تبیان، دستیار زندگی
صبح که شروع می شود و چشمانمان را باز می کنیم، باید از خدا تشکر کنیم. چرا که توانسته ایم یکبار دیگر طلوع خورشید را ببینیم. زندگی کردن یک فرصت است، فرصتی ارزشمند و گرانقیمت که خیلی از ما، آن را به هیچ از دست می دهیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سارا سرکمری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گران قیمت ترین سرمایه چیست؟

صبح که شروع می شود و چشمانمان را باز می کنیم، باید از خدا تشکر کنیم. چرا که توانسته ایم یکبار دیگر طلوع خورشید را ببینیم. زندگی کردن یک فرصت است، فرصتی  ارزشمند و گرانقیمت که خیلی از ما، آن را به هیچ از دست می دهیم.

سارا سرکمری -بخش زیبایی تبیان
زندگی زیبا

زندگی کردن زیباست، مثل وقتی که باران می بارد و رنگین کمانی که خود را در آسمان نشان می دهد. زندگی زیباست وقتی  لبخند شادی را روی لبهای کودکی گریان بوجود می آورید. در آن زمان  حال زندگی تغییر می کند و شما یک فرصت زندگی به جای زنده مانی را به دست می آورید. گاهی زنده اید اما زندگی نمی کنید.  زندگی خوب است، اگر باور کنید و یاد بگیرید و تجربه کنید که کجا طعم واقعی زندگی را چشیدید. و یک سوال، آیا شما می خواهید زیبا  زندگی کنید؟ سوال ساده ای به نظر می رسد، اما جواب آن سخت است و به سادگی سوالش نیست.

زندگی زیباست وقتی خانواده ای دارید و می توانید دستهای مادر و پدرتان را لمس کنید. وقتی بچه دار می شوید و قشنگ ترین ملودی دنیا را می شنوید، زندگی زیبا که نه، زندگی ماه است


زندگی زیباست اما ممکن است با یک شکست عشقی، چهره اش غمگین، با مرگ عزیزی و یا با یک بیماری طاقت فرسا شود. مهم این است که زمانی که حق زندگی کردن داریم، یادمان می رود زندگی کنیم و با کوچکترین مشکل و خواسته ی برآورده نشده مان به زندگی لعنت می فرستیم.

شما می توانید کشف کنید که زندگی چطور باشد، برای شما زیباتر است و شما احساس زنده بودن می کنید. اگر چگونه باشد، حال شما مثل روزهای بارانی گرفته می شود و ابری.
حرکت از دره های تاریک زندگی به روشنایی هایی که سوسو می زند، نه تنها شگفت انگیز است بلکه انتخاب آن کمک می کند تا پیشرو دیگران  باشیم. دوست داشتنی می شود زندگی مان، وقتی از ترسها عبور می کنیم و تغییر را می پذیریم. به دیگران هم می گوییم با ما بیایند و زندگی آنها هم روشن می شود. اگر ایمان و اعتقادات تان خاک نگرفته است، شما در مسیر زندگی کردن هستید.
مهمانی زندگی، وقتی پرشور تر است که فکر می کنید و می بینید، دور سفره آن فرزندان صالح و سالم تان نشسته اند، نفسی می آید و می رود. می توانید حرف بزنید، غذایی را که می خورید، قورت دهید. پلکهایتان باز است و چشمانتان به راحتی می بیند. گوش هایتان می شنود. روی پای خودتان ایستاده اید و راه می روید. دستان تان حرکت می کند. می توانید گرما و سرما را تجربه کنید.  چیزهای رایگان و گرانقیمتی شما را احاطه کرده است، پرندگان، طبیعت و هوا.

زندگی به توان بی نهایت زیبا است. به شرط اینکه درک کنید، اگر هریک از نعمت های رایگان خدا از شما گرفته شود، برای دقایقی هم که شده، می خواهید یکبار دیگر فرصت درست زندگی کردن به شما داده شود تا اینبار بدانید که کجای مسیر را اشتباه رفته اید

مهمتر از همه اینکه زمین شما را در آغوش گرفته است و مانند ننویی تاپ می دهد. می توانید شبها به راحتی به خواب روید. لبخند بزنید و خنده رابه افراد دیگر هدیه دهید. زندگی زیباست وقتی خانواده ای دارید و می توانید دستهای مادر و پدرتان را لمس کنید. وقتی بچه دار می شوید و قشنگ ترین  ملودی دنیا را می شنوید، زندگی زیبا که نه، زندگی ماه است. حتی وقتی خشمگین می شوید، زندگی زیباست چرا که توانسته اید احساس خود را نشان دهید. وقتی شکست می خورید و دوباره بلند می شوید و به آینده امید دارید، زندگی زیبا که نه، خوشگل است. چرا که انسان امیدواری هستید. اگر می توانید مثبت ها را منهای منفی ها کنید و هنوز مثبت نگرید و منفی نگری را طلاق داده اید، مطمئنا در حال  زندگی کردن هستید. حال ماشین زندگی وقتی خوب راه می رود که، فراز و نشیب های مسیر زندگی را با عصای چوبی نه، بلکه آهنی طی کنید.

شاید فراموش کرده ایم، گاهی بعضی افراد محتاج خواب شب می شوند و شاید آنها بهتر بتوانند به شما بگویند، بزرگترین نعمت را دارید. کافی است به بیمارستانی مراجعه کنید، بعضی از بیماران حتی نمی توانند آب گلو یشان را قورت بدهند. خدا روشکر کنید، باز می گوییم زندگی زیباست، چرا که بعضی کودکان با پلکهای بسته بدنیا می آیند و بعد از صدها عمل، هیچگاه نمی بینند.
زندگی به توان بی نهایت زیبا است. به شرط اینکه درک کنید، اگر هریک از نعمت های رایگان خدا از شما گرفته شود، برای دقایقی هم که شده، می خواهید یکبار دیگر فرصت درست زندگی کردن به شما داده شود تا اینبار بدانید که کجای مسیر را اشتباه رفته اید. صبر، سادگی، شفقت، بزرگترین گنجینه های رایگان زندگی است، پس اگر مالک آنها هستید، نگران نباشید زندگی هنوز برای شما زیباست.




مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.