تبیان، دستیار زندگی
روح حامل زندگی انسان است.گرچه روح فاقد بعد فیزیکی است ولی درهرصورت نیاز به تغذیه دارد. روح ازتفکرات ما تغذیه می کند و ازسرچشمه احساس سیراب می شود و به این نفخه از ماده اکتفا می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وقتی که روان، تن را بیمارمی کند

برخورد صحیح با احساسات

روح حامل زندگی انسان است.گرچه روح فاقد بعد فیزیکی است ولی در هرصورت نیاز به تغذیه دارد. روح از تفکرات ما تغذیه می کند و ازسرچشمه احساس سیراب می شود.

فراوری: لیلا حاجی سید تقیا تقوی -بخش خانواده ایرانی تبیان
روان ، ناراحت

انتظارات روح برای تغذیه فکری درسطح بالایی است. اگر غذای ارائه شده مطابق ذائقه اش نباشد، واکنش نشان می دهد. از آنجا که روح مرکز رفتارهای ماست، منشاء برخی از مشکلات را نیز باید درهمان جا (روح) جستجو کرد. یک جسم بیمار روحی است که از دستیابی به آگاهی های مورد نیاز خود دورمانده است.

درمانهای اشتباهی

اگر سردرد شما را آزار می دهد یا با معده خود مشکل دارید، فشارهای متعدد زندگی روزمره، در سر یا شکم، قلب یاستون فقرات شما ایجاد واکنش می کند، به طورقطع روح شما یا بهتربگوییم وضعیت روانی شما، عامل ایجاد این بیماری ها و دردسرها است.
طبق گفته متخصصان روان شناسی، روح نقش بسیار مهم و گاهی نقش اصلی را در ایجاد بیماری ها ایفاء می کند. تا آنجا که علم جدید ایمنی اعصاب و روان می گوید: روح سالم بدن را سالم می کند. روح بیمار اگر مداوا نشود، جسم را بیمار و بیمارتر می کند. چرا که وقتی کسی به تضادهای درونی خود اعتراف نمی کند، آنها را شفاف نمی سازد و آگاهانه به مقابله با آنها نمی پردازد و کسی که تضادهای خود را نادیده می گیرد، محکوم به پرداخت تاوان سنگینی خواهد شد، زیرا تضادهای ر وانی خود را از پهنه روح به گستره جسم کشانده است.

سرکوب نکنید

بیماری ها به طورمعمول ناشی از تضادهای سرکوب شده هستند. کسی که سالهای متمادی ازمسائل خاص، یا اعمال بعضی اشخاص یا حتی ازخودش به طور مثال از بی دست وپایی خودش حرص خورده است؛ نباید تعجب کند این حرص وجوش ها برمعده اش اثر گذاشته و درابتدا او را به یکسری مشکلات بی اهمیت سوءهاضمه مبتلا کند. دراین شرایط فرد بدون اندیشیدن به منشاء اولیه و واقعی بروز مشکلات مذکور به دکتر مراجعه می کند. در اکثر موارد دکتر علائم ظاهری را که در ابتدا ساده و بی خطر است را معالجه می کند.
حال آنکه از همین سوءهاضمه ساده که در ابتدا بی خطراست، به تدریج بیماری های جدی وجدی تری بوجود می آید. وضعیت مخاط معده با مرور زمان تحلیل رفته و همین ناراحتی ساده به زخم معده تبدیل می شود. ناآگاهی عمیق پزشکان و بیماران از ارتباط و دلایل«روان تنی» بیماری، به طورمعمول به یک مداوای طولانی و بی حاصل می انجامد. کتاب«زبان روح، شفای تن» اطلاعات بیشتری درباره وابستگی های بین جسم و بیماری های جسمی که منشاء روحی دارند به خوانندگان تقدیم کند. با مراجعه به ااین کتاب که توسط انتشارات «جنوب غرب» منتشرشده می توانید روش های موثر و متعددی برای درمان بیماری های«روان تنی» را یاد بگیرید.

تعبیرروانی علائم یک بیماری

در هر بیماری پرسش ها و پاسخ های فراوانی نهفته است. پرسش هایی که باید بیمار ازخود بپرسد و به آنها پاسخ دهد، مشروط به این که بیمار راه این کار رابداند. هنگام بیماری بدن از زبان گویاتری استفاده می کند و با زبان درد توجه ما را به یک صدمه موجود جلب می کند، شاید حتی اندام مصدوم را مشخص کند؛ در حالی که روح زبانی به مراتب پیچیده تر را به کارمی گیرد و فریادهای استمداد خود را پشت علائم بیماری جسم پنهان می کند. ولی این  زبان رمز در هر حال قابل کشف است و تنها کسانی پیام های اعلام نیاز روح خودرا درک کنند که این زحمت را به خود هموار می کنند.
با مطالعه کامل این کتاب و به کارگیری روش های پیشنهادی آن در جهت شناسایی زبان روح، می توانید زبان روح تان را بهتر درک کنید و درحفظ و ایجاد سلامتی خود بکوشید.

پنج نكته اساسی در تجزیه و تحلیل مسائل

اضطراب و فشارهای بیش از حد شغلی، مشكلات مالی، درگیری با همسر یا خانواده، علت حقیقی بیشتر اوقات این مشكلات ناشناخته مانده یا با راه حل های ظاهری و سطحی با آنها مقابله می شود؛ راه حل هایی كه به نتیجه مطلوب و مؤثر نمی رسند. به همین دلیل تجزیه و تحلیل دقیق مشكل و یافتن شیوه درمان مؤثر برای آنها بسیار مهم است. با استفاده از جدول زیر می توانید مشكلات خود را بهتر شناسایی و تجزیه و تحلیل كنید.

نكاتروش بررسی
تصویر ذهنی شما از مشكل چیست؟به نظر شما یك مشكل تنها یك مزاحم است یا می تواند یك انگیزه هم باشد؟ سعی كنید كه از یك دیدگاه مثبت و سازنده به موضوع نگاه كنید. برای اولین قدم می توانید فكر كنید كه هر مشكل امكان مناسبی است برای شناختن موقعیت های جدیدی كه تاكنون از دید شما پنهان بوده است.
شناسایی دقیق مشكلمشكل در چه شرایطی به وجود می آید؟ ترس، خشم یا عصبانیت؟ خود را در برخورد با مشكلات چگونه بروز می دهید؟ زمینه ساز ایجاد مشكل چیست؟
بررسی راه حل های مختلف
برای رویارویی با مشكل، همه امكانات خود را بسیج كنید. بهتر است از همان ابتدا راه حل های متعددی را در نظر داشته باشید. راه حل های مختلف را در ذهن خود بررسی و كارآیی آنها را مقایسه كنید.
یك راه حل را انتخاب کنیداگر راه حلی را انتخاب كردید تلاش و توان خود را برای عملی كردن آن متمركز كنید؛ به آن عمل كنید و از خطر اشتباهات احتمالی نترسید.
بررسی نتایج بدست آمده از راه حلآیا راه حل انتخابی شما موفقیت آمیز بود، یا با شكست روبرو شدید؟ شما می توانید از تجزیه و تحلیل دقیق تجربه خود به راه حلهای بهتر و جدیدتری برسید. كسی كه علت عدم موفقیت خود را ریشه یابی نكند نمی تواند از شكست خود درس و تجربه لازم را كسب كند.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.