تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش و پرورش بر همکاری این وزارتخانه با بسیج دانش آموزی و بسیج مستضعفین تاکید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش به صورت اعتقادی با بسیج همکاری می کند

علی اصغر فانی

وزیر آموزش و پرورش بر همکاری این وزارتخانه با بسیج دانش آموزی و بسیج مستضعفین تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی، علی اصغرفانی در بیست و پنجمین شورای هماهنگی بسیج دانش آموزی که امروز شنبه 14 آذر ماه در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد گفت: بسیج مدرسه عشق است و تمام ارزشها در بسیج جای می گیرد.
وی در خصوص نقش تربیتی بسیج دانش اموزی افزود: اعتقاد داریم بسیج دانش آموزی نقش عمده ای در تربیت دانش آموزان ایفا می کند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما در مجموع سیاست های آموزش و پرورش سیاست توسعه مشارکت را اعلام کرده ایم که این سیاست تاکید بر همکاری نهادهایی دارد که در تربیت دانش اموزان موثر هستند.
فانی تصریح کرد: انجمن اسلامی دانش آموزان، سازمان دانش آموزی ، بسیج دانش آموزی، امور تربیتی ، هلال احمر و مجموع نهادهایی که می تواند نقشی در تربیت دانش آموزان داشته باشند هستند.
وی اشاره کرد: اعتقاد داریم مشارکت با بسیج می تواند در تربیت دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند نقش کلیدی داشته باشند آموزش و پرورش نیز به صورت اعتقادی با بسیج همکاری دارد.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بسیج دانش آموزی دیده می شود و نقش آموزش و پرورش به عنوان مهمترین دستگاه تربیتی باید در ترویج این فرهنگ و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا موثر باشد .
فانی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش کشور که یک سند بالادستی است در سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه تصویب شده است.
وی اضافه کرد: به آموزش و پرورش اعلام کرده ایم که نقشه راه سند تحول بنیادین مبنای حرکت این وزارتخانه در برنامه ششم توسعه است.
وی در خصوص درس آمادگی دفاعی پایه نهم افزود: تمام قوانین برای تدریس این درس اجرا می شود ما نیز برای رفع موانع تدریس آن تلاش می کنیم.
فانی از سرهنگ علی صابرماهانی رئیس سازمان بسیج دانش آموزی درخواست کرد پیشنهاداتی که در این جلسه در قالب کنگره دانش آموزی ، تربیت نیروی انسانی برای تدریس درس آمادگی دفاعی در دانشگاه فرهنگیان و ... مطرح شده است را در کمیته های مربوطه بررسی کند.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: انتشارات مدرسه که وابسته به آموزش و پرورش است یک فرهنگ نامه مصور (علوم دفاعی) چاپ کرده است آن را به سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین تقدیم می کنم تا بتوانم به عنوان یکی از اعضای دستگاه تعلیم و تربیت بر ترویج فرهنگ دفاع از ارزشها نقشی را ایفا کنم.

تنظیم: هومن بهلولی