تبیان، دستیار زندگی
یم به ورزش بانوان بیش از پیش اهمیت خواهیم داد محمدعلی آبادی رییس سارمان تربیت بدنی و مشاور رییس جمهور صبح امروز طی نشست خبری که در محل سازمان تربیت بدنی برگزار شد به تشریح عملکرد ورزش کشورمان در بازی های آسیایی دوحه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی آبادی : 500 ورزشکار به بازیهای آسیایی 2010 اعزام می کنیم

به ورزش بانوان بیش از پیش اهمیت خواهیم داد


محمدعلی آبادی رییس سارمان تربیت بدنی و مشاور رییس جمهور صبح امروز طی نشست خبری که در محل سازمان تربیت بدنی برگزار شد به تشریح عملکرد ورزش کشورمان در بازی های آسیایی دوحه پرداخت.

محمد علی آبادی در ابتدای این نشست مطبوعاتی اظهار داشت: ماه های اول حضور من در سازمان تربیت بدنی به یکسان سازی فعالیت ها و همسو کردن اقدمات فدراسیون ها با سیاست های کلی سازمان تربیت بدنی سپری شد. طی جلسات متعددی که با روسای فدراسیون ها برگزار کردیم اصل وظیفه مندی را در هر فدراسیون و نهاد ورزشی جا انداختیم . پس از آن برنامه ریزی خود را برای کسب عنوان پنجمی یا ششمی رقابت های آسیایی دوحه هدف گذاری کردیم. البته در ابتدا این هدف گذاری ما از جانب عده ای دست نیافتنی تعبیر شد اما سازمان تربیت بدنی در این خصوص ریسک کرد و امروز خوشحالیم که هدف بزرگی را درنظر گرفتیم تا درنهایت به نتایج بزرگی هم دست پیدا کنیم.

وی درادامه افزود: همواره گفته ایم که یک بال پرواز ورزش، به امکانات زیرساختی بازمی گردد. ما برای اینکه بتوانیم در این زمینه موفق باشیم ابتدا چند طرح را به صورت آمایش انجام دادیم که از جمله این طرح ها می توان به طرح فضاهای ورزشی اشاره کرد. برای شروع از 1770 طرح نیمه کاره آغاز کردیم و بدین ترتیب بخشی از پروژه های پایان نیافته را تمام کردیم.

رییس سازمان تربیت بدنی گفت: اواخرسال گذشته در خصوص منابع مالی که مورد نیاز ساخت پروژه های ورزشی و پیشرفت ورزش است اطلاعاتی را در اختیار رییس جمهور قرار دادم . خوشبختانه موفق شدیم در بخش عمرانی سه برابر سال گذشته اعتبار جذب کنیم. پس از آن برای هر فدراسیون متناسب با نیازی که آن فدراسیون دارد بودجه تعریف کردیم و این در حالی بود که کمیته ملی المپیک مامور بود تا نظارت دقیقی بر عملکرد فدراسیون ها داشته باشد.

علی آبادی در خصوص عملکرد ایران در بازی های آسیایی دوحه گفت: کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در این دوره از رقابت ها در 25 رشته شرکت کرد که نسبت به سایر دوره ها تعداد رشته بیشتری بود. کاروان ورزشی کشورمان با 216 ورزشکار مرد و 27 ورزشکار زن پرتعداد ترین کاروان ورزشی در تاریخ حضور کشور جمهوری اسلامی ایران در این دوره از رقابت ها بود.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از کارهای جالب توجه حضور آقای احمدی نژاد رییس جمهور محترم کشورمان در این دوره از بازی ها بود. ایشان قبل از آغاز رقابت ها به ورزشکاران دلگرمی دادند و از آنها خواستند چیزی در این بازی ها کم نگذارند که من فکر می کنم صحبت های ایشان اثرات مثبتی در پی داشت و این چیزی است که خود مدال آوران هم به آن اذعان کرده اند. یکی دیگر از کارهایی که می توانم به آن اشاره کنم جوایز نقدی بود که بلافاصله پس از کسب عنوان به ورزشکاران کشورمان اهدا می شد. در این رابطه برای ورزشکاری که مدال طلا کسب می کرد 15 میلیون ریال ، برای مدال آور نقره 10 میلیون ریال و برای ورزشکاری که مدال برنز به دست می آورد 5 میلیون ریال جایزه در نظر گرفتیم.

علی آبادی با اشاره به اینکه غیبت ملی پوشان وزنه برداری بر عملکرد کاروان تاثیر منفی گذاشته بود گفت: چنانچه تیم وزنه برداری از حضور در رقابت ها محروم نمی شد دست کم چهار مدال دیگر به مجموع مدال هایمان اضافه می شد. ضمن اینکه در خصوص مهدی بی باک و جلیل امیری اجحاف شد و آنها به حق واقعی خود نرسیدند. چنانچه این اتفاق نمی افتاد می توانستیم به عنوان پنجمی رقابت ها دست پیدا کنیم.

رییس سازمان ترزبیت بدنی افزود: برای موفقیت در بازی های آسیایی چین باید از همین حالا کار خود را با جدیت آغاز کنیم. در این رقابت ها حداقل 15 مدال طلا و حداکثر 25 مدال طلا را مبنا قرار داده ایم و تصمیم داریم به عنوان سومی این رقابت هات دست پیدا کنیم. چنانچه فضاهای ورزشی کشور ساخته شود کسب چنین عنوانی دور از دسترس نیست . ضمن اینکه در بازی های آسیایی این دوره از رقابت ها دیدیم که کشورهای موفق به واسطه بانوان خود به این نتایج دست پیدا کردند بنابراین ما قصد داریم در بازی های آسیایی 2010 با 500 ورزشکار در این رقابت ها حضور پیدا کنیم که 150 نفر از این تعداد باید ورزشکاران زن باشند.

علی آبادی از برپایی ستادهای مختلف ورزشی یاد کرد و گفت: ما برای پیشرفت در عرصه ورزش برپایی چند ستاد را مد نظر قرار داده ایم که ستاد اول به ستاد بازی های داخل سالن ماکائو در سال 2007 بازمی گردد. یکی دیگر از ستادهای ما که اهمیت فراوانی هم دارد ستاد امور زیربنایی ورزش است و البته ستاد بازی های آسیایی 2010 هم ستاد سوم ما محسوب می شود. البته در خصوص رشته های پارالمپیکی هم ستادی را تشکیل خواهیم داد. کما اینکه ورزشکاران معلول ما در فسپیک (رقابت های آسیا - اقیانوسیه) به کسب عنوان پنجمی نائل آمدند که این عنوان ارزشمندی به حساب می آید.

وی از رشته های شنا، تیراندازی، دو و میدانی و تیروکمان به عنوان رشته های مدال آور یاد کرد و گفت: باید در رشته هایی که مدال های بسیاری در آنها توزیع می شود حمایت به عمل بیاوریم. البته در این بخش نیاز به پشتوانه سازی داریم . از نظر من احسان حدادی یک پدیده است و حاصل برنامه ریزی نیست. ما باید پشتوانه هایی برای این گونه ورزشکاران کشورمان ایجاد کنیم که البته در این خصوص یکی از طرح هایمان این است که استان ها را مکلف می کنیم در تیم ملی نفر داشته باشند . فدراسیون ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و به عنوان مثال فدراسیون دو و میدانی در سال 2010 باید 40 ورزشکار به این بازی های اعزام کند.