تبیان، دستیار زندگی
اگر شما عضو یک شبکه اجتماعی هستید یا از کاربران فضای مجازی و تکنولوژی های الکترونیک محسوب می شوید،عکس های بی حجاب خود را اینجا ببینید!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عکس های بی حجاب خود را اینجا ببینید!

اگر شما عضو یک شبکه اجتماعی هستید یا از کاربران فضای مجازی و تکنولوژی های الکترونیک محسوب می شوید،عکس های بی حجاب خود را اینجا ببینید!

امیر رضوانی-بخش ارتباطات تبیان
عکس های بی حجاب

شما عضو یک شبکه اجتماعی هستید یا از کاربران فضای مجازی و تکنولوژی های الکترونیک محسوب می شوید؟ اگر چنین است باید بدانید فضای مجازی با چند کلمه عجین است: ناامنی و تردید در صحت اطلاعات! مواردی که با وجود افراد سودجو در فضای مجازی، این عوامل را تهدیدی برای کاربران در کنار فرصت های شبکه های اجتماعی و تکنولوژی های الکترونیک قرار داده اند.
هویت های جعلی، وجود هکرها و نفوذ اطلاعات از نکاتی است که  به ناامنی این فضا کمک می کند. به همین جهت پیشنهاد می کنیم، توصیه های زیر را جدی تر بگیرید:

در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی نباید تنها ازارائه و انتشار اطلاعات بسیار شخصی خود اجتناب کنید بلکه نسبت به اطلاعات و اخباری که دریافت می کنید نیز دقت داشته باشید

1- همه اطلاعات خصوصی خود را در شبکه های اجتماعی منتشر نکنید؛ اطلاعاتی که شما روی شبکه های اجتماعی، مجازی و فضای الکترونیک، ذخیره،بارگذاری یا منتشر می کنید دیگر تنها در اختیار شما نیست مانند آن حدیث معروف از امیرالمومنین علیه السلام که می فرمایند: "کلام در بند توست، تا زمانی که آن سخن را نگفته ای. اما هنگامی که سخن را گفتی، تو اسیر کلام می شوی" (1) اطلاعاتی که شما در شبکه های اجتماعی و سایر فضاهای مجازی به اشتراک می گذارید ابتدا در سرورها ذخیره شده و بعد روی کانال ها و بسترهای دیگر منتشر می شود حتی اگر شما ملاحظات امنیتی خاص مثل رمز عبور، قفل برنامه و ..... را هم استفاده کنید اما باز اطلاعات شما در سرور کلی درج شده است و در برخی از شبکه ها بدانید که برای سرویس های بیگانه در دسترس خواهد بود که دست کم در تحلیل مخاطبان  از آن استفاده خواهند کرد. البته حضور هکرها در ابن فضا خود تهدیدی جداگانه برای اطلاعات شما می باشد و همچنین مخاطبانی که می توانند از اطلاعات ساده شما سوء استفاده کنند.
علاوه بر این، اطلاعاتی که دیگران از شما در دست دارند و می توانند آنها را به اشتراک بگذارند را هم باید مراقبت نمایید، چرا که این اطلاعات می تواند در حالی که روحتان هم خبر ندارد توسط دیگران در شبکه های اجتماعی منتشر شود اتفاقی که اخیرا درباره پسر شرور تلگرامی خبر ساز شد.
با لحاظ این موارد، هیچگاه اطلاعاتی را که دوست ندارید کسی در رابطه با شما بداند،  در شبکه های اجتماعی و فضای الکترونیک به اشتراک نگذارید و برای اطلاعات و حریم خصوصی خود احترام قائل باشید!

2- به هویت های مجازی کاربران اعتماد نکنید. شما در فضای مجازی با کسانی در تعامل خواهید بود که هر چند با عکس، نام و یا آدرس ها خود را به شما معرفی می کنند اما باید بدانید همه این مشخصات و سایر اطلاعاتی که افراد در این فضا از خود منتشر می کنند لزوما حقیقی نیستند. بعضا حتی افرادی که با هویت حقیقی در این فضاها وارد می شوند خودی فراتر از واقعیت هایشان را به اشتراک می گذارند.
افراد بسیاری بوده اند که در دام هویت های مجازی و غیر واقعی افراد سودجو در این فضا افتاده و آسیب های فراوانی دیده اند آسیب های مالی، فرهنگی، خانوادگی و جنسی.

