدیده های نو و گاها ناساز با فضای عمومی، اقدام به نامگذاری خاص بر روی آنها می کنند.
اینکه چرا و چه کسی نام «جوراب شلواری» های سابق را «ساپورت» نهاده و اصلا این نام از خارج کشور همراه با این جوراب شلواری های رنگ آمیزی شده وارد شده یا خیر، موضوع بحث ما نیست.

داستان از این قرار است که از زمستان ۱۳۹۱ برخی زنان خیابانی تهران در حرکتی کاملا مشکوک و سیستماتیک اقدام به پوشیدن جوراب شلواری هایی نمودند که منظره ی بدن نمایی از زانو به پایین این پوشش ها قدری عجیب می نمود.

نود درصد از این افراد فلسفه این نوع پوشاک را نمی دانند و فقط برای عقب نماندن از قافله به اصطلاح امروزی ها دست به حرکاتی می زند که باعث بروز ناهنجاری های رفتاری می گردد. بعضی از بانوان تصور می کنند که با اینگونه پوشاک زیباتر می شوند درحالیکه نه تنها البسه یاد شده زیبایی به همراه نمی آورد بلکه ابزاری برای تحریک دیگران می شود و از طرف دیگر عواقبی را برای خود دختران در پی خواهد داشت.

متاسفانه اقدامی در برخورد با این پوشش (که عملا شلوار را از زیر مانتو حذف کرده بود) از سوی هیچکدام از مبادی مسئول صورت نگرفت.
روز به روز گذشت  و چشم مردم تهران منور به کوتاه تر شدن مانتوهایی شد که زیر آن هیچ بر تن صاحبش نبود جز جوراب شلواری های سابق (که حالا نام ساپورت به خود گرفته بودند) و آرام آرام  این ساپورت ها نه تنها آفتاب بیشتری به خود می دیدند بلکه رنگ ها و نقوش بیشتری را بر اندام باربی های تهرانی تجربه می کردند.
گاهی یک ساپورت «رنگ پا» بیننده را به اشتباه می انداخت که نکند فقط یک پیراهن بر تن فلان زن است و دیگر هیچ!
حالا این روزها..ساپورت های رنگارنگ در حال فتح خیابانهای تهران است.

اکنون به وفور دختران و زنانی در سطح شهر تهران دیده می شوند که پیراهنی کشی و مجلسی را  بر تن داشته و پوشش تمامی نیم تنه ی تحتانی بدن را برعهده ی ساپورت نازک و گاها رنگ بدن خویش گذاشته اند . در این خصوص دکتر مجید ابهری با بیان اینکه تغییر پوشش افراد به علت تغییر سبک زندگی آنهاست گفت: متاسفانه بعضی از بانوان و دختران جوان، تحت تاثیر سریال ها و فیلم های ماهواره ای و بعضی دیگر فقط براساس تقلید اقدام به استفاده از پوشاک می نمایند که باعث توهین به مقام زن است.
وی در ادامه افزود: نود درصد از این افراد فلسفه این نوع پوشاک را نمی دانند و فقط برای عقب نماندن از قافله به اصطلاح امروزی ها دست به حرکاتی می زند که باعث بروز ناهنجاری های رفتاری می گردد. بعضی از بانوان تصور می کنند که با اینگونه پوشاک زیباتر می شوند درحالیکه نه تنها البسه یاد شده زیبایی به همراه نمی آورد بلکه ابزاری برای تحریک دیگران می شود و از طرف دیگر عواقبی را برای خود دختران در پی خواهد داشت.
در همین راستا باید به این نکته هم اشاره کرد که امروزه در جامعه کسانی که از این نوع پوشش ها استفاده می کنند به نوعی گروه هایی را تشکیل می دهند؛ در داخل گروه با هم راه می روند یا با یکدیگر رفت و آمد می کنند و به نوعی یکی از پیوندهای آن ها در این گروه ها و متینگ ها، پوشش های از این دست می باشد.

