تبیان، دستیار زندگی
امروز شفقنا توانسته است با توجه به این حوزه که در دنیای امروز منشاء بسیاری از تحولات در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی هستند، حساسیت بیشتری برای سیستم مدیریتی کشور ایجاد کند. البته آنچه بیش از گذشته به نظر باید در هدف گذاری شفقنا مورد توجه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شفقنا رسانه؛ رسانه ای در گستره جهانی برای روابط عمومی ها

محمد خجسته‌نیا

امروز شفقنا توانسته است با توجه به این حوزه که در دنیای امروز منشاء بسیاری از تحولات در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی هستند، حساسیت بیشتری برای سیستم مدیریتی کشور ایجاد کند. البته آنچه بیش از گذشته به نظر باید در هدف گذاری شفقنا مورد توجه قرار گیرد، تحلیل وضعیت روابط عمومی ها در ایران و آسیب شناسایی ها و فرصت هایی است که این نهاد در فضای ارتباطی ای ران برخوردار است.
به گزارش  کاوشگران روابط عمومی ، محمد خجسته نیا، مدیر مسوول سایت کاوشگران روابط عمومی به مناسبت دو سالگی شفقنا رسانه در یادداشتی نوشت:  از روزی که نشریه هنر هشتم در سال 1375 در حوزه روابط عمومی به عنوان یک فصلنامه تخصصی منتشر شده است تا امروز نزدیک به دو  دهه می گذرد. آن روز دغدغه جدی برای گردانندگان نشریه هنر هشتم تأمین محتوا برای نشریه ای بود که به صورت فصلنامه تقویت آموزش و آگاهی های خانواده روابط عمومی ایران را -که آن روز 100 هزار نفر برآورد می شد- دنبال می کرد .
امروز خوشبختانه رسانه های متعددی در قالب وب سایت، وبلاگ، ماهنامه، فصلنامه در این حوزه فعالیت می کنند که با اضافه شدن شفقنا رسانه به عنوان اولین پایگاه خبری کشور که موضوع روابط عمومی ها را در فصلی جداگانه و تخصصی پی گیری می کند، جامعه رسانه ای برای روابط عمومی های ایران نه تنها در منطقه آسیا بلکه در کل جهان در وضعیت بسیار مطلوبی قرار گرفته است. هر چند که متأسفانه اثربخشی این رسانه ها نسبت به حجم تولیدات، و تنوع تکنولوژیکی که از مهمترین آنها دسترسی لحظه ای به منابع است چندان درخور این حجم فعالیت نبوده است ٓ که البته علل این عدم اثربخشی به دلایل متعددی همچون ساختار اقتصادی، آموزشی، رقابتی و فکری مدیران کشور است که امیدواریم حرکت جدید کشور در عرصه اقتصادی و فرهنگی باعث تحرک در جامعه روابط عمومی ها شود ٓ اما امروز شفقنا توانسته است با توجه به این حوزه که در دنیای امروز منشاء بسیاری از تحولات در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی هستند، حساسیت بیشتری برای سیستم مدیریتی کشور ایجاد کند. البته آنچه بیش از گذشته به نظر باید در هدف گذاری شفقنا مورد توجه قرار گیرد، تحلیل وضعیت روابط عمومی ها در ایران و آسیب شناسایی ها و فرصت هایی است که این نهاد در فضای ارتباطی ای ران برخوردار است. بدون تردید تحلیل فضای موجود روابط عمومی ایران و ترسیم چشم انداز مطلوب می تواند تأثیر بسزایی بر اعتماد سازی و تفاهم سازمانی داشته باشد که از مهمترین کلید واژه های پیشرفت کشور است .

تنظیم: هومن بهلولی