تبیان، دستیار زندگی
پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا ناحیه 4 کرج به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و هدایت استعدادها و رشد خلاقیت های آنان و با هدف کلی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان منطقه ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا ناحیه 4 کرج
محلی مناسب برای حضور دانش آموزان

پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا ناحیه 4 کرج

آیا شما از آن جمله دانش آموزانی هستید که به تحقیق و پژوهش در علوم مختلف علاقمندید؟ آیا برای پیشبرد اهداف پژوهشی تان  و به دنبال محلی مناسب با امکانات کافی هستید؟ آیا محل زندگی یا مدرسه تان در ناحیه 4 کرج واقع است؟ پس حتماً به پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا ناحیه 4 کرج سری بزنید و بعد از ثبت نام از امکانات این پژوهش سرا استفاده نمایید.
 
یکی از اهداف اساسی آموزش و پرورش ایجاد شرایط و امکاناتی که رشد پرورش خلاقیت ها و ارتقای دانایی توانایی دانش آموزان را به تناسب استعدادها و علایق آنان فراهم نماید. تحقق این هدف با توجه به تنوع علایق و تفاوت توانمندی های دانش آموزان و نیز کثرت جمعیت دانش آموزی کشور، مستلزم دسترسی به ظرفیت های مناسبی از امکانات و منابع است. همین امر اهمیت و ضرورت تشکیل پژوهش سراها در هر استان و مرکز را فراهم می آورد.

پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا ناحیه 4 کرج به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و هدایت استعدادها و رشد خلاقیت های آنان و با هدف کلی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان منطقه و استان و ترویج فرهنگ پژوهش در بین دانش آموزان در سال ۱۳۸۶تأسیس و راه اندازی گردید.

پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا ناحیه 4 کرج

اهداف اصلی تأسیس پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا ناحیه 4 کرج شامل:

ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق فردی و گروهی در بین دانش آموزان
رشد و توسعه بنیه علمی و پژوهشی دانش آموزان و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت های آنان
 تشویق و ترغیب دانش آموزان به تلفیق دانش نظری و فعالیت های علمی و كاربردی
هدایت و راهنمایی دانش آموزان در جهت علایق و استعداد هایشان
 فراهم نمودن امكان دستیابی دانش آموزان به یافته های جدید علمی
ایجاد زمینه مشاركت دانش آموزان مستعد در انجام پژوهش های ملی و منطقه ای

از امکانات این پژوهش سرا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. آزمایشگاه: این پژوهش سرا با دارا بودن چهار آزمایشگاه تخصصی در زمینه فیزیک، شیمی، ریاضی و زیست شناسی آماده آموزش و اجرای پروژه های دانش آموزی می باشد.

پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا ناحیه 4 کرج

2. سایت رایانه ای: وجود سایت مجهز به رایانه پیشرفه و اینترنت پر سرعت از امکانات این مرکز می باشد که دانش آموزان می توانند برای انجام پروژه ها و آموزش مهارت های IT از آن استفاده نمایند.


3. کارگاه های علمی: کارگاه های علمی پژوهش سرا شامل کارگاه نجوم و کارگاه رباتیک است که کارگاه نجوم مجهز به تلسکوپ، دوربین و آسمان نما می باشد. دانش آموزان با ثبت نام در این کارگاه ها توان علمی خود را ارتقاع خواهند داد.

پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا ناحیه 4 کرج

4. کتابخانه: کتابخانه پژوهش سرا با در اختیار داشتن کتب و CD های علمی آماده ارائه خدمات به دانش آموزان می باشد.


5. سالن های همایش، کنفرانس و نمایشگاه: سالن های همایش، کنفرانس و نمایشگاه این پژوهش سرا با ظرفیت بالا و تجهیزات لازم، جهت برگزاری کنفرانس های علمی و نمایشگاه های پژوهشی در خدمت دانش پژوهان و محققان می باشد.

پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا ناحیه 4 کرج

همچنین از فعالیت های پژوهش سرا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برگزاری دوره ها وکارگاه های آموزشی در حوزه های علوم پایه و علوم جدید
برگزاری همایش و سمینار علمی
برگزاری مسابقات علمی ٓ پژوهشی
برگزاری جشنواره های علمی ٓ پژوهشی با موضوعات تخصصی
پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا ناحیه 4 کرج

شرایط ثبت نام و عضویت در پژوهش سرا برای دانش آموزان ناحیه 4 کرج به این صورت است که کلیه دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی و متوسطه و هنرستان ها می توانند از طریق مدارس با مراجعه حضوری به پژوهش سرا در کارگاه ها و انجمن های علمی ثبت نام نمایند. تکمیل فرم ثبت نام تأیید شده توسط مدیر مدرسه و و الدین محترم می باشد.


شما دانش پژوهان علاقمند می توانید از طریق آدرس و شماره تماس زیر با این مجموعه در ارتباط باشید و برای ثبت نام اقدام نمایید.


آدرس: کرج ٓ حصارک بالا ٓ میدان شهرداری ٓ روبروی پارک لاله ٓ پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا
شماره تلفن: 02634550480 _ 02634574043
آدرس سایت: http://mollasadrastudent.ir

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: الهام گارسچی
  تنظیم:  مرجان سلیمانیان