تبیان، دستیار زندگی
پژوهش سرای دانش آموزی متقین برازجان به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در میان دانش آموزان و هدایت استعداد ها و رشد و خلاقیت آنان با فراهم نمودن امكانات و تجهیزات لازم در سال 1384 تأسیس گردید....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پژوهش سرای دانش آموزی متقین برازجان
محلی مناسب برای حضور دانش آموزان

پژوهش سرای دانش آموزی متقین برازجان

اگر شما از جمله دانش آموزانی هستید که به انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی علاقمندید، اگر برای پیشبرد پژوهشتان به دنبال محلی مناسب با امکانات کافی هستید، اگر محل زندگی یا مدرسه تان در شهرستان برازجان واقع است، حتماً به پژوهش سرای دانش آموزی متقین برازجان سری بزنید و بعد از ثبت نام از امکانات این پژوهش سرا استفاده نمایید.
 
پژوهش سرای دانش آموزی متقین برازجان به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در میان دانش آموزان و هدایت استعداد ها و رشد و خلاقیت آنان با فراهم نمودن امكانات و تجهیزات لازم در سال 1384 تأسیس گردید.

پژوهش سرای متقین اهدافی را پیش رو دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- فراهم نمودن امكانات کافی جهت دستیابی دانش آموزان به یافته های جدید علمی
- ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان
- رشد و توسعه بنیه علمی و پژوهشی دانش آموزان و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت های آنان
- تشویق دانش آموزان به تلفیق دانش نظری و فعالیت های علمی و كاربردی
- هدایت و راهنمایی دانش آموزان در جهت علایق و استعداد هایشان
- ایجاد زمینه مشاركت دانش آموزان مستعد در انجام پژوهش های ملی و منطقه ای

پژوهش سرای دانش آموزی متقین برازجان

امکانات پژوهش سرای دانش آموزی متقین برازجان شامل:

1. آزمایشگاه تخصصی در زمینه فیزیک، شیمی و زیست که آماده آموزش و اجرای پروژه های دانش آموزی می باشد.
2. سایت رایانه ای مجهز به رایانه پیشرفه، اینترنت پر سرعت که دانش آموزان می توانند برای انجام پروژه ها و آموزش مهارت های IT از تسهیلات آن استفاده نمایند. 

پژوهش سرای دانش آموزی متقین برازجان

3. کارگاه های رباتیک و نانو که دانش آموزان با شرکت در این کارگاه ها با ساخت انواع ربات ها و همچنین علم نانو آشنا می شوند. مدرسین مجرب با تدریس اصول و مقدمات این علوم  در خدمت دانش آموزان علاقمند می باشند.
4. کتابخانه پژوهش سرا با در اختیار داشتن کتب و CD های علمی آماده ارائه خدمات به دانش آموزان می باشد. به طورکلی کتابخانه پژوهش سرا شامل بخش های مختلف می باشد که شامل: بخش مرجع، بخش پایان نامه و پروژه، بخش کتب کمک آموزشی، بخش کودک و نوجوان، بخش مجلات و نشریات، بخش مواد دیداری و شنیداری(نرم افزار)، مخزن اصلی کتابخانه که دارای رده بندی رادیویی می باشد و سالن مطالعه.

پژوهش سرای دانش آموزی متقین برازجان

5. سالن کنفرانس و سالن نمایش پژوهش سرا با ظریفیت سالن همایش 180 نفر و سالن کنفرانس 50 نفر، جهت ارئه کنفرانس های علمی دانش آموزان و برگزاری همایش های علمی و پژوهشی در اختیار علاقمندان قرار دارد.

پژوهش سرای دانش آموزی متقین برازجان

همچنین از فعالیت های پژوهش سرا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. شرکت در جشنواره ها، مسابقات و نمایشگاه ها: پژوهش سرای دانش آموزی متقین در طول سال تحصیلی برای شناساییی استعداد و افزایش توان و خلاقیت فکری دانش آموزان در مسابقات و جشنواره ها شرکت می نماید، از جمله جشنواره جوان خوارزمی و جشنواره جابربن حیان.
2. تشکیل انجمن های علمی: دانش آموزان علاقمند به فعالیت های پژوهشی می توانند جهت عضویت در انجمن علمی پرتام دشتستان، انجمن علمی رباتیک، انجمن هوا فضا، انجمن نجوم، انجمن تاریخ و انرژی خورشیدی ثبت نام نمایند.

پژوهش سرای دانش آموزی متقین برازجان

3. اجرای کارگاه آموزشی: یکی از مهم ترین اهداف این مرکز آموزش دانش آموزان به کار گروهی و افزایش توان علمی، خلاقیت، نوآوری و کار آفرینی می باشد. از جمله کارگاه های آموزشی می توان به کارگاه نانو، کارگاه ریاضی و کارگاه نجوم اشاره کرد.
4. برقراری ارتباط با سایر مراکز علمی، تحقیقاتی: از جمله برنامه های مشخص این مرکز فراهم آوردن امکان ارتباط دانش پژوهان با حوزه های علمی و تحقیقاتی مورد نیاز فعالیت های پژوهشی می باشد.


شرایط ثبت نام و عضویت در پژوهش سرا برای دانش آموزان ساکن در شهرستان برازجان به این صورت است که کلیه دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی و متوسطه و هنرستان ها می توانند از طریق مدارس با مراجعه حضوری به پژوهش سرا در کارگاه ها و انجمن های علمی ثبت نام نمایند. تکمیل فرم ثبت نام تأیید شده توسط مدیر مدرسه و والدین محترم می باشد.


شما دانش پژوهان علاقمند می توانید از طریق آدرس و شماره تماس زیر با این مجموعه در ارتباط باشید و برای ثبت نام اقدام نمایید.


آدرس: شهرستان برازجان - انتهای خیابان فردوسی - میدان کارگر - نبش خیابان مولوی - پژوهش سرای دانش آموزی متقین
شماره تلفن: 34250818 - 34250817
آدرس رایانامه: info@pmotaghin.ir
آدرس سایت: http://pmotaghin.ir

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: الهام گارسچی
 تنظیم:  مرجان سلیمانیان