تبیان، دستیار زندگی
سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در آستانه اربعین حسینی(ع) به زائرین کربلای معلی «توشه راه» داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان و توشه راه کربلا

زائرین کربلا

سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در آستانه اربعین حسینی(ع) به زائرین کربلای معلی «توشه ی راه» داد.
به گزارش روابط عمومی، بخش دانش ارتباطات موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان این مقاله را به منظور همراهی با زائرین کربلای معلی این توشه را طراحی و منتشر کرده است.
امیرحسین ورشوچی در این مقاله می نویسد:« در این روزها که تب و تاب پیاده روی اربعین دل پیر و جوان را متلاطم کرده است دانسته های کوچکی می تواند این سفر زیبا را شیرین تر کند در این روزگار که موبایل نقشی کلیدی ایفا می کند باید از این ابزار بهره گیری بهتری نمود در همین راستا قصد داریم به معرفی چند کانال و سایت و برنامه مناسب برای عزیزانی که موفق به این عمل می شوند بپردازیم. شاید شما امسال برای نخستین بار در پیاده روی اربعین شرکت می کنید، اما کاملا ندانید که چه لوازمی را باید به همراه داشته باشید و یا در موکب ها و هیئت های میان راه چه خدماتی ارائه می شود و... پاسخ همه پرسش ها را می توانید در برنامه های معتبر و کانال های معتبر بیابید. در این میان اگر شما هم مانند من امسال توفیق حضور در این همایش عظیم را ندارید می توانید با استفاده از این خدمات در حال و هوای دوستانتان در حریم حسینی (ع) قرار بگیرید و همچنین از این طریق می توانید به سادگی تصاویر، فیلم ها و صوت هایی که زوار حریم حسینی در گروه ها قرار می دهند را منتشر کنید.البته می توان با به اشتراک گذاری تصاویر و فیلم ها در شبکه های اجتماعی لذت لحظات معنوی این سفر را با دیگر افراد سهیم کرد.می توان در این راه از برنامه هایی مانند لنزور و اینستاگرام برای به اشتراک گذاری تصاویر و از سایت هایی مانند آپارات برای به اشتراک گذاری ویدیو ها استفاده نمود،اگر بتوانیم معنویت این سفر را منتقل کنیم حرکت بزرگی انجام داده ایم. پیگیری و استفاده از رادیو اربعین صدا و سیما می تواند کمک بزرگی کند رادیو اربعین صداو سیما بر روی فرکانس ۹۹/۵ در ایران و در مسیر پیاده روی در فرکانس های ۹۰/۹ و ۹۱/۹ قابل دریافت است.
همچنین می توان با بهره گیری از نرم افزار های موبایلی که در این موضوع تهیه شده است استفاده نمود،در این موضوع برنامه های زیادی ساخته شده است که برای مثال می توان از نرم افزار جامع اربعین نام برد، از کاربری های این نرم افزار عبارتند از: 1. نقشه آفلاین شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا به همراه اطلاعات نقاط مورد نیاز زائران. 2. جستجوی نقاط (امکان متبرکه، هتل، رستوران، عمود، موکب، مراکز درمانی و. ..) - آفلاین.  3. ارتباط پیامی با ایران و دیگر زوار 4. اطلاعات اماکن متبرکه شامل توضیحات، نقشه شماتیک، عکس و زیارات ۵/ گنجینه صوتی و تصویری (سخنرانی، زیارت، روضه و عزاداری، نوا و نما) 6. اطلاعات مورد نیاز برای سفر (پیش از سفر)
۷/ دستیار کوله پشتی 8. خاطره نویسی و به اشتراک گذاری خاطرات با دیگر زوار 9. دستیار مکالمات عربی 10. آخرین اخبار اربعینبهره گیری از سایت های رسمی و تخصصی و خبرگزاری ها می تواند کمک زیادی به شما کند از جمله سایت هایی که در این زمینه فعالیت می کند سایت کرب و بلا است که می توان از آن مطالب مفیدی دریافت کرد. باید بدانیم مراجع رسمی مانند ستاد اربعین با بهره گیری از کانال های شبکه های اجتماعی در دسترس قرار گرفته اند در ذیل برخی از کانال هایی که در مسیر به شما کمک خواهد کرد آمده است اگر پیش از سفر این کانال ها ملاحظه کنید و چند کانالی که به نظر بیشتر کارآمد است به شبکه های اجتماعی خود اضافه کنید و با معرفی و اشتراک گذاری مطالب کارآمد و مفید به همراهان و همسفران دیگر هم کمک کنید. در این بین کانال های مفیدی وجود دارد که به معرفی آنها می پردازیم:کانال ستاد مرکزی اربعین. در این صفحه می توانید اطلاعات آموزشی و توصیه های فردی و جمعی را دریافت کنید تا با مقدمات سفر اربعین آشنا شوید. telegram.me/alarbaen.کانال پیاده روی اربعین. این کانال هم برای دریافت گزارش های مکتوب و تصویری پایگاه اربعین از پیاده روی عظیم اربعین حسینی است که اطلاعات به روز و مفیدی را در اختیارتان قرار می دهد. legram.me/ArbaeenIR. کانال کوله پشتی اربعین. در این کانال به توصیه های عمومی، امنیتی و بهداشتی و همچنین چکیده اخبار مرتبط با اربعین و مطالب معنوی که به شما کمک می کند که سفر بهتر و معنوی تری را تجربه کنید آشنا می شوید. telegram.me/ArbaeenPack.کانال راهنمای زائر اربعین. در این کانال با بیان نکات کاربردی و دسته بندی توصیه های مختلف و کاربردی و معرفی و به اشتراک گذاری برنامه های مفید و همچنین بیان نکات معنوی می تواند کمک زیادی به شما در مسیر نماید. elegram.me/raahnama_Arbaein

علاقه مندان می توانند متن کامل این مقاله را در نشانی  http://tebyan.net/ مشاهده کنند.

تنظیم: هومن بهلولی