تبیان، دستیار زندگی
هفته سیزدهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور فردا یکشنبه با برگزاری سه بازی آغاز می شود که تیم های میزبان این دیدارها، برای جبران ناکامی های گذشته نیاز به پیروزی برابر تیم های مدعی دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلاش یک پرسپولیسی برای صدرنشینی استقلال

هفته سیزدهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور فردا یکشنبه با برگزاری سه بازی آغاز می شود که تیم های میزبان این دیدارها، برای جبران ناکامی های گذشته نیاز به پیروزی برابر تیم های مدعی دارند.

بخش ورزشی تبیان
فوتبال

در نخستین بازی این هفته سیاه جامگان در خانه میزبان صبای قم است. سیاه جامگان که آخرین برد خود در لیگ فصل جاری را در هفته پنجم و برابر راه آهن بدست آورد، هفته پیش توانست تراکتورسازی را در تبریز متوقف کند و برای اینکه فرصت فرار از مثلث قعرنشینان را داشته باشد، باید برابر تیم مدعی صبا حتی یک امتیاز را هم از دست ندهد.
در این بازی فرهاد کاظمی تیمش را برابر مردان علی دایی به میدان می فرستد؛ تیمی که هفته پیش به خاطر از دست دادن امتیاز در خانه برابر ذوب آهن تا رده ششم جدول سقوط کرد و قصد دارد در نخستین بازی هفته و با بردن میزبان مشهدی، موقتا یا بصورت قطعی به رده سوم جدول صعود کند.
در تبریز هم گسترش فولاد میزبان سپاهان اصفهان است. گسترش فولاد که هفته پیش در اهواز مقابل استقلال خوزستان شکست خورد و با ۳ پله سقوط به رده هشتم رسید، در این هفته بازهم باید برابر یک تیم مدعی به میدان برود. شکست سپاهان، با هر نتیجه ای گسترش را در جدول بالاتر از این تیم اصفهانی قرار می دهد، آنهم در دیداری که تساوی آن به سود سایر مدعیان است.
سپاهان هم پس از شکست در دربی اصفهان و حذف از جام حذفی، برای جبران آن ناکامی و رسیدن به رده سوم، نمی خواهد در تبریز امتیازی از دست دهد. ایگور استیماچ، در دومین دیدار لیگ که هدایت زردپوشان اصفهانی را برعهده دارد، می داند همانند بازی با نفت تهران، در تبریز خوش شانس نخواهد بود و اگر در این بازی ناکام باشد، از همین ابتدا، محبوبیتش در بین هواداران متعصب اصفهانی کمتر می شود.
در آخرین بازی روز نخست از هفته سیزدهم، راه آهن تهران میزبان استقلال خوزستان، تیم دوم جدول است. بعد از تمدید ۵ ساله قرارداد مهدی تارتار سرمربی راه آهن، شرایط این تیم و کادرفنی اش برای این بازی بسیار تغییر کرده است. این تیم تهرانی که در ۴ هفته گذشته، ۳ باخت و تنها یک تساوی بدست آورده و تا رده سیزدهم تنزل داشته است، اگر در این بازی ببازد و سیاه جامگان در مشهد برابر صبا پیروز شود، به مثلث قعرنشینان سقوط می کند.
این مساله در کنار انگیزه ناکام گذاشتن تیم دوم جدول در تقابل مربیان جوان لیگ یعنی مهدی تارتار با عبدالله ویسی، فرصت خوبی برابر جبران روزها تلخ راه آهن است اما بردن تیمی که برای رسیدن به صدرجدول تنها به پیروزی می اندیشد، کار آسانی نیست. البته تارتار که یک مربی پرسپولیسی، در صورت ناکام گذاشتن استقلال خوزستان، بصورت غیر مستقیم به صدرنشین ماندن استقلال تهران و رسیدن ذوب آهن به رده دوم کمک خواهد کرد.
تیم جوان ویسی که پدیده لیگ پانزدهم هستند، هفته پیش توانست موقتا به صدر جدول برسد و این هفته هم می خواهد دوباره چنین افتخاری را بدست آورد. البته با توجه به دیدار حساس استقلال با سایپا، تیم آبی پوش خوزستانی، در صورت گرفتن ۳ امتیاز این بازی، شانس بیشتری برای صدرنشین ماندن در پایان هفته سیزدهم دارد؛ فرصتی که نمی خواهد به راحتی آن را از دست بدهد.

برنامه دیدارهای هفته سیزدهم از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور به شرح زیر است:
یکشنبه - هشتم آذرماه
* سیاه جامگان مشهد - صبای قم، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه ثامن مشهد
* گسترش فولاد تبریز - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۵، ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد
* راه آهن تهران - استقلال خوزستان، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه شهرقدس
دوشنبه - نهم آذرماه
* نفت تهران - پرسپولیس تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی تهران
* ملوان بندرانزلی - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه تختی انزلی
* ذوب آهن اصفهان - پدیده مشهد، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* استقلال اهواز - فولادخوزستان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه غدیر اهواز
* استقلال تهران - سایپا تهران، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران

جدول آقای گل لیگ برتر:
۷ گل: مهدی طارمی (پرسپولیس)
۶ گل: حسن بیت سعید (استقلال خوزستان) و مهرداد محمدی (راه آهن)
۵ گل: امید ابراهیمی (استقلال)
۴ گل: کاوه رضایی (ذوب آهن) و غلامرضا رضایی (سایپا)
۳ گل: جابر انصاری و سجاد شهباززاده (استقلال)، مهدی خیری و محسن یوسفی (پدیده)، جری بنگتسون (پرسپولیس)، بختیار رحمانی (تراکتورسازی)، مرتضی تبریزی (ذوب آهن)، محمد قاضی (صبای قم)، داریوش شجاعیان (گسترش فولاد)، آرش افشین(ملوان) و احسان حاج صفی(سپاهان)


منبع : مهر