کسانی که مدام از ساپورت و شلوارهای تنگ استفاده می کنند، بعد از مدت نسبتا طولانی بعضی نواحی پوست شان گزگز کرده و به مرور وسعت و شدت این نشانه ها گسترش پیدا می کند. این افراد گاهی اوقات می گویند در پاهایشان نوعی بی حسی دارند و زمانی که می ایستند، احساس می کنند پاهایشان حسی ندارد

در کنار این علل فوق برخی دیگر که نگاه بسیار سطحی به قضایای اجتماعی دارند، بر این اعتقادند که معمولا پوشش هایی از این دست در فصل های گرم شایع می شود و از این نباید زیاد نگران شد و با پایان فصل گرما این پوشش هم کنار گذارده می شود که بنظر می رسد نگاه بسیار سطحی می باشد و متاسفانه با آغاز فصل سرما هم شاهد ساپورت های تو کلکی هستیم که در عین جذب بودن و برهنگی گرما دارد! اما گذشته از تمام حرفا که پوشیدن ساپورت باعث تحریک جنسی می شود و مخالف شئونات اسلامی است و... شاید باور کردنش سخت باشد که تنها یک پوشش می تواند تاچه  اندازه به سلامت افراد آسیب بزند لذا بهتر است قبل از اینکه به مد فکر کنیم کمی عوارض آن را در نظر بگیریم بعد به فکر خودنمایی و زیبایی های ظاهری واهی باشیم حالا اگر با خواندن این متن با عواقب پوشیدن ساپورت آشنا شدید، انتخاب با شماست...
تحقیقات جدید نشان می دهد، پوشیدن  گن ها و جوراب شلواری های تنگ به اندام های زنان صدمه می زند. پزشکان متخصص گوارش نظرشان را درباره پوشیدن گن و همچنین جوراب شلواری های تنگ اعلام کردند.
 
آنها گفتند گن هایی که به منظور لاغرتر نشان دادن و خوش فرم نشان دادن شکم و دیگر اندام خانم ها و همچنین جوراب شلواری های تنگ که به منظور خوش اندام نشان دادن استفاده می شود به معده، روده و روده بزرگ فشار آورده و سبب بد قواره شدن اندام های تحتانی می شوند.
کسانی که مدام از ساپورت و شلوارهای تنگ استفاده می کنند، بعد از مدت نسبتا طولانی بعضی نواحی پوست شان گزگز کرده و به مرور وسعت و شدت این نشانه ها گسترش پیدا می کند. این افراد گاهی اوقات می گویند در پاهایشان نوعی بی حسی دارند و زمانی که می ایستند، احساس می کنند پاهایشان حسی ندارد. این شرایط به خودی خود خطرناک نیست، اما اگر افراد به طور دائمی لباس های تنگ بپوشند و در طول چند روز پشت سر هم آن را تکرار کنند، باعث آسیب جدی به اعصاب حسی و محیطی بدن خود می شوند ،حالا انتخاب کنید مد یا سلامتی؟

بدحجابی، نهاد خانواده را نشانه گرفته است

یکی دیگر از عوارض بدپوششی این است که افرادی که در ترددهای روزانه شان پوششی نامناسب بر تن می کنند و خود را در معرض دیدگان نامحرمان قرار می دهند، ناخودآگاه امنیت و آرامش خود و خانواده شان هم به خطر انداخته اند. از سوی دیگر این افراد زندگی زنانی را که خود در خانه به فرزندانشان رسیدگی می کنند اما همسرانشان در محیط های اجتماعی و کاری در معرض چنین زنانی قرار دارند، به خطر می اندازند.

بدحجابی پیش از هر کسی برای خود بدحجاب آسیب زا است

یکی از پیامد های بدپوششی که شاید بسیاری از بدحجابان از آن بی خبر هستند، تصوری است که مردان در برابر چنین افرادی دارند. زمانی که زنی به خود اجازه می دهد که با لباس های نامناسب در خیابان حضور پیدا کند، این اجازه را هم به مردم می دهد که بدترین تصویرها را از او در ذهن خود تداعی کنند و در این میان خود را هم در آستانه توهین و هتک حرمت های اشرار و بزهکاران خیابانی قرار می دهد چون از نظر آنها فردی که با چنین پوششی در خیابان حاضر شده است، از عبارات نامناسب و رکیک بدش نمی آید.



منابع: شفاف / آکا ایران/ پارسینه / عرش نیوز