3- در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی نباید تنها از ارائه و انتشار اطلاعات بسیار شخصی خود اجتناب کنید بلکه نسبت به اطلاعات و اخباری که دریافت می کنید نیز دقت داشته باشید. از جمله این اطلاعات همانطور که اشاره شد اطلاعات سایر کاربران است که در اختیار شما برای معرفی خود می گذارند اما در زمینه مهم تر اطلاعاتی است که به عنوان خبر و اطلاعات سیاسی، پزشکی، تغذیه ای، روانشناسی، اجتماعی، دینی و اعتقادی و... دریافت و مشاهده می کنید.
بسیاری از این اطلاعات بر خلاف اطلاعات سایت های رسمی و دارای اعتبار، از صحت علمی و روایی برخوردار نیستند و بعضا در پس آنها سودهای جناحی و شخصی نهفته است که می خواهند در جهت منافع خود به ویژه در موضوعات سیاسی و اقتصادی از افکار عمومی سوء استفاده کنند.

اطلاعاتی که شما روی شبکه های اجتماعی، مجازی و فضای الکترونیک، ذخیره،بارگذاری یا منتشر می کنید دیگر تنها در اختیار شما نیست

4- گاهی هویت های حقیقی نیز در کنار هویت های مجازی تهدیدی برای فضای مجازی و تکنولوژی ها هستند. کاربران فضای مجازی و وسایل الکترونیک به صورت معمول اطلاعات لازم و توانایی استفاده ی حرفه ای از کامپیوتر، تبلت و اسمارت فون ها را ندارند به همین دلیل برای تغییرات نرم افزاری و حل مشکلات سخت افزاری مجبورند به متخصصین این عرصه و خدمات دهندگان روی بیاورند، این مورد از دیگر موارد ناامنی این فضا است! گاهی نه نفوذ اطلاعاتی و ساختاری شبکه های اجتماعی که افراد حقیقی که به نوعی دستگاه الکترونیک شما در اختیار آنها قرار گرفته است باعث لو رفتن اطلاعات خصوصی شما در فضای مجازی هستند، برخی حتی از این طریق به کلاهبرداری و زورگیری می پردازند که پلیس فتا از این دست مراجعه کنندگانی که قربانی چنین موضوعی شده اند را کم ندارد!

5- اما چند توصیه دیگر در این زمینه را هم جدی بگیرید:1- از رمزعبورهای مطمئن استفاده کنید- اینجا-  را بخوانید- 2-  از عضو شدن در سایت های نامعتبر، مشکوک اجتاب کرده و از سایت هایی که در برابر ارائه خدمات از شما اطلاعات  شخصی دریافت می کنند جانب احتیاط و دقت را رعایت کنید.3- اطلاعات کاربری خود را در اختیار دیگران قرار ندهید4- از فیلتر شکن ها استفاده نکنید، چرا که علاوه بر غیر قانونی بودن آن درگاه شما را ناامن می کند و احتمال درز اطلاعات شما بیشتر می شود. توصیه های بیشتر را در 25 توصیه مهم پلیس فتا بخوانید.

کلام آخر:

اگر می خواهید زندگی مجازی تان آرام و مفید باشد، اگر دوست دارید شبکه های اجتماعی بیش از گرفتن وقتتان چیزی بر اطلاعات و مهارت های شما بیفزاید و اگر میل ندارید عکس های بی حجاب و سایر اطلاعات خصوصی خود را در دست دیگران و در شبکه های اجتماعی ملاحظه کنید، اطلاعات خود را درباره نحوه استفاده و  فرصت و تهدیدهای این شبکه ها افزایش داده و با دقت و مراقبت های بیشتر،  از فضای مجازی و وسایل الکترونیک استفاده کنید.

پی نوشت:
1- نهج البلاغه، کلمات قصار، صفحه 381