تبیان، دستیار زندگی

خواستگارپَرونی در دو گام (ویژه والدین و دخترها)

برهم زدن خواستگاری صرفاً ویژه آقایان نبوده و نیست. طبیعتاً روی دیگر این سکه، دخترخانم هایی هستند که به انحاء مختلف خواستگارها را پَر می دهند. دراین مطلب نمونه هایی از خواستگار پَرونی دخترها را می خوانیم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خواستگار پرونی، والدین، خواستگاری، ازدواج، همسریابی، هسماان گرینیه،

نویسنده: مریم نیکپور
بی مقدمه . . .

داشتم کامنت های کاربران و متقاضیان ازدواج را می خواندم که زیر مطلب «پنج نسخه مجرب برای برهم زدن خواستگاری؛ ویژه آقایان» گذاشته بودند. برای خودش جمعه بازاری بود... با این همه به نظر  می رسید بعضی از مخاطبان پاره وقت، جمله آخر را اصلا ندیده اند و درنیافتند که تمام موارد "حقیقتاً چند بار اتفاق افتاده، حتی بعد از  نشر مطلب!

"هدف از نوشتن آن مطلب هم این بود که بدون آزردن هیچکس، به تاکید از همه بخواهیم موارد معرفی شده را "نسوزانند". خوبست بدانید برای یافتن هر معرفی مناسب، حداقل سه ساعت زمان صرف می شود؛ ولی گاه پیش می‌آید که برای یک نفر خاص، بیش از یک روز کامل کاری هم صرف شده ولی موردی برایش پیدا نمی شود. بخش دشوار قضیه آنجاست که همین نفر خاص با شما تماس می گیرد و گلایه دارد که: من خیلی وقت پیش ثبت نام کردم؛ چرا کسی را به من معرفی نمی کنید ...

اما برهم زدن خواستگاری صرفاً ویژه آقایان نبوده و نیست. طبیعتاً روی دیگر این سکه، دخترخانم هایی هستند که به انحاء مختلف خواستگارها را پَر می دهند. (این دفعه دیگر پیشاپیش می دانید که مثال ها واقعی هستند، آن هم نه فقط یک بار...)

 

خواستگارپَرون

(ویژه دخترها)
دخترهای گُلم اگر مایلید خواستگاری هایتان به نتیجه نرسد، به دقت مطالعه بفرمایید:
1) وقتی خواستگاری به منزلتان زنگ می زند، کلاس بگذارید و دور اول اصلا گوشی را برندارید. دفعه بعد هم هنگامی که بالاخره مادرتان جواب تلفن را داد، طرف را سنگ قلاب کنید و ازشان بخواهید (مثلا) پس فردا تماس بگیرند. خواستگار باید منتظر بماند دیگر... پس فردا هم  بگویید برای آمدن شما استخاره کردیم و بد آمده. (این گزینه ویژه مواردی است که می خواهید  خواستگار را ندیده و نشناخته  رد کنید. چیزی که زیاد است خواستگار خوب!!)

 خواستگار پَرونی دختران

 

برای یافتن هر معرفی مناسب، حداقل سه ساعت زمان صرف می شود؛ ولی گاه پیش می آید که برای یک نفر خاص، بیش از یک روز کامل کاری هم صرف شده ولی موردی برایش پیدا نمی شود. بخش دشوار قضیه آنجاست که همین نفر خاص با شما تماس می‌گیرد و گلایه دارد که:  من خیلی وقت پیش ثبت نام کردم؛ چرا کسی را به من معرفی نمی کنید ...

2) اگر قرار است مادر آقاپسر به منزلتان بیاید و شما را ببیند، خودتان را به کوچه ی ... بزنید و با حجاب کامل اسلامی  نزد ایشان بروید. از ما می شنوید نگذارید تار مویی از شما دیده شود! اگر قصد دارید چادر نپوشید اشکالی ندارد، فقط یادتان باشد که لباس کاملا گشادی به تن کنید تا سایز و اندامتان را نشان ندهد. مهمتر از  همه این که روسری یا مقنعه فراموش نشود. مبادا دستی به سر و رویتان بکشید که زیباتر جلوه کنید. اصلاً هر گونه آرایش رو و مو ممنوع!
3) ترجیحاً لشکری از اقوام را برای جلسه اول خواستگاری تان دعوت کنید. ترتیبی بدهید که فامیل هایتان کیپ تا کیپ در اتاق پذیرایی بنشینند  و به دقت سرتاپای آقاپسر و مادرش را برانداز (اسکن!) کنند مبادا ایرادی داشته باشند. تفویض اختیار کنید و به هر یک از اقوام بگویید در همین جلسه اول، هر چه دوست دارند از آقاپسر و مادرش بپرسند؛

