تبیان، دستیار زندگی
از آن زمان که امام حسین علیه السلام به شهادت رسید شیعیان اهل بیت برای زیارت قبر آن حضرت می رفتند. عده ای با مرکب، عده ای پیاده و عده ای برای تبلیغات با پای برهنه به کربلا می آمدند. روایات فراوانی در باره زیارت قبر امام حسین علیه السلام وارد شده است. در بر
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهری هدهدی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقه خاطره نگاری پیاده روی اربعین

امام صادق(علیه السلام) درباره ثواب زیارت امام حسین(علیه السلام) با پای پیاده می فرماید: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(علیه السلام) برود، خداوند به هر قدمى که برمى دارد یک حسنه برایش نوشته، یک گناه از او محو مى فرماید و یک درجه مرتبه اش را بالا مى برد.(کامل الزیارات، ص134)

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان
 پیاده روی اربعین

در برخی از روایات تاریخی بیان شده است که زیارت کربلا با پای پیاده در زمان «شیخ انصاری» (متوفی سال 1281 قمری) سنت بوده است، اما در برهه ای از زمان به ورطه فراموشی سپرده می شود و توسط میرزا حسین نوری دوباره احیا می شود.
چند سالی است که در ایران هم این موج ایجاد شده و عاشقان و شیفتگان امام حسین علیه السلام در ایام اربعین پیاده به سمت کربلای معلی عازم می شوند.
در این بین حتما زائران محترم خاطراتی هم در یاد خود نگه داشته اند. سایت تبیان در نظر دارد که خاطرات شما زائران کربلای معلی را در معرض دید همگان قرار دهد.
دوستان گرامی، نکات و خاطرات خود را از این سفر به یاد ماندنی برای ما مطرح کنید و جایزه بگیرید.
تبیان به 50 نفر از کاربران محترم در مسابقه خاطره نگاری پیاده روی اربعین جوایزی اهدا می کند. جوایز اعم از سکه طلا و جوایز نفیس می باشد.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.