تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پی حماسه پرشکوه 24 آذر و حضور افتخار آمیز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام رهبر امت؛ سپاس از ملت


حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پی حماسه پرشکوه 24 آذر و حضور افتخار آمیز ملت غیور ایران اسلامی، در پیام مهمی ضمن تشکر از ملت بزرگ ایران تصریح کردند:

روز بیست‌وچهارم آذر یكبار دیگر معنی مردمسالاری دینی را به دیرباوران و بداندیشان فهمانید و حضور پرشور و متراكم قشرهای عظیم مردم در پای صندوقهای رأی، صحنه‌ی نمایش اقتدار و خودباوری و حضور هشیارانه‌ی ملّت ایران شد.


متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند قادر متعال را سپاس می گویم كه ملّت ایران را در آزمون بزرگ دیگری سرافراز كرد و كشوری را كه به پرچمداری اسلام مفتخر است عظمت و ابهتی دوباره بخشید. روز بیست‌وچهارم آذر یكبار دیگر معنی مردمسالاری دینی را به دیرباوران و بداندیشان فهمانید و حضور پرشور و متراكم قشرهای عظیم مردم در پای صندوقهای رأی، صحنه‌ی نمایش اقتدار و خودباوری و حضور هشیارانه‌ی ملّت ایران شد. نه شرائط جوّی نامساعد روز انتخابات و نه فضای جنگ روانی دشمنان كه از هفته‌ها پیش از آن با ابزارها و شیوه‌های گوناگون برای سرد كردن دلها آرایش داده شده بود هیچیك نتوانست در عزم ملّی خلل وارد سازد. اراده‌ی الهی بر بیــداری مردم، كید بدخواهان را مغلوب ساخت و برگ دیگری بر دفتر زرین این ملّت مؤمن و انقلابی افزوده شد. رفتار متین و خردمندانه‌ی مردم و تعهّد و صداقت مسئولانِ دست‌اندركار موجب شد كه این بار نیز،‌ مردم‌سالاری دینی، از نصاب سالمترین دموكراسی های جهان، سالم‌تر و مشاركت مردم از بالاترین نصاب دموكراسیهای غربی بیشتر باشد.

جهت‌گیری آراء كه نشانه‌ی دلبستگی به مبانی انقلاب است و افزایش حضور مردم كه سند حضور پرانگیزه‌ی آنان در صحنه‌های اساسی است،‌ به همه‌ی دوستان و دشمنان ملّت ایران در سراسر جهان،‌ پیامی رسا و روشن داد. این پیام پاسخ شفافی به همه‌ی تردیدافكنیها و وسوسه‌ها است. این پیام آن است كه ملّت ایران، زنده و پرنشاط و پر امید، هدفهای بلند خود را همچنان پی میگیرد و میدانها را پی‌درپی درمی‌نوردد، این ملّت تا دستیابی به حقوق‌حقه‌ی خود از پای نمی‌نشیند و پیوند خود را با نظام اسلامی كه هدف آن عدالت و عزّت و اقتدار ملّی است،‌ روزبروز مستحكمتر می سازد.

اینجانب جبهه‌ی سپاس در برابر خدای عزیز و حكیم بر خاك می سایم و با همه‌ی وجود از ملّت بزرگ ایران تشكر میكنم. لازم میدانم از همه‌ی كسان و دستگــاههــایی كه در این آزمــون بزرگ نقش آفــریدند سپاسگـزاری كنم، از علمای اعلام و مراجع عظام، از دانشمندان و نخبگان حوزه و دانشگاه، از فعالان سیاسی و اجتماعی، از دستگاههای مسؤول برگزاری و نظارت بویژه از شورای نگهبان و وزارت كشور و مبعوثان مجلس شورای اسلامی، از رسانه‌ی ملی كه نقشی هنرمندانه و متعهدانه ایفا كرد، از نیروهای انتظامی و بسیج كه امنیت حوزه‌های رأی را عهده‌دار بودند، و از همه‌ی كسانی كه با نامزدی یا حمایت از نامزدها بر شور و گرمی انتخابات افزودند.

از خداوند متعال می خواهم كه منتخبان ملّت را بر مسئولیت‌پذیری و سپاسِ اعتمـاد مردم و عمـل مخلصـانه و بی‌منّت موفـق فـرماید و روز به روز بر عزّت ملّت ایران بیفزاید،‌ و سلامی از اَعماق دل بر حضرت بقیه‌الله ارواحنافداه كه پیروزی ملّت ایران مایه‌ی شادی قلب مبارك اوست.

والسلام علی عباد الله الصالحین

سیّدعلی خامنه‌ای

28/آذر/1385