تبیان، دستیار زندگی
مدیر موسسه تبیان شعبه قم گفت: در دهه نخست محرم فیلم ها و عکس هایی از برنامه های هیئات مذهبی قم بارگذاری شده که مورد استقبال خارجی ها قرار گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رغبت خارجی ها به برنامه عزاداری هیئات مذهبی قم

حجت‌الاسلام علیرضا سلطانی مهاجر

مدیر موسسه تبیان شعبه قم گفت: در دهه نخست محرم فیلم ها و عکس هایی از برنامه های هیئات مذهبی قم بارگذاری شده که مورد استقبال خارجی ها قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام علیرضا سلطانی مهاجر در جلسه شورای مدیران تبلیغات اسلامی استان قم اظهار داشت: فضای مجازی فضای مناسبی است که ما در سطح بین المللی می توانیم فعالیت های مناسبی را داشته باشیم ولی لازمه آن این است که یک کار اصولی و کارشناسی شده صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ما در دهه اول محرم یک صفحه در تبیان ایجاد کردیم و با چند هیئت مذهبی بزرگ ارتباط گرفتیم. در این ایام به دلیل محتواها، عکس ها و فیلم هایی که بارگذاری شده، رتبه جهانی تبیان رشد خوبی پیدا کرد، چون از خارج کشور خیلی به محتواهای هیئات عزاداری رغبت پیدا کردند.

مدیر موسسه تبیان شعبه قم گفت: پیام عاشورا را با طراحی بنرهایی به هیئات می دادیم که در سطح گسترده ای چاپ شود. در بخش فیلم و صوت هم محتواهایی از مقام معظم رهبری، آیت ا... جوادی آملی، آیت ا... مکارم شیرازی و شخصیت های دیگر بارگذاری کردیم. بخش دیگر را به بررسی خرافاتی که هست و ضرباتی که ما در بعضی از جاها می خوریم اختصاص دادیم. روزی یک کتاب هم معرفی می شود. قسمتی را برای هیئات و مردم در نظر گرفتیم که شعرهای مختلف عاشورایی و تصاویر عزاداری را بارگذاری کنند و حتی سعی کردیم تعزیه ها را شناسایی کنیم.

حجت الاسلام سلطانی مهاجر با بیان اینکه در این ایام رتبه جهانی سایت تبیان از ۳۷ به ۳۰ رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر فرصت خوبی مهیا است که یک سرویس محوری ایجاد کنیم و فعالیت های مجامع وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی را ارائه کنیم. مثلا یک قسمت پرسش و پاسخ داشته باشیم. ما می توانیم کتابخانه تخصصی داشته باشیم و هر روز کتاب هایی را برای سنین مختلف ارائه دهیم. می توانیم با مجموعه بصیرت در بحث رسانه همکاری های خوبی داشته باشیم. در شهرهای تابعه که از مراسم خودشان عکسبرداری و فیلمبرداری می کنند، قابلیت بارگزاری آنها وجود دارد. مدرسه صدرا هم می تواند کارهای خود را در این سایت قرار دهد.

وی ادامه داد: اگر یک کار جمعی باشد و همه دخالت کرده باشند؛ اول، زحمات همه بروز و ظهور پیدا می کند و دوم، این محتواها در سطح بسیار وسیع تری انعکاس خواهد داشت. ضمن اینکه شما وقتی این صفحه را ایجاد می کنید ما می توانیم از طریق تلگرام لحظه به لحظه این مطالب را ارائه دهیم.

تنظیم: هومن بهلولی