تبیان، دستیار زندگی
«تو هرگز تنها نخواهی بود...» انگار هواداران لیورپول سال ها پیش این شعار را برای امروز ساختند؛ روزی که یورگن کلوپ به آنفیلد بیاید تا فوتبال جزیره یک بار دیگر شاهد پرواز لک لک های مرسی ساید باشد. کلوپ در حالی هدایت لیورپول را بر عهده گرفته که 25 سال از آخر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلوپ مرد گم شده آنفیلد

«تو هرگز تنها نخواهی بود...» انگار هواداران لیورپول سال ها پیش این شعار را برای امروز ساختند؛ روزی که یورگن کلوپ به آنفیلد بیاید تا فوتبال جزیره یک بار دیگر شاهد پرواز لک لک های مرسی ساید باشد. کلوپ در حالی هدایت لیورپول را بر عهده گرفته که 25 سال از آخرین قهرمانی این تیم در لیگ برتر می گذ رد و حالا با حضور این مرد کاریزماتیک یک بار دیگر امید به آنفیلد بازگشته و بردهای قاطعانه مقابل چلسی و منچسترسیتی نشان می دهد که آینده ای روشن در انتظار سرخ پوشان است.

بخش ورزشی تبیان
یورگن کلوپ

البته بازگشت لیورپول به جایی که هوادارانش رویای آن را در سر می پرورانند، پروژه ای زمان بر است و در حال حاضر فقط 46 روز از امضای قرارداد 3 ساله کلوپ با لیورپول گذشته اما در همین مدت زمان اندک هم پیشرفت های قابل توجهی در بازی سرخ پوشان دیده می شود. با آمدن کلوپ به آنفیلد میانگین دوندگی بازیکنان در هر بازی از 105.5 کیلومتر به 116.7 رسیده و چنین پیشرفتی نشان می دهد که با حضور کلوپ انگیزه بازیکنان لیورپول هم بیشتر شده است. یورگن کلوپ زمانی که به دورتموند آمد، یک تیم معمولی را به یک تیم جنگنده تبدیل کرد.
 در آخرین فصل حضور کلوپ در دورتموند بازیکنان این تیم میانگین 1/19 تکل موفق را به ثبت رسانده اند و حالا آقای معمولی در حال پیاده کردن همین پروژه در آنفیلد است. کلوپ در اولین اقدام میزان دوندگی بازیکنانش را بالاتر برده و میانگین تکل های موفق سرخ پوشان نیز از 7.1 تکل موفق در هر بازی به 9.8 تکل رسیده است. حتی اگر از آمار هم فاصله بگیریم باز هم به این نتیجه می رسیم که کلوپ مرد گم شده آنفیلد بوده. شکست برابر کریستال پالاس در خانه، اولین شکست مرد آلمانی در لیگ برتر بود اما حتی در پایان این بازی هم تماشاگران شاهد صحنه های امیدوارکننده ای بودند. اعتماد به شخصیت کاریزماتیک یورگن کلوپ همیشه امیدبخش است.
بعد از باخت به کریستال پالاس آقای معمولی در پایان بازی در کنار چمن آنفیلد ایستاد و با تک تک بازیکنانش دست داد و بخش دیگری از توانایی های خاص خود را نمایان کرد. کلوپ استاد عاطفه و رابطه قلبی با بازیکنان حرفه ای است. وی قلب بازیکنان و هواداران را تسخیر می کند و ترجیح می دهد به جای ژست گرفتن بر روی نیمکت یا در زمان تمرین، شادی ها و غم هایش را بروز دهد. شادی های جالب توجه کلوپ در دوران حضور در دورتموند و ارتباط عاشقانه وی با هواداران دورتموند احتمالا به زودی به سکوهای آنفیلد نیز کشیده می شود. با آمدن کلوپ یک بار دیگر اتحاد به آنفیلد برگشته و یک بار دیگر شعار معروف «تو هرگز تنها نخواهی بود...» معنا پیدا کرده است.


منبع : فوتبال یورو