تبیان، دستیار زندگی
قلبی مهربان ( قسمت اول ) 10 سال از زمانی كه روبرتو باجو ،  مرد سال  فوتبال اروپا و جها ن شد  می گذرد ؛ ولی این بازیكن 36 ساله به تمام آرزوهایش در جهان  فوتبال نرسیده است ، باجو هنوز محبوب ترین بازیكن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باجو  ، مردی خانواده دوست با قلبی مهربان ( قسمت اول )

10 سال از زمانی كه روبرتو باجو ،  مرد سال  فوتبال اروپا و جها ن شد  می گذرد ؛ ولی این بازیكن 36 ساله به تمام آرزوهایش در جهان  فوتبال نرسیده است ، باجو هنوز محبوب ترین بازیكن  ایتالیا و جهان است . اومردی خانواده دوست و احساساتی  با  قلبی رئوف و مهربان است ؛ اما او چگونه توانسته است به جایی برسد كه قلب فوتبالدوستان جهان را تسخیر كند ؟

كودكی

روبرتو ساعت 18 و 15 دقیقه روز شنبه 18 فوریه  سال 1967 در خانه شماره 3 خیابان  ماركونی  كالدونیو در ایالت ویچنتسا چشم به جهان  گشود . از همان كودكی مشخص بودكه روبرتو  برای درس خواندن زاده نشده است . او حتی با توپ تنیس فوتبال بازی می كرد همبازی های او معمولاًبرادران  بزرگترش بودند . چون پدرش  عاشق شكار كردن بود ، روبرتو نیز به شكار عشق می ورزید ومعمولاً با پدرش  همراه می شد و به همین دلیل اولین لقب او شكارچی  بود ،  چه كسی می دانست لقب بعدی او دم اسب  طلایی خواهد بود ؟  روبرتو 13 ساله در مسابقه های ایالتی ، 42 گل به ثمر رساند و آوازه اش به گوش مردم ویچنتسا و جولیو ساوینی ، مربی تیم لانروسی – كه به تازگی مهاجم نامدارش پائولو روسی را از  دست داده بود . رسید ساوینی می گوید :  در بیمارستان ویچنتسا  مرد پرستاری كار می كرد .

او هر بار كه پزشك باشگاه را می دید با هیجان تكرار می كرد در زادگاهش پدیده ای وجود دارد كه هر طور شده باید او را آزمایش كرد  اولین باری كه او را دیدم  دهانم از فرط تعجب بازماند . او با استعدادتر از هر كسی بود  كه دیده بودم . در آن زمان "كاررا" ،  بهترین مدافع تیم ما بود و در بازی  تمرینی مقابل باجو بازی می كرد ،  من روبی را صدا كردم و گفتم دریبلش  كن . او توپ را گرفت  خود را به كاررای پر ابهت رساند و آن را از میان پاهایش رد كرد " كاررا " سخت عصبانی شده و جا خورده بود و به آهستگی گفت هی بچه  این كار درست نیست اما روبرتو  دیگر پا به  این راه گذاشته بود . ویچنتسا او را به خدمت گرفت ولی خیلی  زود باشگاه  معتبر فیورنتینا او را دریافت و در پنجم  ماه می سال 1985 به فلورانس رفت . باجو در عین جوانی بازیهای فوق العاده ای را با  پیراهن بنفش فیورنتینا انجام داد سال 87 یك گل بسیار زیبا به ناپولی  زد ،  تیمی كه مارادونا را در خود داشت ، جالب این كه  كارلا ، دروازه بان ناپولی  چند سال بعد گفت افتخار می كندكه نخستین  قربانی یكی از بهترین های جهان شده است .

گران قیمت ترین  بازیكن جهان

ماندن باجو  در فیورنتینا ممكن نبود . باجو دیگر ملی پوش بود و یكی از ستارگان دنیای توپ گرد به شمار می رفت .انتقال  ركوردشكن 13 میلیون دلاری او از فیورنتینا  به یوونتوس تورین ، موجب شد هواداران روبی در فلورانس 3 روز شورش كرده و تمام شیشه های باشگاه  را خرد كنند . آنها سال ها منتظر  ظهور چنین ستاره ای بودند ،  ولی مسئولان فیورنتینا  مجبور بودند  او را بفروشد . یك ماه بعد ، باجو با درخشش مسحوركننده در جام جهانی ،  برای خود اعتبار بیشتری كسب كرد . او در 2 بازی اول روی نیمكت نشست ، اما در بازی سوم ایتالیا مقابل چك و اسلواكی (چكسلواكی سابق) با زدن  یك گل انفرادی  بی نظیر خود را ثابت كرد . گل او پس  از گل مارادونا به انگلستان در جام جهانی 86 به عنوان زیباترین گل تاریخ جام جهانی شناخته شد .

شادی این گل برای باجو زیاد پایدار نبود . ایتالیا با تمام ستارگانش در مرحله نیمه نهایی و در ضربات پنالتی مغلوب آرژانتین شد و بدین ترتیب ایتالیا و باجو باید 4 سال دیگر صبر می كردند .

ادامه دارد ....