تبیان، دستیار زندگی
امشب ورزشگاه زیبای سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید میزبان ال کلاسیکوی شماره 263 است و مثل اکثر ال کلاسیکوها نتیجه این بازی هم می تواند معرف صدرنشین لالیگا باشد. 2 تیم در حالی به حساس ترین ایستگاه لالیگا رسیده اند که با 27 و 24 امتیاز در رتبه های اول و دوم جد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ال کلاسیکو زیر سایه وحشت

امشب ورزشگاه زیبای سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید میزبان ال کلاسیکوی شماره 263 است و مثل اکثر ال کلاسیکوها نتیجه این بازی هم می تواند معرف صدرنشین لالیگا باشد. 2 تیم در حالی به حساس ترین ایستگاه لالیگا رسیده اند که با 27 و 24 امتیاز در رتبه های اول و دوم جدول رده بندی قرار دارند و بارسا در صورت برد می تواند فاصله خود را با رئال به 6 امتیاز برساند و رئال هم در صورت برد خانگی می تواند به لطف تفاضل گل بهتر صدر جدول را از رقیب دیرینه خود بگیرد.

بخش ورزشی تبیان
ال کلاسیکو

بازگشت مصدومان

بارسلونا و رئال مادرید در هفته های قبل با مشکل مشترک دست و پنجه نرم می کردند؛ مصدومیت مهره های سرشناس و تاثیرگذار. سرخیو راموس، گرت بیل، خامس رودریگس، کریم بنزما و ناواس مصدومان سرشناس تیم مادریدی بودند که با تلاش کادر پزشکی رئال حضور 4 نفر از آن ها در بازی امشب قطعی شده. راموس، بیل، خامس و ناواس به احتمال فراوان امشب در ترکیب اصلی سفیدپوشان قرار خواهند گرفت اما همچنان حضور کریم بنزما در ترکیب رئال مادرید در هاله ای از ابهام قرار دارد. در سوی مقابل دغدغه اصلی بارسایی ها در چند هفته اخیر حضور یا عدم حضور لیونل مسی در ال کلاسیکو بوده. تقریبا یک هفته قبل خیلی ها مسی را غایب بزرگ ال کلاسیکو می دانستند اما کادر پزشکی بارسا یک بار دیگر هنر خود را نشان داد و توانست در فاصله 7 روز مانده به ال کلاسیکو این ستاره آرژانتینی را به تمرینات گروهی بازگرداند. با توجه به تمریناتی که مسی پشت سرگذاشته امشب باید شاهد حضور او در ترکیب اصلی آبی اناری ها باشیم.

ال کلاسیکو زیر سایه وحشت

دیدار 2 تیم رئال مادرید و بارسلونا در حالی شنبه شب برگزار می شود که حملات تروریستی در اروپا باعث لغو چند بازی شده و حتی این احتمال وجود داشت که این دیدار نیز لغو شود. با این حال تصمیم گرفته شده تا تدابیر امنیتی شدید در این دیدار حکمفرما شود. در حالی که کم کم به برگزاری حساس ترین دیدار باشگاهی فوتبال جهان نزدیک می شویم پلیس اسپانیا اعلام کرده که تدابیر امنیتی کاملی برای این دیدار خواهد داشت و حتی ساندویچ هایی که تماشاگران می آورند را مورد بررسی قرار می دهد. از تدابیری که پیش از ال کلاسیکو قرار است در پایتخت اسپانیا  یعنی مادرید و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو انجام شود این است که تمامی خیابان های منتهی به ورزشگاه و تمامی تماشاگرانی که به ورزشگاه می روند با دقت تمام مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

باز هم مسی و رونالدو

مسی بازیکنی است که در ال کلاسیکوها بیشترین تعداد گل را به ثمر رسانده است. او تاکنون 21 بار دروازه رئال را باز کرده که 14 بار آن در لالیگا بوده است. اصلی ترین رقیب مسی در ترکیب رئال، کریستیانو رونالدوست اما مدتی است که او از دوران اوجش فاصله گرفته و موتور گلزنی اش آنطور که باید و شاید کار نمی کند، هرچند عرض اندام برابر رقیب دیرینه شاید به ستاره پرتغالی کهکشانی ها که این روزها شایعات فراوانی درباره جدایی اش از رئال شنیده می شود، انگیزه کافی بدهد.

بازی نجومی

رئال مادرید و بارسلونا در حالی امشب مقابل هم صف آرایی می کنند که طبق آخرین لیست منتشرشده توسط سایت ترانسفرمارکت قیمت فعلی بازیکنان رئال مادرید 476/645 میلیون دلار و قیمت فعلی بازیکنان بارسلونا 295/765 میلیون دلار ارزیابی شده و به نقل از همین سایت قیمت 22 بازیکنی که در بازی امشب به عنوان بازیکنان اصلی پا به چمن سبز برنابئو می گذارند از مرز 400 میلیون یورو هم عبور خواهد کرد. به این ترتیب ال کلاسیکو را می توان گران قیمت ترین رقابت دنیای فوتبال دانست.


منبع : اسپرت