تبیان، دستیار زندگی
کی روش پس از رسیدن به تهران مستقیم از فرودگاه به فدراسیون رفت تا تکلیفش را برای ادامه کار روشن کند.با توجه به وضعیت جسمانی کی روش و خطر عود کردن بیماری اش، شاید اتفاقات ناخوشایندی در آینده رخ دهد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیماری كی روش جدی است

کی روش پس از رسیدن به تهران مستقیم از فرودگاه به فدراسیون رفت تا تکلیفش را برای ادامه کار روشن کند.با توجه به وضعیت جسمانی کی روش و خطر عود کردن بیماری اش، شاید اتفاقات ناخوشایندی در آینده رخ دهد.

مهدی طاهرخانی - بخش ورزشی تبیان
کی روش

برخلاف خیلی از رسانه ها که روز چهارشنبه عنوان کرده بودند کی روش برای گرفتن مرخصی چند ماهه می خواهد از فرودگاه مستقیم به فدراسیون فوتبال برود همانطور که قبلا اعلام شد تنها دلیل این جلسه اضطراری و 7 ساعته، مشخص شدن اوضاع برای آینده بود.
علی کفاشیان در پایان نشست خیلی شفاف و ساده عنوان کرد اگر کی روش بخواهد به مرخصی برود مشکلی ندارد و اصلا این جلسه ربطی به مرخصی نداشت چرا که در صورت تعطیل بودن تمرینات تیم ملی ، لزومی به حضور کی روش در تهران نیست. اما چرا سرمربی تیم ملی تا این حد نسبت به قول های داده شده و عمل نشده، نگران است و مهمتر از آن چرا رئیس فدراسیون فوتبال حرف آخر را همین اول نمی زند؟
موضوع اصلی بیماری گوارشی کی روش است. یکی از بازیکنان تیم ملی در این مورد می گوید:«در چند ماه اخیر از لحاظ جسمانی تغییراتی در کی روش مشهود بود. رنگ پریدگی او و مهمتر از همه تغییر وعده های غذایی اش را هر از چند گاهی متوجه می شدیم. »این فرد حتی اشاره کرد در اردوی ترکمنستان و قبل از آن سرمربی تیم ملی در چند برهه به بیمارستان رفت و بعضی از بازیکنان متوجه بیماری او شده بودند. اما از آنجایی که خبری به بیرون درز پیدا نکند و یا بی جهت فضای اردو را ملتهب نکنند عنوان کردند مشکل او دندانش بوده است.

اما واقعیت این است که کی روش نه سرطان دارد و نه برخلاف آنچه در بعضی از رسانه ها به آن اشاره شد این دردها مرتبط به دندانش است. مشکل گوارشی کی روش موجب شده که او بعضا عوض صرف ناهار، تنها یک عدد سیب بخورد. در مرخصی طولانی مدتش هم در پرتغال پزشک شخصی اش ، بزرگترین هشدار را به او داد و عنوان کرد اگر قصد ادامه مربی گری را دارد باید در فضایی کم استرس و فشار کار کند.
کی روش که سابقه 5 سال کار کردن در ایران را دارد می داند که در اینجا علاوه بر امور فنی باید نگران خیلی چیزها باشد. از اردوی تیم ملی که هر آن به خاطر بی پولی احتمال لغوش است تا البسه تیم و ده ها مشکل دیگر. قطعا سرمربی تیم ملی اگر وضعیت جسمانی اش به مثابه سابق بود سعی می کرد همانطور که تا حالا کار را پیش برده این بار هم ببرد اما وضعیت جسمانی اش دیگر به او اجازه این کار را نمی دهد.
حالا که وضعیت صعود تیم ملی به مرحله بعد تقریبا مشخص شده، کی روش به صورت جدی می خواهد بداند وزارت ورزش و کلا دولت تا چه حد می تواند روی وعده هایش بماند. از این رو  پس از رسیدن به تهران آن هم پس از یک پرواز طولانی مدت 30 ساعته مستقیم از همان فرودگاه امام خمینی به دفتر علی کفاشیان رفت تا یک جلسه طولانی مدت و خسته کننده را با وی در این مورد برگزار کند.
سرمربی تیم ملی به رئیس فدراسیون فوتبال صریحا گفت دکتر خیلی چیزها را برای او ممنوع کرده است. او باید در فضایی آرام مربی گری کند اگر مسئولان بتوانند روی قول های خود مبنی بر حل مشکلات بمانند او به کارش، طبق قرارداد ادامه می دهد و شاید پس از صعود ایران به جام جهانی، وی دیگر در هیچ تیمی مربی گری نکند. اما اگر مسئولان نمی توانند و یا نمی خواهند روی وعده های خود باشند او در انتهای سال قراردادش را فسخ می کند.

