تبیان، دستیار زندگی
لیگ تركیه از یكشنبه 19 مرداد آغاز می شود و فنر باغچه همان روز، اولین مسابقه اش را انجام می دهد آیا دام راضی می شود از بازیكنی كه فقط چند جلسه با تیم كار كرده دراولین وحساس ترین بازی فصل استفاده كند؟ حالا دیگر امیرقلعه نوعی ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیكبخت به تركیه رفت

لیگ تركیه از یكشنبه 19 مرداد آغاز می شود و فنر باغچه همان روز، اولین مسابقه اش را انجام می دهد آیا دام راضی می شود از بازیكنی كه فقط چند جلسه با تیم كار كرده دراولین وحساس ترین بازی فصل استفاده كند؟

حالا دیگر امیرقلعه نوعی باید به فكر یك گوش چپ و یا بهتر یك چپ پای همه كاره برای تیمش باشد. نیكبخت واحدی پس از مدتها شایعه رفتن و نرفتن ، چهارشنبه با پرواز ساعت 7 تهران- استانبول به تركیه رفت تا اولین تمرینش را با فنر باغچه انجام دهد. رفتن نیكبخت به تركیه به سادگی انجام نشده است:" هر تیم تركی می تواندهشت بازیكن خارجی داشته باشد. دام كه به فنر باغچه آمد سه نفر از آنها را اخراج كرد." ابراهیم طالبی كه این آخرین همكاریش با استقلال است علاوه بر اطلاعات بالا حرفهای دیگری هم می زند:" نیكبخت از بین پنج بازیكن انتخاب شد. دو تركی، یك سیاه پوست و یك كروات به همراه نیكبخت افرادی بودند كه باشگاه به دام پیشنهاد داده بود." اما بالاخره نیكبخت مورد پسند دام قرار گرفت. در این بین نباید از نفوذ كوخ چشم پوشی كرد:" شناختی كه آقای كوخ از نیكبخت داشت باعث شد دام هم لطف كند و این بازیكن را به بقیه ترجیح دهد. " البته انتخاب نیكبخت فقط لطف دام نبوده است.

او سه نفر را اخراج كرده بود كه به جای آنها یك دروازه بان آلمانی، یك مهاجم( پیرون هویدونك مهاجم فاینورد و آقای گل هلند) و نیكبخت را استخدام كرد. او نیكبخت را به عنوان مكمل هویدونك می خواهد:" مرا یك خط به جلو می فرستد. مثل زمان بلاژویچ." پس او بهترین گزینه برای دام بود. اما جدا از همه اینها مهم ترین چیز برای باشگاه استقلال پولی است كه به حساب تیم آبی پایتخت می رود. طالبی طبق قولی كه به مسوولان استقلال داده و البته توافق طرفین قرار داد( استقلال و فنر باغچه) چیزی از مبلغ قرار داد نمی گوید ، اما از گوشه و كنار و طبق اخبار موثق نیكبخت كه به طور فرضی وبرای یك سال به تركیه رفته است ، مبلغ هفتصد هزاردلار برای مسوولان فنر باغچه هزینه در برداشته است. اما این تمام ماجرا نیست اگر او در این یك سال برای فنرباغچه خوب و مثمرثمر باشد آنها تقاضای در اختیار گرفتن دایم نیكبخت را می كنند و برای او3 میلیون دلار پول پرداخت می كنند. یعنی بالاترین مبلغی كه استقلال تاحالا از یك ترانسفرش به دست می آورد.