تبیان، دستیار زندگی
کتاب «روایتی از زندگی و زمانه حضرت آیت الله سید علی خامنه ای» از سال 1318 تا کنون، به قلم جعفر شیرعلی نیا از سوی نشر سایان منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از سوی نشر سایان

دائرة المعارف مصور حضرت آیت الله خامنه ای منتشر شد

کتاب «روایتی از زندگی و زمانه حضرت آیت الله سید علی خامنه ای» از سال 1318 تا کنون، به قلم جعفر شیرعلی نیا از سوی نشر سایان منتشر شد.

این کتاب روایتی از 75 سال زندگی رهبر معظم انقلاب است، روایتی از روزهای کودکی و مدرسه، روزهای مبارزه تا پیروزی انقلاب، از سال های پرمخاطره دهه شصت، دوران ریاست جمهوری و سال های جنگ، از 25 سال رهبری از دولت سازندگی تا دولت اصلاحات و پس از آن تا امروز. روایتی از حوادث داخلی، منطقه ا ی و بین المللی، آمیزه ای از سیاست، تاریخ، اجتماع و فرهنگ.

دائرة‌المعارف مصور حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای منتشر شد

این کتاب دارای 1200 عکس کمتر دیده شده و منتشر نشده است، عکس هایی مستند که مکمل متن مفصل این کتاب بوده که در  بیش از هزار صفحه منتشر شده است.

همچنین این کتاب دارای 9 فصل است که از تولد رهبر معظم انقلاب در فروردین 1318 آغاز می َشود و تا 75 سال پس از آن یعنی تا فروردین 1393 را روایت می کند.

فصل اول کتاب، روایت روزهای آغازین زندگی رهبر انقلاب است؛ روایت روزگار کودکی، مکتب، دبستان و ورود به حوزه علمیه تا قبل از هجرت به قم. فصل دوم از روزهای هجرت ایشان به قم و شرکت در مجالس درس علمای قم و امام خمینی(ره) است. فصل سوم با اولین بازداشت ایشان آغاز می شود تا دوران تبعید و بعد پیروزی انقلاب. فصل چهارم با روزهای پس از پیروزی آغاز می شود تا انفجار ششم تیر ماه 1360. فصل پنجم به دوران ریاست جمهوری می پردازد؛ روزهایی که پس از انفجاری مهیب بخش زیادی از مسئولین انقلاب شهید شده بودند. آقای خامنه ای سومین رئیس جمهور کشور و اولین رئیس جمهور روحانی شد.

فصل ششم آغاز دوران رهبری است و تا پایان دولت سازندگی در این فصل روایت می شود.  فصل هفتم با ریاست جمهوری سید محمد خاتمی آغاز می شود.  فصل هشتم روایت دوران رهبری در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد است.

فصل نهم فصلی است که با پیروزی حسن روحانی آغاز می شود. فصل پایانی کتاب با آغاز بهار 1393 و نام گذاری این سال به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» پایان می یابد. در بیست و نهمین روز این بهار سه ربع قرن از تولد آیت الله خامنه ای می گذرد و کمتر از دو ماه پس از آن، در 14 خرداد 1393 ربع قرن است که آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

این کتاب که در قطع وزیری منتشر شده در شمارگان 100 هزار نسخه با قیمت 140 هزار تومان راهی بازار کتاب شده است.

بر اساس این گزارش علاقه مندان به تهیه این کتاب می توانند آن را از انتشارات سایان(66409558)، مرکز پخش کتابستان در قم(09100290320) و تهران(33350072)، موسسه گسترش مطالعات فرهنگ و مطالعات(77254105)، پاتوق کتاب قم (0253774000) و مرکز فرهنگی کوله بار شهرکرد(03832251828) تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری فارس