(نکته: دقت شود در همان جلسه در باره خانه و ماشین و اموال آقاپسر سوال شود). 
4) این روش قبلا بارها تجربه شده  و قطعاً جواب می دهد؛ شلخته و نامرتب باشید. این شیوه شامل نظافت  نکردن وسایل منزل و احتراز از جارو و گردگیری و جمع آوری است. اگر چند تا از گیره های پرده هم افتاده باشد دیگر همه چیز کامل می شود و قضیه حل است؛ مطمئن باشید خواستگارها می روند و دیگر پشت سرشان را هم  نگاه  نمی کنند.

خواستگارپَرون
(ویژه والدین)
پدر و مادر گرامی اگر دلتان می خواهد دختران دلبندتان را تا سفید شدن موهایشان نزد خودتان نگه دارید و نگذارید ازدواج کنند، راهکارهای تضمینی ما را  مو به مو امتحان کنید؛ خواهید دید که  تمام خواستگاری‌ها بی‌نتیجه می ماند و دخترتان تا آآآآآخر عمر،  وَرِ دلتان می ماند!
1) اولین سنگی که در راه ازدواج بچه هایتان می اندازید باید "راه ندادن خواستگار"  باشد. هر وقت کسی موردی را به شما معرفی کرد به دقت  به مشخصات آقاپسر دقیق شوید (الکی، یعنی توجه تان جلب شده). بعد وقتی ازتان پرسیدند، خوب چی شد؟ بگویید  در مورد این که به منزلمان بیایند یا نه، استخاره کردیم و بد آمد.

خواستگارپَرون
 
2) راه میانبری هم هست  و آن اینکه شرایط سختی را برای داماد آینده تعیین کنید و هر کس فقط یکی از آن شرایط را نداشت، همانجا رد کنید و نگذارید به خانه تان بیایند (شرط‌ هایی نظیر حتما کارمند دولت بودن یا سکونت در  مناطق خاصی از شهر می تواند کارتان را سکه کند. به این ترتیب پای تمام کارمندان شرکت های خصوصی، بانک ها، کسب و کار آزاد و ... علیرغم داشتن درآمد بالا، از خانه تان بریده می شود).  
3) اگر بنده خدایی پیدا شد که خوان اول را پشت سر گذاشت، بگویید باید اول خودم و پسرم با خواستگار صحبت کنیم. اگر پسندمان افتاد در جلسه بعد  تشریف بیاورند منزل مان؛ و چون کلاً خواستگارها در این مرحله مثل بندِ تنبان کوتاه هستند، یا خودشان در می‌روند یا در کنکور شما رفوزه می شوند. 
4) اگر باز هم خواستگارها از میدان در نرفتند از پدر و مادرشان ایراد بگیرید: قد و قواره، تحصیلات، لهجه و ... دم دست‌ترین ایرادهای ممکن  را در اختیار شما می گذارند. 
5) در ملاقات با خانواده آقا پسر تا می توانید سرد و نچسب برخورد کنید. موقع حرف زدن اگر ده کلمه به ذهن تان می‌آید، فقط یکی را بگویید. مثل جغد در اتاق بنشینید و بدون کلمه ای حرف، خواستگارها را تماشا کنید. میوه و شیرینی را هم بیاورید و صرفا  روی میز بگذارید. 
6) وقتی مهمان ها رفتند به دخترتان بگویید " بد نیستند...  ولی از اینها بهتر باز هم هست." بعد  پسر دوست یا  همکار یا همسایه قدیمی را  که صد سال است ندیده اید به عنوان خواستگار به دخترتان معرفی کنید.  مهم نیست که تحصیلات، سن، قد و قواره، عقاید  ... و خلاصه هیچ چیزشان به  هم نمی خورد. هدف رد کردن خواستگار است.!
7) اگر تمام سنگ هایی که در راه خواستگار جوان انداختید اثر نکرد، آخرین تیر ترکش را رو کنید. صبح روزی که قرار است خانواده  خواستگار برای جلسه چندم (و احتمالا بله برون) بیایند، با چهره ای اندیشناک از خواب برخیزید و بگویید سحر خواب بدی دیدم... حتما قبلا یک داستان حسابی پیدا کنید و سناریویش را چند بار مرور کنید تا تپق نزنید و بتوانید آن را خیلی موثر تعریف کنید. همانطور که خواب مهد علیا در مورد امیر کبیر اثر کرد، خواب شما هم  مورد را ناک اوت می کند. 

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
بخش همسان گزینی تبیان


مطالب مرتبط: