تبیان، دستیار زندگی
روغن نارگیل خواص زیادی دارد و نه تنها برای حفظ زیبایی کاربرد دارد در آشپزخانه و برای تهیه غذاهای شیرین یا شور استفاده می شود. در این مطلب چند خاصیت فوق العاده ی این روغن در تهیه ی غذا را عنوان می کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روغن نارگیل در آشپزخانه

روغن نارگیل خواص زیادی دارد و نه تنها برای حفظ زیبایی کاربرد دارد در آشپزخانه و برای تهیه غذاهای شیرین یا شور استفاده می شود. در این مطلب چند خاصیت فوق العاده ی این روغن در تهیه ی غذا را عنوان می کنیم.

فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
روغن نارگیل

2 نوع روغن نارگیل در بازار وجود دارد

دو نوع روغن نارگیل در بازار وجود دارد: روغن نارگیل بکر و روغن نارگیل تصفیه شده. برای تهیه ی غذا مصرف روغن زیتون بکر بهتر است. اگر دفعه ی نخستی است که می خواهید از این روغن استفاده کنید بهتر است بدانید که در دمای محیط جامد می شود.

ترکیبات روغن نارگیل چیست؟

مانند دیگر انواع روغن ها، روغن نارگیل نیز حاوی میزان زیادی اسیدهای چرب است. این روغن حاوی تری گلیسیرید دارای زنجیره ی متوسط است که به آن اسید لوریک گفته شده و به عنوان مثال در شیر مادر وجود دارد.

تأثیر روغن نارگیل بر سلامتی بدن چیست؟

روغن نارگیل از 92 درصد چربی تشکیل شده است که 85 درصد آن شامل اسیدهای چرب اشباع شده است. این نوع اسیدهای چرب معمولاً توصیه نمی شود؛ اما در خصوص روغن نارگیل باید بدانید که این نوع روغن باعث کاهش میزان کلسترول بد خون می شود و برای سلامت قلب و عروق مفید است. بنابراین شما می توانید با مصرف به اندازه ی این روغن گام مؤثری در سلامت قلبتان بردارید.

آیا امکان بروز آلرژی نسبت به روغن نارگیل وجود دارد؟

خیر. به عقیده ی متخصصان برخلاف روغن های دیگری مانند روغن بادام زمینی امکان آلرژی به این نوع روغن بسیار اندک است.

دو نوع روغن نارگیل در بازار وجود دارد: روغن نارگیل بکر و روغن نارگیل تصفیه شده. برای تهیه ی غذا مصرف روغن زیتون بکر بهتر است

میزان مصرف روزانه چقدر باید باشد؟

روغن نارگیل با تمام خواصی که دارد در نهایت روغن است و چرب! به همین دلیل نباید در مصرف آن دچار افراط شوید. مصرف روزانه 2 قاشق غذاخوری برای سلامتی مفید است و مشکل ساز نمی شود. فراموش نکنید که نباید روزانه بیش از 4 قاشق از این روغن مصرف کنید.

با روغن نارگیل چه غذاهایی تهیه می شود؟

از روغن نارگیل در تهیه ی تارت های شیرین با میوه های قرمز یا آناناس که با طعم این نوع روغن سازگاری دارند استفاده می شود. در تهیه ی غذاهایی که از سبزیجات استفاده می شود نیز می توان از این روغن استفاده کرد. در هر دو صورت می توانید به جای استفاده از روغن های معمولی از روغن نارگیل استفاده کنید.

روش نگهداری روغن نارگیل به چه صورت است؟

روغن نارگیل را در ظرف شیشه ای بسته بندی شده ی خود نگهداری کنید. شیشه را در محیطی خنک و خشک قرار دهید. اگر روغن به صورت سفت و سفید در آمد نگران نباشید. روغن نارگیل در دمای زیر 25 درجه می بندد.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.