تبیان، دستیار زندگی

طرح پروژه های دانش آموزی تبیان

” پروژه های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان “ به منظور گسترش فرهنگ پژوهش، لذت بردن از دانستن و عمیق کردن فهم دانش آموزان از طریق ” یادگیری بر اساس جستجو گری “ طراحی شده است...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرح پروژه های دانش آموزی با هدایت و مشاوره اینترنتی

 

 

 

 

طرح پروژه های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با هدایت و مشاوره اینترنتی انجام می شود، و هدف اصلی این طرح توسعه آموزش مبتنی بر جستجوگری است، بنابراین چشم انداز بلند مدت این طرح به وجود آمدن سیستمی است که به کمک آن بتوان آموزش مبتنی بر جستجوگری را در کل کشور عملی ساخت تا تمام دانش آموزان کشور از مزایای آموزشی آن برخوردار شوند.

   پروژه های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان ٜ به منظور گسترش فرهنگ پژوهش، لذت بردن از دانستن و عمیق کردن فهم دانش آموزان از طریق ٝ یادگیری بر اساس جستجو گری ٜ طراحی شده است.

امیدواریم که از طریق این پروژه ها:

 مهارت های کلامی و بیانی و فهم دانش آموزان را از دنیا افزایش دهیم.

  بچه ها را در یادگیری درگیر کنیم.

  آگاهی و مسوولیت پذیری شهروندی را در آن ها بیدار سازیم.

  تدریس و آموزش و یادگیری را به سطح بالاتری ارتقا دهیم.

  استفاده درست و مثبت از تکنولوژی را رواج دهیم.

 

طرح پروژه های دانش آموزی با هدایت و مشاوره اینترنتی

 

 

طرح مذکور علاوه بر فراهم ساختن امکانات لازم جهت ارتباط گرفتن و استفاده از اطلاعات تمامی دانش پژوهان کشور، به دلیل دارا بودن بستر اینترنتی، فرهنگ استفاده از این ابزار را گسترش خواهد داد.

در بخش پژوهش های دانش آموزی منوهای متفاوتی جهت کمک به مسئولین و دبیران راهنما و پژوهشگران طراحی شده است. در بخش انتخاب موضوع خلاصه موضوعات پیشنهادی تبیان در موضوعات مختلفت ارایه شده که دانش آموزان می توانند با بهره گیری از این مطالب و با توجه به استعداد و علاقه خود پروژه مورد نظرشان را انتخاب کنند و پس از عضویت در سایت می توانند از طرح درس های ارایه شده برای هر پروژه در بخش پروژه های دانش آموزی بهره بگیرند.

 

در بخش ویترین وسایل مورد نیاز همه وسایل و ابزارهایی که ممکن است در طی انجام یک پروژه مورد استفاده قرار بگیرد معرفی شده و در بخش مهارت های فنی نحوه استفاده و کاربرد این وسایل بیان شده است. هم چنین در بخش بازدید های علمی مکان های متنوعی جهت بازدید دانش آموزان معرفی شده که می توان جهت افزایش انگیزه و تکمیل مشاهدات هر پروژه از آن ها بازدید کرد.

 

هم چنین هر ساله در هر جشنواره تعدادی از گروه ها در بخش دستاورد های جدید شرکت می کنند که این عزیزان ایده پروژه خود را در بخش پیشنهاد موضوع ارسال می کنند این ایده ها در بخش بانک ایده جمع آوری و سال آینده به عنوان ایده های پینشهادی برای سایر علاقه مندان ارایه می شود.

 

پس از پایان هر جشنواره نیز ایده های برتر همان جشنواره در قالب صفحات منظم و مشخص با ذکر نام مدرسه و دبیر و دانش پژوهان، همراه با فایل های جانبی در بخش فعالیت های دانش آموزان قرار می گیرد، که سایر دانش آموزان می توانند از آن ها بهره گیرند.

 

در راستای تحقق اهداف فوق، هر ساله جشنواره ای به منظور افزایش انگیزه ی دانش پژوهان سراسر کشور برگزار می گردد که بخشی از امتیاز داوری در این جشنواره، به موارد زیر اختصاص داده خواهد شد:

1. انتخاب موضوع از بخش انتخاب موضوع و یا کاردستی های علمی (ویژه دانش آموزان دوره دبستان) و یا استفاد از بانک ایده های پروژه سال های پشین و فعالیت های دانش آموزان

2. عضویت در سایت تبیان و انجام پروژه بر اساس طرح درس های پروژه انتخابی در بخش پروژه های دانش آموزی

3. ثبت نام از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی جشنواره پروژه های دانش آموزی و پرداخت هزینه ثبت نام

4. ارسال تکالیف و گزارش های پروژه از طریق تبیان من/ پروژه های پیشنهادی من

5. ثبت موضوع و دستارودهای جدید در بخش پیشنهاد موضوع

6. عضویت دانش آموزان و دبیران در شبکه اجتماعی تبیان و تشکیل گروه های مدرسه ای

7. تشکیل گروه های پروژه ای و یا مدرسه ای در گروه های شبکه اجتماعی تبیان

8. استفاده و تعامل در بخش مشاوره پژوهش های دانش آموزی
9. ارایه نظر در بخش نظرات مطالب بخش پژوهش های دانش آموزی 




شرکت دانش پژوهان گرامی در جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان، منوط به رعایت نکات فوق می باشد.

تماس با ما

آدرس دبیرخانه: تهران، بلوار کشاورز، خیابان شهید نادری، نبش حجت دوست، شماره 12، طبقه اول، مرکز یادگیری موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان

 

تلفن: 81202311، 81202167   
نمابر: 81202428

 

پست الکترونیکی: project@tebyan.com

 

 

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان