تبیان، دستیار زندگی
رفتار های اخلاقی و تربیتی دفاع مقدس که رفتار هایی از جنس عاشورا بودند بایستی به عنوان یک محصول مورد نیاز جامعه امروز احصاءگردد و در اختیار جامعه قرار گیرد .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه عملیاتی برای نیاز امروز

رفتار های اخلاقی و تربیتی دفاع مقدس که رفتار هایی از جنس عاشورا بودند بایستی به عنوان یک محصول مورد نیاز جامعه امروز احصاءگردد و در اختیار جامعه قرار گیرد . در بیست و چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کلیات برنامه عملیاتی تحکیم و ترویج فرهنگ ایثار ، جهاد و شهادت مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
برنامه عملیاتی دفاع مقدس

نیاز امروز جامعه

سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت در نشست بررسی پروژه های تحقیقاتی شورای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت با بیان مطلب فوق گفت : دفاع مقدس مظهر اخلاق و معنویت است و لازمه توسعه مفهومی الهامات و ارزش های دفاع مقدس مطالعه و تحقیق بیشتر در این زمینه است .
مشاور شهردار تهران تصریح کرد : در دفاع مقدس علیرغم جنگ که مظهر بد اخلاقی است ، ارزشها ، معنویت ها و رفتار های ارزشی در بین رزمندگان شکل گرفت ودفاع مقدس را که ناشی از دفاع در برابر تجاوز دشمن بود مظهر اخلاق و معنویت کرد.
مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت : باغ موزه دفاع مقدس در راستای ترویج فرهنگ مقاومت و با تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت به دنبال تعمیق و بروزرسانی این ارزشها و الهامات در جامعه امروز است .
در ادامه این نشست که با حضور جمعی از اساتید علوم تربیتی و علوم اجتماعی دانشگاه های کشور  برگزار شد اعضای کمیته سیاست گذاری شورای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت به بحث و تبادل نظر با حاضران پرداختند.
گفتنی است مهندس چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران ، دکتر پیری استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع)، دکتر کاظم زاده مشاور عالی شهردار تهران ، دکتر محکی مدیر کل دفتر مطالعات شهرداری تهران و دکتر عماری قائم مقام اداره کل مطالعات شهرداری تهران اعضای کمیته سیاست گذاری شورای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت هستند.

برنامه عملیاتی دفاع مقدس

برنامه عملیاتی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و رییس شورای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت با اعلام خبر فوق افزود: این برنامه در هفته آینده به شکل حقوقی یافته از سوی شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر تهران ارائه خواهد شد تا در صحن شورا مورد بررسی قرار گیرد.
وی اظهار داشت : این برنامه که به استناد مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تهیه شده است و توسط شهرداری به شورای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت ارجاع شده است به جنبه های مختلف ترویج فرهنگ ایثار ، شهادت ، مقاومت و حفظ یاد و خاطره شهدا می پردازد و به عنوان سند راه برای ترویج ارزشهای دفاع مقدس در سطح شهر تهران خواهد بود.
امرودی بیان داشت : همچنین در این جلسه مقرر شد قرارداد 19 عنوان از 61 عنوان فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با گروه های علمی و اساتیدی که در این حوزه تسلط دارند منعقد گردد و اجرایی شود .
شایان ذکر است شورای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت به صورت ماهانه در محل موزه دفاع مقدس برگزار می شود.


منبع: روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس