تبیان، دستیار زندگی
«گردهمایی بازاریابی جهانی» با حضور مدیران عالی رتبه بین المللی امروز در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز به کار کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تضمین بقای سازمان، دلیل حضور روابط عمومی در کنار بازاریابی


روابط عمومی

«گردهمایی بازاریابی جهانی» با حضور مدیران عالی رتبه بین المللی امروز در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش  روابط عمومی،  «گردهمایی بازاریابی جهانی» با حضور مدیران عالی رتبه  بین المللی امروز  در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز به کار کرد. این گردهمایی که از مهم ترین رخدادهای بازاریابی در دنیا به شمار می رود، با سخنرانی مدیران شرکت هایی همچون پی اند جی، لگو و ... برگزار شد .
آرش وفاداری، مدیرعامل شرکت ماناپیام و اولین سخنران گردهمایی بازاریابی جهانی، با اشاره به چالش ها و فرصت های منحصربه فرد ارتباطات در ایران گفت: یک سازمان پیام های متفاوتی را به انواع مخاطبان خود صادر می کند که یکی از اصول اولیه ارتباطات، ارسال پیام درست به مخاطب درست است و این کار باید به صورت مستمر صورت گیرد .

وی بیان کرد: ارتباط با رسانه ها، صنوف، قانونگذاران، سهامداران و حتی ارتباطات داخلی یک سازمان نیازمند یک برنامه استراتژیک است که توسط روابط عمومی صورت می گیرد. مجموعه فعالیت های روابط عمومی برای حفظ و بقای سازمان بسیار مهم است و به همین دلیل است که امروزه روابط عمومی در کنار مارکتینگ جایگاه مهمی دارد .

وفاداری با اشاره به اهمیت ارتباطات منسجم و استراتژیک در شرایط کنونی ایران گفت: ما در شرایط ویژه و مهمی قرار داریم. بخش خصوصی در حال رشد و پیشروی است و رقابت بیشتر شده است. در چنین شرایطی باید خودمان را به رعایت اصول روابط عمومی و استانداردهای جهانی نزدیک کنیم. البته این موضوع مهم را نیز باید در نظر بگیریم که این اتفاق باید با شناخت مخاطب ایرانی و توجه به ویژگی ها و شرایط کشورمان رخ دهد؛ امری که به موفقیت و اثرگذاری کمپین ها و برنامه های بازاریابی و روابط عمومی منجر خواهد شد .

یکی دیگر از سخنرانان این گردهمایی، لارس زیلبربائر، مدیر رسانه های اجتماعی گروه لگو بود. او در سخنرانی خود درباره چگونگی برقراری ارتباطی مؤثر با مشتریان اظهار داشت: وقتی فرزندان ما به دنیا می آیند بیشتر آنها از خلاقیت برخوردارند  ، اما متاسفانه تعداد محدودی این خلاقیت را تا بزرگسالی برای خود حفظ می کنند. ما در لگو تلاش کردیم با محصولی که شاید ایده آن ابتدایی بوده است، خلاقیت را تا مرحله بزرگسالان استمرار بخشیم تا بتوانیم افرادی مستعد برای جامعه آموزش دهیم .

وی درباره استمرار تولید و ماندگاری محصول خود در بازار گفت: امروز با گسترش شبکه های اجتماعی، ما خودمان را تنها به محصول متمرکز نکرده ایم، بلکه برای معرفی آنها از رسانه های مختلف استفاده می کنیم تا بتوانیم این محصولات را در جامعه نهادینه کنیم؛چراکه قدرت رسانه، قدرتی بلامنازع است و باید متوجه باشیم که امروزه از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی و خلق تقاضا استفاده می شود .

ساخت دارایی برند با ساختن چارچوب صحیح برند، نقش و تأثیر احساسات در بازاریابی، تأثیر جایگاه سازی از طریق پیام رسانی و تنظیم کانال های ارتباطی، چگونگی ارتباطات منسجم و جذب سرمایه های داخلی و سرمایه گذاری خارجی از محورهای سخنرانی های روز اول گردهمایی بازاریابی جهانی بود .
 گردهمایی بازاریابی جهانی توسط شرکت پی ورلد «Pworld» با همکاری شرکت ماناپیام در روزهای ۳۰ آبان و اول آذرماه در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می شود .

اقتصاد آنلاین

تنظیم: هومن بهلولی