تبیان، دستیار زندگی
اجرای این حمله توسط داعشی ها زنگ خطر را برای مسئولان امنیتی ایالات متحده به صدا درآورده است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله خونین داعش در آمریکا

اجرای این حمله توسط داعشی ها زنگ خطر را برای مسئولان امنیتی ایالات متحده به صدا درآورده است ...

بخش سیاست تبیان
داعش

به نقل از خبرگزاری رویترز (Reuters) حمله مرگبار در کالیفرنیای آمریکا که جان 14 نفر را گرفت، کار گروه تروریستی داعش بوده است.
 رویترز به نقل از منابع نزدیک به داعش نوشته که این گروه، مسئولیت حمله روز چهارشنبه در کالیفرنیا را به عهده گرفته و عاملان تیراندازی اخیر از حامیان داعش بوده اند. 
اجرای این حمله توسط داعشی ها زنگ خطر را برای مسئولان امنیتی ایالات متحده به صدا درآورده است.
رویترز در گزارشی دیگر از این واقعه می نویسد: اف بی آی(پلیس فدرال آمریکا)، درحال بررسی قتل عام کالیفرنیا به عنوان "یک اقدام تروریستی" است.

این حمله، پس از حملات پاریس انجام می شود که تعداد زیادی از شهروندان این کشور را به کام مرگ فرستاد. مقامات امنیتی آمریکا هشدار داده اند که با توجه به نزدیک شدن تعطیلات آخر سال میلادی، خطر انجام اقدامات تروریستی در آمریکا جدی تر شده است

مقامات آمریکایی، "تشفین مالک" زن 27 ساله و "رضوان فاروق" همسر 28 ساله وی را به عنوان مظنونان حادثه سن برناردینو معروفی کرده اند؛ دو نفری که با گلوله پلیس کشته شده اند. این دو نفر با حمله به یک مرکز بهزیستی در شهر سان برناردینو در ایالات کالیفرنیا جان 14 نفر را گرفته و 17 تن دیگر را زخمی کردند.
تشفین مالک، اصالتا پاکستانی بوده اما سال های زیادی را در عربستان سعودی زندگی کرده است.
این حمله، پس از حملات پاریس انجام می شود که تعداد زیادی از شهروندان این کشور را به کام مرگ فرستاد. مقامات امنیتی آمریکا هشدار داده اند که با توجه به نزدیک شدن تعطیلات آخر سال میلادی، خطر انجام اقدامات تروریستی در آمریکا جدی تر شده است. 
رویترز در گزارش سوم خود از این ماجرا به نقل از شبکه خبری سی ان ان (CNN) می نویسد: سه مقام آمریکایی گفتند، محققان به این نتیجه رسیده اند که زن حاضر در اقدام تروریستی کالیفرنیا پیشتر با ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش بیعت کرده است.
یکی از این مقامات آمریکایی در مصاحبه با سی ان ان افزوده است: تفشین مالک طی پستی در فیس بوک با ابوبکر بغدادی بیعت کرده است. وی برای شناسایی نشدن از نامی متفاوت برای پست فیس بوک خود استفاده کرده است.


منبع: جام نیوز