تبیان، دستیار زندگی
بانوان از این نظر که مسئولیت‌های متعددی را در جامعه برعهده دارند، به‌طور قطع توجه به سلامت این قشر، سود و نتیجه زیادی را برای جامعه به همراه دارد. دکتر افسانه خادمی، دبیر همایش پزشکی ورزشی در این رابطه می‌گوید: در گذشته اطل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاهش عوارض پس از زایمان با ورزش


بانوان از این نظر که مسئولیت‌های متعددی را در جامعه برعهده دارند، به‌طور قطع توجه به سلامت این قشر، سود و نتیجه زیادی را برای جامعه به همراه دارد.

دکتر افسانه خادمی، دبیر همایش پزشکی ورزشی در این رابطه می‌گوید: در گذشته اطلاعات زیادی در مورد درمانی‌های غیردارویی وجود نداشت، اما امروزه بهایی که به درمان‌های غیردارویی داده می‌شود بسیار بیشتر از دارو درمانی است و یکی از این روش‌ها که می‌تواند به عنوان درمان یا پیش‌گیری مطرح شود، ورزش است.

تحقیقات نشان داده است که ورزش در بانوان به صورت مناسب و منظم، البته نه به صورت حرفه‌ای، می‌تواند در بهبود بسیاری از بیماری‌ها از قبیل سندرم پیش از قاعدگی و سندرم تخمدان پلی‌کیستیک موثر باشد.

وی گفت: اکثر پزشکان به زنان باردار توصیه به عدم تحرک و ورزش نکردن می‌کنند، اما امروزه ثابت شده است که ورزش در کاهش عوارض پس از زایمان بسیار موثر است و حتی آمارها نشان داده که ورزش باعث پایین آمدن سزارین نیز شده است.

دکتر خادمی افزود: ورزش در دوران بارداری دارای اصول و شرایطی است که با رعایت این اصول می‌توان بسیاری از مضرات دوران بارداری را کاهش داد و فواید زیادی را از طریق آن عاید بدن کرد.

وی افزود: در پیش‌گیری از بیماری پوکی استخوان نیز که شیوع آن در خانم‌ها بیش‌تر از آقایان است، ورزش قطعاً تاثیرات بسیار نتیجه‌بخشی برای بانوان به همراه دارد.


* مطالب مرتبط در این سایت :

ورزش های مخصوص برای بهبود کمردرد بارداری

تغذیه در دوران بارداری ( قسمت اول ) و ( قسمت دوم )

آیا مسافرت در دوران بارداری مجاز است ؟

مشکل کم خوابی در دوران بارداری

نقش تغذیه در کاهش عوارض دوران بارداری

خانم ها برای مقابله با سندرم پیش از قاعدگی چه باید بكنند؟

تغذیه مناسب برای بهبود بیماری کیست تخمدان در خانم ها

نقش تغذیه در پیش گیری از پوكی استخوان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.