تبیان، دستیار زندگی
پژوهش سرای دانش آموزی مهندس مسیح آبادی نیشابور به عنوان یكی از راهكارها به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در میان دانش آموزان و هدایت استعداد ها و رشد و خلاقیت آنان با فراهم نمودن امكانات و تجهیزات لازم تأسیس گردید...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پژوهش سرای دانش آموزی مهندس مسیح آبادی نیشابور
محلی مناسب برای حضور دانش آموزان

پژوهش سرای دانش آموزی مهندس مسیح آبادی نیشابور

شما دانش آموزانی که به انجام پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی علاقمندید و به دنبال محلی مناسب با امکانات کافی برای پیشبرد پژوهشتان هستید، اگر محل زندگی یا مدرسه تان در نیشابور واقع است، حتماً به پژوهش سرای دانش آموزی مهندس مسیح آبادی نیشابور سری بزنید و بعد از ثبت نام از امکانات این پژوهش سرا استفاده نمایید.
 
از آنجا که تحول و پویایی یك جامعه وابسته به توسعه و پیشرفت فرهنگ آن جامعه است و توسعه فرهنگ نیز در گرو خلاقیت، ابتكار و نوآوری افراد جامعه به ویژه فرهیختگان و اندیشمندان و پژوهشگران آن است. بنا بر این ایجاد شرایط و امكاناتی كه رشد و پرورش خلاقیت ها و ارتقای دانایی و توانایی دانش آموزان را به تناسب استعداد ها و علایق شان پرورش دهد امری ضروری به نظر می رسد.


پژوهش سرای دانش آموزی مهندس مسیح آبادی نیشابور به عنوان یكی از راهكارها به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در میان دانش آموزان و هدایت استعداد ها و رشد و خلاقیت آنان با فراهم نمودن امكانات و تجهیزات لازم تأسیس گردید.

پژوهش سرای دانش آموزی مهندس مسیح آبادی نیشابور

از اهداف مهم پژوهش سرای دانش آموزی مهندس مسیح آبادی نیشابور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 فراهم نمودن امكان دستیابی دانش آموزان به یافته های جدید علمی
راهنمایی دانش آموزان در جهت علایق و استعداد هایشان
ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق فردی و گروهی در بین دانش آموزان
توسعه بنیه علمی و پژوهشی دانش آموزان
ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت و استعداد های دانش آموزان
تشویق و ترغیب دانش آموزان به تلفیق دانش نظری و فعالیت های علمی و كاربردی
ایجاد زمینه مشاركت دانش آموزان مستعد در انجام پژوهش های ملی و منطقه ای

امکانات این پژوهش سرا شامل:

1. کتابخانه پژوهش سرای دانش آموزی مهندس مسیح آبادی با در اختیار داشتن کتاب و CD های علمی آماده ارائه خدمات به دانش آموزان می باشد.
2. سایت مجهز به رایانه پیشرفه و اینترنت پر سرعت از امکانات این مرکز می باشد که دانش آموزان می توانند برای انجام پروژه ها و آموزش مهارت های خود از آن استفاده نمایند.
3. آزمایشگاه پژوهش سرای دانش آموزی مهندس مسیح آبادی شامل سه آزمایشگاه تخصصی در زمینه فیزیک، شیمی و زیست می باشد که آماده آموزش و اجرای پروژه های دانش آموزی می باشد.

پژوهش سرای دانش آموزی مهندس مسیح آبادی نیشابور

4. کارگاه ها و انجمن های علمی توسط مدرسین مجرب با تدریس اصول و مقدمات علوم پایه و علوم تخصصی در خدمت دانش آموزان و دانش پژوهان می باشد.

پژوهش سرای دانش آموزی مهندس مسیح آبادی نیشابور

همچنین از فعالیت های پژوهش سرا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. برگزاری نخستین جشنواره علم و عامه: موزه علوم و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در راستای ایجاد شور و نشاط علمی و جلب مشارکت دانش آموزان، دانشجویان، پژوهشگران و انجمن های علمی اقدام به برپایی نخستین جشنواره علم و عامه نموده است. ااین جشنواره در شش محور؛ ساخت ابزار برای آموزش و نمایش مفاهیم علمی، طراحی و اجرای یک ج نگ علمی، ساخت کلیپ علمی، اجرای تئاتر علمی، عکاسی از پدیده های علمی و نقاشی یا ساخت کلاژ و مجسمه از خورشید، برگزار می شود.

