تبیان، دستیار زندگی
قهرمانی ایران دور از دسترس نیست کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: با توجه به گروههایی که دیگر تیمهای قدرتمند آسیا در آن قرار گرفته اند، تیم ایران با قرعه مناسبی در رقابتهای فوتبال جام ملتهای آسیا مواجه شده است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهدوی کیا: نسبت به گروههای دیگر قرعه مناسبی داریم

قهرمانی ایران دور از دسترس نیست


کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: با توجه به گروههایی که دیگر تیمهای قدرتمند آسیا در آن قرار گرفته اند، تیم ایران با قرعه مناسبی در رقابتهای فوتبال جام ملتهای آسیا مواجه شده است.

کاپیتان تیم ملی ایران درگفتگویی در مورد قرعه کشی جام ملتهای آسیا ضمن بیان مطلب فوق افزود: همگروهی با تیمهای ازبکستان، چین و مالزی قرعه خوبی برای ایران محسوب می شود ولی نباید از قدرت این تیمها هم غافل شد.

وی ادامه داد: ازبکستان یکی از تیمهای برتر آسیای مرکزی است که سبک بازی آنها شباهت زیادی با تیمهای اروپای شرقی دارد و حریف خطرناکی به حساب می آید. چین هم در سالیان گذشته رقابت نزدیک با تیم ایران داشته و با قدرت در این مسابقات شرکت می کند. مالزی هم یکی از میزبانان این رقابتهاست و حریف سختی برای سایر تیم های گروه C خواهد بود.

هافبک تیم هامبورگ آلمان در مورد احتمال عدم رویارویی ایران با تیم استرالیا تا فینال این رقابتها اضافه کرد: حضور استرالیا شور و هیجان دیگری به این دوره از مسابقات می بخشد. به غیر از استرالیا تیم های کره جنوبی، ژاپن و عربستان هم با قدرت در این رقابتها شرکت می کنند ولی ما برای آنکه بتوانیم به مراحل پایانی و نهایتا قهرمانی دست یابیم باید هر مسابقه ای را با برتری به پایان برسانیم. البته ابتدا ما باید مقابل حریفان مرحله مقدماتی موفق ظاهر شویم و پس از آن به فکر شکست تیمهای درجه اول آسیا باشیم.

وی با اشاره به این مساله که تیم ایران همیشه یکی از قدرتهای برتر آسیا بوده ، تاکید کرد: تیم فوتبال کشورمان با هدف قهرمانی در دوره های گذشته شرکت کرده است. البته همانند اتفاقاتی که درجام ملتهای چین رخ داد، هر دفعه با مشکلات خاصی مواجه شده ایم تا در نهایت عنوان قهرمانی را از دست بدهیم.

مهدوی کیا تصریح کرد: استرالیا، کره جنوبی، ژاپن و عربستان حریفان اصلی ما برای کسب عنوان قهرمانی در این رقابتها محسوب می شوند اما اگر تیم ایران با برنامه ریزی دقیق، انجام بازی های تدارکاتی مناسب و با تیمی آماده در این مسابقات شرکت کند، قهرمانی در این رقابتها دور از دسترس نخواهد بود.

کاپیتان تیم ملی ایران در مورد بازیهای تدارکاتی که می توانند به موفقیت ایران کمک کنند، گفت: با توجه به مشخص شدن حریفان مرحله اول، باید دربازیهای تدارکاتی مقابل تیمهایی به میدان برویم که شیوه بازی آنها با تیم های همگروه ما شباهت داشته باشد. البته اگر در برنامه بازی های تدارکاتی ایران دیدار با تیمهای معتبر اروپایی و جهانی گنجانده شود بازیکنان با آمادگی بیشتر در این رقابتها شرکت کرده و در نهایت می توان به موفقیت ایران اطمینان بیشتری داشت.

وی با بیان این مساله که برگزاری دقیق بازیهای لیگ می تواند باعث افزایش قدرت ایران شود، افزود: امیدوارم لیگ ایران با نظم و ترتیب خاص و کاملا فشرده برگزار شود زیرا این مساله به آمادگی بازیکنان ملی پوش که در لیگ ایران بازی می کنند، کمک شایانی خواهد کرد و در نهایت تیم ملی ایران از محاسن این موضوع بهره مند می شود.

هافبک تیم فوتبال هامبورگ آلمان در مورد تاثیر نیمکت نشینی لژیونرهای ایرانی در قدرت تیم ملی کشورمان تصریح کرد: مطمئنا هر بازیکنی از نیمکت نشینی متضرر می شود اما امیدوارم در نیم فصل دوم بوندسلیگا بازیکنان لژیونر ایران بتوانند جایگاه ثابتی در تیم خود بدست آورده و در نهایت به قدرت بیشتر ایران در جام ملتها کمک کند.

مهدوی کیا در پایان تاکید کرد: قهرمانی در جام ملتها کار راحتی نیست زیرا حریفان ایران با سرمایه گذاری فراوان و برنامه ریزی مناسب در این رقابت مهم آسیایی شرکت می کنند اما ما هم می توانیم با یک برنامه دقیق و مدون به این مهم دست یابیم.