تبیان، دستیار زندگی

خرید کردن بیمارتان نکند!

همه‌ی ما عاشق خرید چیزهای جدید هستیم. خیلی‌ها هم برای خرید به مراکز متعدد سر می‌زنند و تقریبا تمام مغازه‌ها را دیده و بسیاری از لباس‌ها یا کفش‌ها و غیره را امتحان می‌کنند. پرو لباس یا کفش و تست لوازم آرایش یکی از ملزومات خرید است. اما حواستان باشد که همین امتحان کردن‌ها برای انتخاب بهترین‌ها ممکن است شما را به میکروب‌ها و باکتری‌هایی آلوده کند، چون باکتری‌ها می‌توانند روی لباس‌های خشک به مدت دو تا شش ماه زنده بمانند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خرید لباس

نتایج پژوهش ها نشان می دهند که روی لباس‌ها، ردپایی از ترشحات تنفسی، فلور پوست و حتی فلور روده نیز دیده می شود. برای پیشگیری از این آلوده شدن به این عوامل میکروسکوپی لازم است توصیه هایی را جدی بگیرید.

در ادامه ی مطلب شما را با خطراتی که امکان دارد با خرید کردن شما را تهدید کند بیشتر آشنا می‌کنیم.

کلاه

کلاه جزو پوشاکی است که در حین خرید حتما امتحان می شود. اما باید بدانید که قبل از شما ده ها نفر همان کلاه را امتحان کرده و روی سرشان کشیده اند. بزرگ ترین خطری که با امتحان کلاه های متفاوت تهدیدتان می‌کند شپش سر و تخم آن است. چون این موجودات ریز به راهی و به سرعت جابجا شده و منتقل می شوند.

خبر خوب اینکه تخم شپش ها بدون تماس داشتن با بدن انسان یک روز بیشتر دوام نمی‌آورند. بنابراین اگر شخصی کلاه مورد نظر را به مدت یک شب روی سر نگذارد، امکان ابتلا کاهش پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است از جاهای مطمئن خرید کنید. کنار خیابان، محل مناسبی برای خرید پوشاک و غیره نیست.ا

فرادی که عادت دارند جوراب به پا نکرده و بدون آن کفش را امتحان کنند، سلول‌های پوستی خود و حتی قارچ‌های احتمالی را در داخل کفش‌های نو به یادگار می‌گذارند. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از پرو کردن کفش نو حتما جوراب بپوشید

 

لباس زیر

لباس زیرها از آلوده‌ترین لباس‌های موجود در هر مغازه‌ای هستند، بخصوص اینکه این روزها در مترو نیز افرادی اقدام به فروش این لباس‌ها کرده و مشتری‌های زیادی نیز دارند. چه در مغازه و چه در اماکنی مانند مترو و کنار خیابان، افراد زیادی این لباس‌ها را امتحان و دستمالی می‌کنند. حتی برخی افراد لباس زیر را به منزل برده، امتحان می‌کنند و پس می دهند.

محققان روی برخی از لباس زیرها بررسی هایی کرده و رد پایی از فلور واژینال و فلور روده یافته اند. بنابراین بهتر است از پرو کردن لباس زیر بپرهیزید و یا از روی لباس‌های خود بپوشید.

بعد از امتحان کردن آنها حتما دست هایتان را بشویید و از تماس آنها با چشمها و بینی و دهان بپرهیزید. قبل از پوشیدن لباس زیر جدیدی که خریده اید، حتما حتما آن را بشویید.

مایوی شنا

معمولا مایوها بر خلاف لباس زیر دارای برچسب بهداشتی هستند و پرو کردن آنها ممنوع است. اما اگر از جایی خرید می‌کنید که امکان پرو دارد، حتما آن را از روی لباس زیرتان بپوشید.

توجه داشته باشید که دست مالی کردن این لباس‌ها و یا امتحان کردن آنها نیز امکان آلودگی‌شان به انواع میکروب‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها را فراهم می‌سازد. بنابراین بهتر است بعد از تست یا پرو مایو حتما لباس تان را عوض کنید و دست‌هایتان را بشویید. مایو را نیز مانند لباس زیر قبل از پوشیدن با دقت شستشو دهید.

کفش

همه‌ی ما در حین خرید کفش، بدون هیچ ترس و واهمه ای بیش از ده تا بیست جفت کفش پرو می‌کنیم. کفش‌هایی که قبل از ما ده ها یا شاید صدها نفر امتحان کرده اند. اما بهتر است بدانید که قارچ ها در مغازه‌های کفش فروشی نیز وجود دارند.

افرادی که عادت دارند جوراب به پا نکرده و بدون آن کفش را امتحان کنند، سلول‌های پوستی خود و حتی قارچ های احتمالی را در داخل کفش‌های نو به یادگار می‌گذارند. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از پرو کردن کفش نو حتما جوراب بپوشید، حتی اگر کفشی را از جعبه درآورده باشند.

بعد از خرید کفش حتما از محصولات ضدعفونی کننده که در داروخانه ها وجود دارند استفاده کرده و کفش‌ها را از شر باکتری‌ها یا قارچ‌های احتمالی جا مانده در آنها خلاص کنید.

محققان روی برخی از لباس زیرها بررسی‌هایی کرده و رد پایی از فلور واژینال و فلور روده یافته‌اند. بنابراین بهتر است از پرو کردن لباس زیر بپرهیزید و یا از روی لباس های خود بپوشید.  قبل از پوشیدن لباس زیر جدیدی که خریده اید، حتما حتما آن را بشویید

 

لوازم آرایشی

متاسفانه خانم های ایرانی علاقه ی زیادی به لوازم آرایشی، خرید و تست آنها دارند. حتی در مترو نیز اقدام به تست کردن این محصولات کرده و بدون هیچ نگرانی از آنها استفاده می‌کنند. اما بهتر است بدانید که همین ریمل ها حاوی بیشترین میزان باکتری هستند. متخصصان توصیه می‌کنند که هر ریمل باز و استفاده شده بعد از شش ماه دور انداخته شود.

وقتی متخصصان توصیه می‌کنند که حتی از ترس باکتری‌های شخصی ریمل‌ها باید دور انداخته شوند، شما حساب باکتری‌هایی که در ریمل‌های موجود در مغازه‌ها و دستفروش ها هستند را بکنید.

محققان دانشگاه ییل توصیه می‌کنند که برای پیشگیری از مشکلاتی مانند ورم ملتحمه و دیگر عفونت‌ها از آرایش زیاد چشم‌ها خودداری شود.

تست‌هایی که در مغازه‌ها هستند مانند مدادها و خط چشم ها و سایه ها را پشت دست خود امتحان کنید و از تست کردن آنها روی چشم ها بپرهیزید. اگر اصرار دارید که تاثیر آن را به طور مستقیم روی صورتتان ببینید، بهتر است از پنبه ی تمیز برای تست سایه‌ها استفاده کنید و مداد را قبل از استفاده بتراشید.

یکی دیگر از معضلات خرید لوازش آرایشی، رژ لب است. شک نکنید قبل از شما افرادی این محصولات را امتحان کرده‌اند که تبخال داشته‌اند. بنابراین بهتر است آنها را نیز روی دست یا ناخن‌تان تست کنید.

علاوه بر این باید در خرید فرچه ها و قلموهای مخصوص آرایش نیز دقت کنید. مشتری های زیادی این لوازم را امتحان می‌کنند و باید آنها را محل تجمع باکتری‌ها دانست.

می‌توانید این لوازم را قبل از استفاده ضدعفونی کنید. اسپرهای ضدباکتری برای این کار مناسب هستند.


 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.