این بار تهدیدی در کار نیست و خبر بسیار جدی و روشن است؛ کی روش می رود و این قطعا خبر بدی برای هشتاد درصد هواداران تیم ملی، بازیکنان جوانی که توانسته اند نظر کی روش را جلب کنند، است و خبر خوش برای مربیان وطنی که 5 سال است آرزوی شکست کی روش را داشتند و فکر می کردند در بازی با آرژانتین و شکست مفتضحانه، او برای همیشه از خاور میانه می رود.

پس از این صحبت ها بود که علی کفاشیان، به صورت کدوار، شامگاه پنجشنبه به جمع خبرنگاران آمد و با آنها در این مورد صحبت کرد. بعضی از خبرگزاری ها تیتر زدند کی روش می رود و بعضی های دیگر سعی کردند نوع دیگری به حرف های کفاشیان بپردازند. اما موضوع مهم همان ضمانتی است که کی روش این بار برای حفظ سلامتی اش آنها را می خواهد.
شاید نکته جالب و خنده دار جلسه روز پنجشنبه این بود که در همین روز، فدراسیون فوتبال آب پاکی را روی دست کی روش ریخت و به او اعلام کرد اردوی دی ماه که پیش از این قرار بود در ابوظبی برگزار شود و ایران با دو تیم خوب بلوک شرق بازی کند، به دلیل مشکلات مالی لغو شده است!
این بار قضیه مقداری متفاوت شده است. تا پیش از این کی روش توان ماندن و جنگیدن با این نوع از مشکلات را داشت اما حالا با توجه به وضعیت بدنی اش و تذکرات پزشک، نمی تواند با وعده و وعید به کارش ادامه دهد. تا چند ماه آینده با توجه به لغو اردوی ابوظبی، کی روش و تیم ملی کاری به یکدیگر ندارند اما اگر تا آن موقع مشکلاتی از نظیر چمن کمپ تیم های ملی، پرداخت معوقات مالی، حضور بازیکنان سرباز نظیر بختیار رحمانی در تیم ملی، البسه ملی پوشان روشن شود، شاید کی روش کار ناتمامش را در ایران تمام کند و برای نخستین بار در تاریخ موفق شود تیم ملی فوتبال ایران را برای دو بار متوالی و پشت سر هم به جام جهانی برساند. اگر هم دولت و وزارت ورزش مثل سابق قول شان روی هوا باشد، این بار بدون هیچ شکی کی روش می رود تا فوتبال ایران بماند و مربیانی که از لیگ افغانستان پیشنهاد ندارند اما در عالم ادعا، امثال کی روش را کوچک می دانند.
این بار تهدیدی در کار نیست و خبر بسیار جدی و روشن است؛ کی روش می رود و این قطعا خبر بدی برای هشتاد درصد هواداران تیم ملی، بازیکنان جوانی که توانسته اند نظر کی روش را جلب کنند، است و خبر خوش برای مربیان وطنی که 5 سال است آرزوی شکست کی روش را داشتند و فکر می کردند در بازی با آرژانتین و شکست مفتضحانه، او برای همیشه از خاور میانه می رود.
این بار کی روش برای سلامتی اش ،ضمانت می خواهد و شواهد و قرائن نشان می دهد که بالادستی ها بنا به هر دلیلی نمیتوانند و یا اصلا نمی خواهند قول شان را عملی کنند. پس امروز را به یاد بسپارید تا اگر چند ماه دیگر خبر خروج قطعی کی روش از ایران را شنیدید شوکه نشوید.