2. برگزاری جشنواره علمی هنری رضوان: پژوهش سرای علامه طباطبائی ناحیه ی یک مشهد با همکاری گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد به منظورشناسایی و حمایت دانش آموزان مستعد و پژوهشگر،اقدام به برگزاری اولین "جشنواره علمی هنری رضوان"نموده است.


3. برگزاری مسابقه ملی مجازی نجوم: انجمن نجوم ایران در ادامه رسالت فعالیت های ترویجی خود در جهت آشنا ساختن علاقه مندان و دانش آموزان با علم نجوم و اخترفیزیک و با هدف:
 برقراری پل ارتباطی بین عینیت و ذهنیت، علم و عمل، اندیشه و برنامه ریزی در علم نجوم
 باز شناساندن جنبه های عینی و تجربی در زندگی پیشرفته و صنعتی امروز
 پیوند دادن ابعاد وجودی انسان با کل کائنات
 باز ساخت علم، اندیشه و پژوهش ( با تاکید بر بند 1) در پرتو نجوم عملی
 رقابت صحیح در میدان سازندگی علم و دانش و پژوهش در بین علاقه مندان به نجوم

 به كار گیری تكنولوژی واستفاده انسانی از آن در جهت شناخت عالم لایتناهی

اقدام به برنامه ریزی جهت برگزاری مسابقه ملی مجازی نجوم با همکاری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نموده است.


4. شرکت در دهمین دوره جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان: طبق هماهنگی های به عمل آمده با موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان كلیه دانش آموزان عضو پژوهش سراهای دانش آموزی می توانند جهت ثبت نام در دهمین دوره جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان اقدام نمایند.


5. افتتاح دبیر خانه ها در آموزشگاه های نمونه دولتی: تفاهم نامه افتتاح دبیر خانه فرهنگی پژوهش سرای دانش آموزی مهندس سینا مسیح آبادی در چهار آموزشگاه با حضور معاونت پژوهشی اداره آموزش و پرورش نیشابور جناب آقای حیدری در محل پژوهش سرای دانش آموزی به امضای مدیران آموزشگاه ها و پژوهش سرا رسید . این دبیر خانه ها در آموزشگاه های نمونه دولتی عطار ؛دبیرستان عترت، آموزشگاه مستوفی و واعضی نسب افتتاح گردید.

پژوهش سرای دانش آموزی مهندس مسیح آبادی نیشابور

از افتخارات پژوهش سرای دانش آموزی مهندس مسیح آبادی نیشابور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کسب مقام برگزیده کشوری ششمین المپیاد نانو
کسب رتبه اول هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی در رشته شیمی
 کسب رتبه اول استان در شانزدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی در رشته شیمی
تنها برگزیده جشنواره نانوی استان خراسان رضوی از نیشابور
کسب رتبه برتر در جشنواره نانوی کشوری با نرم افزار آموزشی نانو پیام در استان مازندران
کسب رتبه اول هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی در رشته شیمی

پژوهش سرای دانش آموزی مهندس مسیح آبادی نیشابور

شرایط ثبت نام و عضویت در پژوهش سرای دانش آموزی مهندس مسیح آبادی نیشابور به این صورت است که کلیه دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی و متوسطه و هنرستان ها می توانند از طریق مدارس با مراجعه حضوری به پژوهش سرا در کارگاه ها و انجمن های علمی ثبت نام نمایند. تکمیل فرم ثبت نام تأیید شده توسط مدیر مدرسه و و الدین محترم می باشد.


شما دانش پژوهان علاقمند می توانید از طریق آدرس و شماره تماس زیر با این مجموعه در ارتباط باشید و برای ثبت نام اقدام نمایید.

آدرس: خراسان رضوی، نیشابور، خیابان فردوسی شمالی، خیابان بهشت

شماره تلفن: 05142229660
آدرس رایانامه: Info@psdn.ir
آدرس سایت: http://psdn.ir

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: الهام گارسچی
 تنظیم:  مرجان سلیمانیان