تبیان، دستیار زندگی
اگر به دنبال ایده هایی نو و خلاقانه برای زندگی تان هستید و می خواهید از یک نواختی خارج شوید از این روش الگو بگیرید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زرنگید! زرنگ تر شوید

اگر به دنبال  ایده هایی نو و خلاقانه برای زندگی تان  هستید و می خواهید از یک نواختی خارج شوید از این روش الگو بگیرید.

لواسانی-بخش دانش و زندگی تبیان
هوش

1- هر روز با حداقل ده ایده ی جدید برای زندگی تان از خواب برخیزید.
 به این فکر کنید که چه کارهایی می توانید برای افزایش دارایی تان انجام دهید، چگونه مشکلی از مشکلات روزمره را حل کنید، به دنبال ایده های نو و خلاقانه باشید. مهم نیست که موضوع آنها چیست، همین قدر که شما ذهن را به کار بگیرید و از ماهیچه های ایده پردازی تان استفاده کنید عالی است! انجام این گام ممکن است شما را به موضوعی جدید و جذاب و در عین حال سودآور در آینده برساند.

2- روزنامه بخوانید.
 پیشنهاد ما این است که حداقل در روز یک روزنامه بخوانید. این کار به شما کمک می کند تا از مهم ترین حوادث جاری در اطراف تان آگاه شوید و به شما می آموزد که چگونه ایده هایتان را شکل دهید و میان نقاطی که در ظاهر هیچ ارتباطی میان آنها نمی بینید، ارتباطی مؤثر برقرار کنید. در این صورت موارد بیشتری برای تعریف کردن در مهمانی ها و جمع دوستان تان خواهید داشت. امتحان کنید!

3- کمی شیطنت کنید.
آخرین مهارتی را که اخیراً یاد گرفته اید به خاطر بیاورید و مطابق آن ایده ی جدیدی بسازید.  سعی کنید آن را باز بگذارید تا ایده های بعدی را به ذهن تان راه بدهد. این کار را هر روز انجام دهید ، تا در درازمدت بتوانید ایده پردازی های بهتری داشته باشید. همچنین می توانید به صورت نقادانه به مطالبی که می خوانید فکر کنید ، این نوع تفکر شما را با شیوه ی بحث و گفت و گو استدلال آشنا می کند.

4- یک فصل یا بخشی از یک فصل از کتاب داستانی یا غیر داستانی بخوانید. حتماً در هر هفته یک کتاب بخوانید.
می خواهید دامنه تفکر و ذهن خود را گسترش دهید؟ کمی تلاش روزانه برای طی مسیری طولانی کافی است. با خودتان عهد کنید که هر هفته حداقل یک کتاب بخوانید. درست است که اگر عادت به این کار نداشته باشید تا حدی مشکل و طاقت فرسا به نظر می رسد اما همه ی ما در اوقاتی از روز زمان های مرده ای داریم که می تواند با مطالعه پر شود؛ نمونه ی ان، زمانی است که منتظر رسیدن قطار شهری یا اتوبوس هستید. پس از همین امروز شروع کنید. مطالعه ی داستان و رمان شما را در فهم شخصیت ها و شناخت آنها یاری می کنند و دیدگاه های تازه ای در مورد نوع نگاه سایرین به شما می دهد. در حالی که کتاب های غیر داستانی شما را با موضوعات جدید آشنا می کند، از سیاست تا آشپزی و روان شناسی . اگر مایل به حمل کتاب نیستید از تلفن همراه تان استفاده کنید. نرم افزارهای کتاب خوان و کتابخانه ی الکترونیکی صوتی و متنی به یاری شما می آیند. در آنجا قطعاً کتاب هایی را با حداقل هزینه و یا به صورت رایگان خواهید یافت که مورد علاقه تان باشد.

5- به جای تماشای تلویزیون، از ویدئوهای آموزشی استفاده کنید.
گاهی اوقات تماشای یک ویدئوی آموزشی از مطالعه ی کتابی در مورد همان موضوع جذاب تر است.

6- از فیدها استفاده کنید.
این امکان در بسیاری از وب سایت ها قرار داده شده است و شما را به راحتی با زمینه های موضوعی که به آنها علاقمند هستید آشنا کرده و هر روزه تازه ترین اخبار واطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد.

7- هر روز به دنبال سیرکردن عطش دانستن تان باشید.
اگر به موضوع یا موضوعات خاصی علاقمند هستید هر روز وب سایت ها و یا وب لاگ های مرتبط را بررسی کنید و دانش تان را روزآمد کنید. همین دقایق اندکی که هر روز به این کار اختصاص می دهید در درازمدت تبدیل به دانش گسترده ای خواهد شد که نوعی سرمایه محسوب می شود. متخصصان پیشنهاد می کنند که در این رابطه به گردآوری مطالب جالب توجهتان نیز بپردازید. برای سازماندهی این دانش تدریجی توصیه می شود از نرم افزارهای مدیریت اطلاعات استفاده کنید.

8- آنچه را آموخته اید به اشتراک بگذارید.
اگر شخص یا اشخاصی را یافتید که با هم مشابهت هایی از هر لحاظ برای بحث و گفت و گو در زمینه هایی داشتید می توانید دانش به دست آمده را با هم به اشتراک بگذارید. این کار به شما در آموختن کمک می کند. تشریح یک موضوع باعث می شود شما از یادگیری تان مطمئن شوید. برخی افراد از وبلاگ ها استفاده می کنند و برخی از شبکه های اجتماعی ، هر کدام را انتخاب کنید خوب است پس شروع کنید! ایده های خودتان را به اشتراک بگذارید.

9- دو فهرست با عنوان " باید انجام بدهم" تهیه کنید.

یکی برای کارها و مهارت هایی که می خواهید الان بیاموزید و دیگری چیزهایی که می خواهید در آینده به دست آورید. برای این کار از نرم افزارهای سازماندهی اطلاعات آنلاین یا غیر آنلاین می توانید بهره بگیرید. منابع مرتبط با هر مهارت را جمع آوری کنید و سپس بر روی منابع کار کنید و مطالعه کنید. فهرست دوم مربوط به اهداف درازمدت شماست. برای هر مهارتی که در آینده می خواهید کسب کنید گام های پیش زمینه ی دستیابی به هدف را یادداشت کنید و بعد ببینید برای هر کدام نیاز به گذراندن چه دوره ی آموزشی حضوری، غیر حضوری، آکادمیک یا شرکت در کارگاه های آموزشی یا تنها مطالعه ی منابع است.

در قسمت بعد موارد دیگری را ارائه خواهیم داد.