تبیان، دستیار زندگی
نخستین نرم افزار ایرانی تحقیقات علوم انسانی تحت ویندوز طراحی شد منبع : خبرگزاری فارس عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق با اعلام خبر طراحی نخستین نرم افزار ایرانی تحقیقات علوم انسانی در دانشگاه امام صادق گفت: این نرم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین نرم افزار ایرانی تحقیقات علوم انسانی تحت ویندوز طراحی شد


منبع : خبرگزاری فارس

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق با اعلام خبر طراحی نخستین نرم افزار ایرانی تحقیقات علوم انسانی در دانشگاه امام صادق گفت: این نرم افزار به عنوان رقیبی برای SPSS در تحقیقات علوم انسانی طراحی شده است.

مهدی محسنیان‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در خصوص معرفی نرم افزار MRP با بیان این مطلب، افزود: نمی‌توان گفت MRP تا چه حد می‌تواند با غول نرم‌افزارهای دنیا كه دلار حامی آنهاست رقابت كند، فقط می‌توان گفت MRP به عنوان نخستین نرم افزار ایرانی تحقیقات علوم اجتماعی و علوم انسانی عرضه می‌شود.

وی ادامه داد : نرم‌افزار MRP دارای ادبیات و واژه‌های خاص خود است و 21 سال است كه در محیط DOS كاربرد داشته و در این مدت 6 پروژه ملی را با كمك سلول‌های اطلاعاتی MRP انجام داده‌ایم، اما متاسفانه چون در محیط DOS بوده است، اكنون فایلها قابل تبدیل در محیط ویندوز نیست.

محسنیان راد در پاسخ به این سوال كه زمان ورود این نرم افزار به بازار چه زمانی است، گفت: اگر از این نرم‌افزار حمایت شود تا یكسال دیگر با كتابچه‌ فارسی وارد بازار می‌شود، زیرا رئیس سندیكای صادركنندگان نرم‌افزار درخواست كرده تا زمینه‌های لازم برای ورود این نرم‌افزار به بازارهای خارجی را نیز فراهم كند.

وی همچنین در خصوص حمایت‌های صورت گرفته از نخستین نرم‌افزار ایرانی تحقیقات علوم اجتماعی و علوم انسانی، گفت: یكی از موسسات تحقیقاتی وزارت علوم در كنار دانشگاه امام صادق (ع) جزء حامیان و سرمایه‌گذاران بر روی نرم‌افزارMRP بودند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق در خصوص كار با این نرم افزار نیز گفت: كلیه امكانات و توضیحات نرم‌افزار MRP به زبان فارسی است و همچنین كتابچه‌ای هم به زبان فارسی و هم به زبان انگلیسی برای این نرم افزار تهیه شده و آموزش آن از طریق خود نرم‌افزار و كتابچه امكان‌پذیر است.

وی همچنین با اشاره به این مطلب كه مشاهده و تزریق اطلاعات و تحلیل‌های آماری از نقاط قوت این نرم‌افزار است گفت: تحلیل محتوایی فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های رادیو و تلویزیون و تحلیل محتوای اتاق‌های گفتگو از جمله بخشهای دیگر این نرم‌افزار ایرانی تحقیقات علوم اجتماعی و علوم انسانی است.

روابط عمومی موسسه تبیان